۱۵۱۵ زائر از آذربایجان شرقی به عربستان اعزام می‌شوند

مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی از اعزام ۱۵۱۵ زائر به خانه خدا در قالب ۱۱ کاروان از ۲۲ تا ۲۴ خرداد از طریق فرودگاه شهید مدنی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز ، امیر روحی ملکی با بیان اینکه امسال ثبت نام حج دیر شروع شد و ما کار ۶ ماهه را در عرض ۳۲ روز انجام دادیم اظهار داشت: با اینکه در سال ۹۹ این کار انجام شده بود اما با توجه به تغییرات، هم ما و هم زائران دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به خطرات حمل دارو عنوان کرد: اقلام و داروهای ممنوعه به مدیران اعلام شده و کاروان‌ها نسخ و داروها را با پزشکان هماهنگ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر ایران نژاد مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری استان هم با اشاره به توصیه نماینده ولی فقیه در استان در خصوص پرهیز از بازارگردی حجاج، اظهار داشت: بهترین سوغات حمایت از تولید داخلی است زیرا تمام اجناس در بازار عربستان چینی می‌باشد و همان جنس در ایران نیز وجود دارد.

وی افزود: بهترین سوغات دو رکعت نماز خواندن است؛ سفارش ما هم این است که این فرصت را مغتنم بشمارند.

ایران نژاد در خصوص ممنوعیت حمل آب زمزم هم گفت: کشور عربستان همیشه این خبر را اعلام می‌کند تا کسی در بطری‌های بزرگ آب زمزم حمل نکند اما زائران برای تبرک می‌توانند یک یا دو بطری کوچک با خود همراه داشته باشند.

حمید منجم مسئول نمایندگی مرکز پزشکی حج و زیارت استان هم با بیان اینکه رمزینهٔ پاسخ سریع (QR_code) آزمایشگاه‌ها به عربستان داده شده است و آنها با یک اسکن متوجه اعتبار آزمایش می شوند افزود: کاروان‌ها به زوار تاکید کنند که تست پی سی آر را در آزمایشگاه‌هایی که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر اساس دستگاه و کیت آزمایشگاهی اعلام شده انجام دهند زیرا در غیر این صورت عربستان آنها را از فرودگاه باز می‌گرداند.

وی در خصوص داروهایی که حجاج می‌توانند حمل کنند، گفت: حجاج خارج از نسخه ثبت شده انگلیسی با مهر پزشک کاروان حتی استامینوفن را با خود حمل نکنند زیرا هر دارویی خارج از آن نسخه ضبط و حتی جرم محسوب می‌شود.

وی در خصوص تغییر رویه تزریق واکسن مننژیت عنوان کرد: در خصوص واکسن ما جز اولین استان‌هایی بودیم که واکسن مننژیت را دریافت کردیم اما امسال به دلیل تزریق واکسن کرونا، واکسن مننژیت باید در مراکز ما تزریق می‌شد تا تحت نظر بوده و به همین دلیل خارج از مرکز تزریق نداشتیم.

منجم افزود: افزایش هزینه ها باعث شد که تعدادی از افراد جایگزین شوند و روند معاینات کند شود از طرف دیگر سخت گیری های عربستان باعث شد که تعدادی از ثبت نام کننده ها در معاینات قبول نشوند.
وی با بیان اینکه انتخاب پزشکان کاروان حجاج با هلال احمر نبود بیان کرد: پزشکانی که دو سال قبل کارهایشان را انجام داده و به خاطر کرونا آن سال اعزام نشده بودند امسال اعزام می شوند.

به گزارش ایرنا، بعد از دوسال وقفه در اعزام حجاج به دلیل بحران کرونا امسال شاهد اعزام ها به حج تمتع هستیم.

امسال بنا به تصمیم وزارت حج عربستان متقاضیان بالای ۶۵ سال به حج تمتع اعزام نخواهند شد و با توجه به شرایط کرونایی و تصمیم عربستان مبنی بر عدم گسترش این بیماری ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر واجد شرایط از کشورمان برای انجام مناسک حج به سرزمین وحی اعزام می شوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =