بهره برداری از  ۲۰ کیلومتر راههای روستایی  بروجرد تا شهریورماه

  سرپرست اداره کل راهداری لرستان گفت : برنامه توسعه راه های استان لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، جلسه مشترک خانم مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی با مرتضی شیروانی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با موضوع بررسی وضعیت راه ها، زیرساخت ها و مسائل و مشکلات حمل و نقل شهرستان بروجرد برگزار شد.

مقصودی در این جلسه با تبریک انتصاب سرپرست راهداری لرستان از بین نیروهای بومی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام ایمن سازی محورهای اصلی شهرستان بروجرد، بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی و گردشگری و توسعه زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین مطالبات مردم بروجرد از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

شیروانی هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه توسعه راه های استان لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می شود، افزود: تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه های هر شهرستان براساس جایگاه آن نسبت به میانگین کشوری در نظر گرفته می شود و جذب اعتبارات توازن و محرومیت زدایی با رویکرد اولویت بندی پروژه ها در دستور کار است.

وی گفت: براساس اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی دارای اولویت در بروجرد به بهره برداری می رسد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به بهسازی و روکش آسفالت محور گردشگری ونایی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات حوادث و با تلاش فراوان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: اعتبارات خوبی برای خرید ماشین آلات به استان اختصاص یافته است و تجمیع ماشین آلات و امکانات شهرستانها برای اجرای پروژه های اولویت دار در برنامه قرار دارد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، ساماندهی ورودی استان در محور بروجرد_اراک را از اولویت ها عنوان کرد و گفت: این نوید را به مردم می دهیم در سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰خانوار فاقد راه آسفالته در بروجرد نداشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل و نقش آن در درآمدزایی گفت: در حوزه حمل و نقل از استان های موفق کشور هستیم ناوگان اتوبوس استان از جوانترین ناوگان محسوب می شود اما در بخش سواری های کرایه ای و مینی بوس به علت فرسودگی وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با تخصیص تسهیلات نوسازی و جایگزینی ناوگان جدید شاهد رونق این بخش باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =