دعا، خواندن خداست؛ حالا می‌تواند به زبان فارسی یا به زبان خودتان باشد؛ هرچه که می‌خواهید با خدا حرف بزنید؛ این دعاست. هرچه می‌خواهید با او در میان بگذارید...

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «دعا از منظر آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» به کوشش علیرضا برازش از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با قیمت 2500 تومان منتشر شد. این کتاب در 5 فصل تنظیم شده که «معانی دعا، اجابت و ذکر»، «اهمیت دعا و ذکر»، «شرایط دعا، شروط اجابت»، «فواید و دستاوردهای دعا» و «در دعا از خدا چه بخواهیم؟ نمونه‌هایی از کتاب‌ها و دعاهای برجسته» عناوین این فصل‌ها هستند.

برازش در مقدمه این کتاب می نویسد: «از اوایل دهه 60 به تحقیق درباره دعا علاقه‌مند شدم و از همان دوران نکات بکر و کلیدی در مباحث نماز جمعه که از سوی خطیب جمعه آن روزها حضرت آیت الله خامنه‌ای ایراد شده، می‌یابم». برازش اشاره می‌کند که سه فایده، سه دستاورد، سه جهت و سه نکته درباره دعا بارها و بارها در کلام مقام معظم رهبری تاکید شده که 2 نکته آن در میان مردم و حتی متدینین و افراد مانوس با دعا و نیایش غریب و مغفول بود و هست و حتی در کتب تالیف شده درباره دعا و نیایش نیز به نحو شایسته بدان پرداخته نشده است.

مسئله استخراج و کسب معارف از دعا از جمله مواردی است که برازش آن را از نکاتی می‌داند که رهبر انقلاب بدان تاکید داشته‌اند و لازم است در بحث دعا ما نیز بیشتر بدان دقت کنیم. وی منبع تدوین این کتاب را نرم‌افزار تازه منتشر شده «حدیث ولایت» از منشورات مشترک مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و موسسه حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای می‌داند.

در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی که 21 مهرماه سال 85 ایراد شده است، ایشان تاکید می‌کنند: «دعا، خواندن خداست؛ حالا می‌تواند به زبان فارسی یا به زبان خودتان باشد؛ هرچه که می‌خواهید با خدا حرف بزنید؛ این دعاست. هرچه می‌خواهید با او در میان بگذارید... البته دعاهای ماثور از ائمه (ع) بهترین مضامین در زیباترین الفاظ و سرشار از معارف الهی است که قدر آنها را باید دانست و بایستی به آنها متوسل شد.»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. 

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    خیلی دوستون داریم آقا
  • حمید IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
    1 0
    سلام .بنده شخصآ ممنون زحماتتان هستم.امیدوارم پیشرفتتان روزانه و پر سرعت باشد