ضرورت استفاده از ظرفیت جهادگران برای نظارت در حوزه نان

استاندار قزوین گفت: موضوع نان تا حدود زیادی در استان مدیریت شده و در حوزه اجرا برنامه‌ریزی شده است ولی در بحث نظارت مشکلاتی وجود دارد و باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین در کارگروه مشترک تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین اظهار کرد: تقاضای نان با اجرای طرح اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و آغاز فصل کار در مزارع و باغات استان به طور قطع افزایش می‌یابد و نباید مردم در تهیه نان با مشکل روبه رو شوند.

او افزود: از طرفی هم بخشی از جامعه که از نان فانتزی استفاده می‌کردند با توجه به افزایش قیمت، به سمت نان سنتی روی می‌آورند که همین موضوع هم تقاضا را افزایش می‌دهد.

اعلایی گفت: البته موضوع نان تا حدود زیادی در استان مدیریت شده و در حوزه اجرا، برنامه‌ریزی شده است ولی در بحث نظارت مشکلاتی وجود دارد و باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: سهمیه آرد استان اگرچه کم است، ولی اگر این حجم قاچاق نشود و به درستی پخت شود، تقاضای استان تامین می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گفت: از ظرفیت نیروهای جهادی برای نظارت در حوزه نان باید استفاده شود و برای اجرای این مهم باید یک سازوکار مناسب و تعامل بین دستگاه‌های دولتی و جهادگران انجام شود.

او افزود: در قرارگاه مشترک تنظیم بازار و امنیت غذایی نباید متوقف بر چند قلم باشیم و سایر اقلام هم باید مورد نظارت قرار گیرد و در این راستا تمرکز تعزیرات بر سایر اقلام باید بیشتر شود.

اعلایی گفت: موضوعات خدماتی یکی از موضوعاتی است که به دلیل فراگیری، گستردگی و ارتباط مستقیم مردم باید مورد توجه ویژه بیشتری قرار گیرد و در این جلسه موضوعات آن بررسی شود.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: طرح اصلاح یارانه‌ها بر اساس نظرات کارشناسان دارای اثرات تورمی بر کلیت اقتصاد است ولی نباید بگذاریم دامنه اثرگذاری بالا و غیر قابل کنترل باشد و روزبه‌روز این اثر را کاهش دهیم.

او ادامه داد: موضوع توزیع روغن باید مدیریت شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به تعداد کافی روغن را در اختیار مردم بگذارند چرا که در زمینه روغن از نظر تولید و توزیع هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار قزوین بیان کرد: در زمینه مرغ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که منافع دولت، مردم و تولیدکنندگان به صورت همزمان لحاظ شود و بنا نیست با نگاه حمایت از تولید یک رانتی برای عده‌ای خاص ایجاد شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1633943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =