۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۳

در‌حالی که عمده رسانه‌های خارجی در این روزها به بررسی شرایط سیاسی ایران می‌پردازند، بی‌بی‌سی در مقاله‌ای به نقد آلبوم تازه محمد‌رضا شجریان و استقبال شدید از آن در داخل و خارج از ایران پرداخته است.

به نوشته بی‌بی‌سی در‌حالی که جوانان اکثراً علاقه‌مند موسیقی غربی و گروه‌های جدید موسیقی ایرانی هستند اما آلبوم جدید شجریان خواننده پیشرو سنتی ایران با استقبال بی‌نظیری در سایت‌های اینترنتی مواجه شده است و کاربران از سایرین می‌خواهند که در کنسرت‌های او حضور پیدا کنند و در عوض بارگذاری آلبوم آن را خریداری کنند.

از آنجایی که او استفاده از آهنگ‌هایش در جشن انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد را ممنوع کرد و با مخالفان او در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران همراه شده بود اکنون بدل به چهره‌ای محبوب در نزد کسانی شده که از انتخاب احمدی‌نژاد چندان رضایتی ندارند.

آلبوم جدید او به نام رندان‌مست که از 29 آگوست به بازار عرضه شده با تور اروپایی شجریان از 4 سپتامبر همراه می‌شود که در کشورهای هلند، آلمان، فرانسه و سوئد برگزار خواهد شد.

یکی از قطعات این آلبوم که رندان‌مست نام دارد پیش از توزیع آلبوم در سایت‌های اینترنتی و از جمله یو‌تیوب در دسترس بود و حدود 30 هزارمرتبه بارگذاری شده است. شعر این آهنگ از مولوی است و کاربران اینترنتی نظرات مثبت متعددی برای این آهنگ نوشته‌اند.

از سوی دیگر مسئولان سایت رسمی شجریان همزمان با عرضه آلبوم عکس جدیدی از استاد را در‌حالی که انگشتانش را به علامت پیروزی بالا گرفته است در سایت قرار داده‌اند.
درسایت توییتر نیز تعداد زیادی از ایرانیان به حمایت شجریان و تور اروپایی و آلبوم جدیدش پرداخته‌اند و خواهان خرید این آلبوم و حضور در کنسرت‌ها شده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 16365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد DE ۲۰:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۶/۲۶
    0 0
    حالا چگونه می توان 70.000 نسخه از کاری را که فقط 25.000 نسخه ازان تکثیر شده است را فروخت؟! هرچه فکر کردیم سر نیفتادیم!!
  • مجتبی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۴
    3 1
    درود بر خسرو آواز ایران
  • معصومه IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۵
    3 1
    استاد شجریان مخلصیم.زنده باشی.