نهضت احداث گلخانه در کردستان راه اندازی شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: نهضت احداث گلخانه در استان کردستان با همکاری همه دستگاه های مرتبط باید ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، پیمان اسکندری صبح امروز در اولین جلسه توسعه‌ی گلخانه‌های استان کردستان اظهار داشت داشت: توسعه گلخانه‌ها به بهره وری مناسب از منابع محدود آب و خاک، اشتغال زایی بالا کمک‌ می‌کند و باید همه دستگاه ها و رسانه ها مروج احداث گلخانه باشند.
اسکندری در ادامه افزود: میزان بالای عملکرد در واحد سطح، تولید محصول در تمام فصول، امکان اجرایی نمودن اصلاح الگوی مصرف بخصوص در حوزه انرژی و سوخت، صرفه جویی و استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی از مزایای ایجاد گلخانه است.
وی با تاکید بر جذب سرمایه‌گذاران و برگزاری دوره های توجیهی احداث گلخانه عنوان کرد: در بحث ایجاد گلخانه باید ترویج تخصصی صورت گیرد و سرمایه‌گذاران را به بخش کشاورزی وارد میکنیم و نباید سرمایه گذاران با بروکراسی اداری دلسرد کنیم.
وی شفافیت در بحث دستور عمل‌های صدور مجوز احداث گلخانه را ضروری دانست و افزود: قوانین و مقررات را برای سرمایه‌گذارن بصورت شفاف و بهره‌وری اقتصادی را مشخص کنیم.
اسکندری با اشاره به مشکلات عدم توسعه مطلوب در گلخانه های استان اظهار داشت: هزینه بر بودن احداث واحدهای گلخانه ای، نوسانات قیمت نهاده ها، عدم وجود تسهیلات پایدار و تأمین وثایق و تضامین بانکی توسط متقاضیان سرمایه گذاری موجب کاهش احداث گلخانه در کردستان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص گلخانه های کردستان گفت: چهار گلخانه در شهرستان های بیجار، دیواندره، قروه و سقز با اشتغال زایی ۶۸۴ نفر در حال سازه احداث و در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643469

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =