فرونشست را مهار کنید/ حادثه «متروپل» در  انتظار اصفهان

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان گفت: فاجعه متروپل سرمشقی برای پیشگیری از حوادث بالقوه‌ای است که فرونشستهای متعدد، زمینه آن را در اصفهان فراهم کرده است و بارها به مسئولان در این ارتباط هشدار داده شده است.

رضا اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: متاسفانه فاجعه متروپل در اصفهان دور از انتظار نیست اما تفاوت مهمی با آن دارد.

وی افزود: علت فاجعه متروپل عوامل انسانی است این درحالی است که فرونشست در اصفهان که به علت عدم جریان زاینده رود و تخلیه آبخوان‌ها رخ می دهد، عامل رخداد فجایعی نظیر متروپل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز تامین حقابه زیست محیطی زاینده رود نیست، گفت: امروز جلسه‌ای با محوریت کمیسیون ویژه آب توسط شورای شهر برگزار شد تا نتایج بازدید از مناطق دارای فرونشست و تبادل نظر پیرامون کنترل این پدیده و کاهش پیامدهای آن تبیین شود چراکه فرصتی باقی نمانده است و هرآن ممکن است فاجعه متروپل در سطح گسترده‌ای در اصفهان رخ دهد و آن وقت بار حقوقی این مساله مشخص نیست که چه کسانی باید پاسخگو باشند!

فروچاله این بار در خیابان تاریخی عباس آباد اصفهان

مدیرکل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان اصفهان باز هم بر جریان دائمی زاینده رود از سراب تا پایاب تاکید کرد و گفت: روز گذشته شاهد فروچاله‌ای در خیابان عباس‌آباد بودیم که به طور سلسله وار در خیابانهای آمادگاه، آپادانا اول و اکنون عباس‌آباد رخ داده است که علت آن را باید با پدیده فرونشست زمین مرتبط دانست.

وی تاکید کرد: پدیده فرونشست زمین در اصفهان مهمترین دغدغه و مسئله استان است و همه مدیران متفق القول بر این باور هستند که باید چاره اساسی برای آن اندیشیده شود که چاره آن فقط در یک جمله خلاصه می‌شود جریان دائمی زاینده رود برقرار شود و رفع این دغدغه نیازمند توجه مسئولان درسطح ملی و کلان استانی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1635555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =