استان البرز میزبان ۱۴ رشته مهارتی در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت است

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز میزبان ۱۴ رشته مهارتی در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ جلسه بررسی روند ثبت‌نام بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور «بهزاد غفاری» مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، معاونین، مسئول مسابقات مهارت البرز، روسای مراکز و کارشناسان مربوطه در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

«بهزاد غفاری» در این جلسه با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت ( WSI ) متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است، اظهار داشت: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۴۳ رشته و ۶ گروه تخصصی برگزار می‌شود.

غفاری با اشاره به رشد ۳۰ درصدی تعداد رشته‌های مسابقات ملی مهارت در مقایسه با دوره قبل اظهار کرد: رشته‌های فناوری خودروهای ریلی، پذیرش هتل، خدمات رستوران‌داری، آرایشگری مردانه، هنر بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای، نانوایی نان‌های حجیم، ساخت و ساز خشک و گچ کاری و نگهداری و تعمیر هواپیما برای نخستین بار در مسابقات ملی مهارت برگزار می‌شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز با بیان اینکه این دوره از مسابقات با همکاری و مشارکت نهادهای آموزشی، شرکای بخش دولتی و خصوصی در استان البرز برگزار می‌شود، گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

غفاری خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز میزبان ۱۴رشته مهارتی مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، فناوری‌های وب، رباتیک، برنامه‌های کاربردی موبایل، فناوری طراحی گرافیک، نانوایی (نان های حجیم)، جواهرسازی، آشپزی، قنادی (شیرینی پزی)، اتصالات چوبی، تراش CNC، هنر بازی‌های سه بعدی دیجیتال و کنترل صنعتی خواهد بود.

غفاری بیان کرد: جوانان زیر ۲۱ سال استان البرز جهت ثبت‌نام و حضور در این مسابقات به وبسایت http://www.worldskills.ir مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز یادآور شد: ثبت‌نام این دوره مسابقات از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ۱۷ تیرماه از طریق تارنمای مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت ادامه دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1644253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =