۰ نفر
۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
این تازه نصف لیست یحیی بود!

مسئولان باشگاه پرسپولیس تا اینجای کار برای یحیی‌گل محمدی سنگ تمام گذاشته‌اند.

یحیی گل‎محمدی سرمربی پرسپولیس در آخرین مصاحبه خود اعلام کرده از سرعتی که باشگاه در بازار نقل و انتقالات داشته، راضی است و فعلا نیمی از لیست او جذب شده‌اند. توجه کردید؟ تازه نیمی از لیست گل‌محمدی به تیم اضافه شده‌اند. به معنای دیگر، جذب علیرضا بیرانوند از فوتبال اروپا، مرتضی پورعلی‌گنجی که ستاره سرشناس تیم ملی است، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و گئورگ گولیسیانی از سپاهان، محمدمهدی احمدی و چند ستاره جوان دیگر که آینده تیم را تضمین می‌کنند، فقط نیمی از لیست سرمربی بوده و هنوز نیمی دیگر از بازیکنانی که درخواست داشته، باقی است! او همچنین گفته دو مهاجم دیگر می‌خواهد تا تیمش را حرفه‌ای کند. واقعا مشخص نیست یحیی این همه بازیکن را برای انجام چه کاری، در لیست اضافه کرده است؟ در سمت دیگر، ستاره‌هایی چون وحید امیری، امید عالیشاه، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی به همراه بازیکنانی مثل مهدی عبدی، علی نعمتی، حامد پاکدل، احمد گوهری و... هم هستند که نام‌شان در لیست دیده می‌شود و مهره‌هایی چون سیدجلال حسینی، علیرضا ابراهیمی، رامین رضاییان، احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر، محمد شریفی، منوچهر صفروف، وحدت هنانوف، شیرزود تمیروف، حامد لک و... هم بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند فصل آینده باید در کدام تیم، توپ بزنند یا چه اتفاقی در زندگی حرفه‌ای آنها رقم می‌خورد.

یحیی می‌گوید این تیم پرمهره و پرستاره‌ای که تشکیل شده، فقط نیمی از خواسته‌های اوست. در ادامه، باید از گل‌محمدی پرسید: «قرار است در لیگ بی‌کیفیت ایران، چه کاری انجام بدهد که نیاز به این همه مهره و ستاره دارد و تازه منتظر است که چند بازیکن دیگر هم به تیمش اضافه شوند تا نیمه دیگر لیستش پر شود؟» بدون اینکه نیمه دیگر لیست یحیی توسط مدیران باشگاه جذب شوند، یعنی همین حالا که پرسپولیس آن همه بازیکن عالی و درجه یک دارد، باید منتظر بود تا یکی از سریع‌ترین قهرمانی‌های لیگ برتر با کلی رکورد، ثبت شود و مثلا پرسپولیس قبل از اینکه به هفته بیست و پنجم برسد، جام را مال خود کند. با همین تیم، قهرمانی ایران که هیچ، قهرمانی آسیا هم دور از دسترس نیست؛ بنابراین هیچ بهانه‌ای در طول فصل از سوی کادرفنی ترمیم شده پرسپولیس قابل قبول نیست. با این همه مهره، اگر پرسپولیس نتواند از سد حریفان تضعیف شده خود مثل سپاهان برآید و باز هم شاهد بهانه‌جویی‌ها باشیم، جای تعجب دارد.

در فوتبال حرفه‌ای، باشگاه‌های بزرگ با بازیکنان بزرگ قرارداد می‌بندند و این هم یک اصل عادی به شمار می‌رود اما گنجایش لیست تیم‌ها از آن دست مسائلی است که باید به آن نگاه ویژه داشت. هنوز مشخص نیست باشگاه دولتی پرسپولیس تا به حال چقدر هزینه جذب بازیکنان یا تمدیدقراردادها کرده و از این به بعد، برای جذب بازیکنان نیمه دوم لیست قصد دارد چه هزینه‌ای داشته باشد. از سوی دیگر، ستاره‌هایی که جذب شده‌اند و قطعا ولع رسیدن به تیم ملی را دارند، آیا ظرفیت نیمکت‌نشینی را در ذهن خود ایجاد کرده‌اند یا قرار است نیمکت سرخپوشان در فصل بیست و دوم، پر از تنش و حاشیه باشد؟

پرسپولیس در این فصل، می‌تواند قهرمان رکوردشکن و تیم بدون شکست لیگ باشد. با این همه ستاره، حتی کسب یک تساوی هم کادرفنی را به چالش می‌کشد. حتما یحیی برای اتفاقات آینده، برنامه‌ریزی دارد چون دیگر نمی‌خواهد اتفاقاتی که در طول فصل گذشته رقم خورد و محبوبیتش به حد پایین رسید، تکرار شود. او مربی زرنگ و سیاستمداری است تا جایی که برای ماندن و کسب موفقیت، حتی از رفقا و دستیارانش هم می‌گذرد و کادرش را حرفه‌ای می‌کند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1643816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    22 5
    فوق العاده مغرضانه بود