ماهنامه ارتباطات نوشت:

محمود عاطفی، مدیرکل روابط ‌عمومی سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی درباره اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و محمدباقر قالیباف در میان سیاستمداران و اصغر فرهادی، فاطمه معتمدآریا و رخشان بنی‌اعتماد در میان هنرمندان که گفته می‌شود تصاویر و گزارش‌های خبری درمورد آ‌ن‌ها در نهادهای خبری وابسته به صداوسیما مانند باشگاه خبرنگاران جوان، به دلیل ممنوع‌التصویر بودن‌شان کنار گذاشته می‌شود، صحبت‌هایی کرده است.

عاطفی درباره این‌که آیا فهرست جدیدی از ممنوع‌التصویرها در صداوسیما وجود دارد یا نه؟ گفت: «این‌گونه که برخی القاء می‌کنند، نه، چنین فهرستی وجود ندارد و اگر قرار باشد چهره فردی از تلویزیون پخش نشود، در رده‌هایی که مصلحت نظام و مردم در آن‌جا اولویت دارد، تصمیم‌گیری می‌شود».

عاطفی افزود: «هر فردی که مقابل ملت قرار گیرد و با ضد انقلاب همکاری داشته باشد، در صداوسیمای ایران جایی ندارد».

اظهارات اخیر اصغر فرهادی در فرانسه به بهانه فیلم «جدایی نادر از سیمین» و حمایت از اعتراضات بعد از انتخابات در ایران باعث شد برخی رسانه‌های به شدت از این کارگردان انتقاد کنند، اما عاطفی رویکرد صداوسیما را درباره اظهارات فرهادی این‌گونه بیان کرد: «آقای فرهادی نظر شخصی خود را اعلام کرده‌اند و همان‌طور که می‌بینید، نظام موضع نجیبانه‌ای دارد. این‌گونه نیست که اگر کسی این‌جا حرفی بزند با او برخورد شود. بارها گفتند فرهادی دستگیر می‌شود، اما دیدید فیلم ایشان در بهترین سینماها به نمایش درآمد و تشویق هم شدند. ما افرادی را ممنوع از صدا و تصویر می‌کنیم که روبه‌روی ملت باشند و با ضد انقلاب همکاری کنند و به صرف اظهار نظر شخصی چنین اتفاقی نمی‌افتد».

کاهش مخاطبان صداوسیما در سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال‌های گذشته با استناد به صحبت‌های خجسته، معاون برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما، مسئله دیگری بود که عاطفی از آن سخن گفت و یادآور شد: «آمار جلب رضایت مخاطبان صداوسیما از چندین مجرا مانند مرکز نظرسنجی سازمان، سامانه 162، ای‌میل و پیامک به دست ما می‌رسد. در یکی دو سال اخیر در بخش‌های سریال و برنامه‌های نمایشی، صداوسیما موفق به جلب رضایت بسیاری از مخاطبان شد. حتی شبکه‌های خبری مانند بی‌بی‌سی که خبرمحور بودند، بخش‌های خبری را کاهش و با نمایش فیلم و سریال سعی در جذب مخاطب دارند. برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که در یکی دو سال اخیر فعالیت خود را آغاز کردند و متأسفانه برخی سایت‌های داخلی هم برای آن‌ها تبلیغ کردند، امروز کجا هستند؟ این نشان از آن دارد که مخاطبان صداوسیما مانند گذشته به رشد صعودی خود ادامه می‌دهند».

مدیرکل روابط ‌عمومی سازمان صداوسیما در پاسخ به برخی انتقادها درمورد نوع پوشش اخبار تحولات منطقه خاورمیانه و به‌ویژه سوریه، توضیح داد: «موضع نظام در قبال اتفاقات منطقه کاملاً شفاف و مشخص است. آن‌چه به مصلحت مردم ما و اراده مردم منطقه باشد، پوشش داده خواهد شد. اخباری که ما از سوریه داریم کمی با اخباری که از دیگر کشورها می‌رسد متفاوت است. آن‌چه مشخص است سوریه دچار مشکل است، اما نمی‌توان از نقش اسرائیل و آمریکا در انتقام‌گیری از مردم این کشور گذشت. بنابراین در انتشار این اخبار نیز باید ملاحظاتی داشت. البته این اخبار در شبکه‌های برون‌مرزی ایران پوشش داده می‌شود.»

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =