ساده‌ترین راه برای جلوگیری از جوانه زدن سیر

همشهری آنلاین نوشت: آیا می‌دانید ساده‌ترین راه برای جلوگیری از سبز شدن و جوانه زدن سیر خشک چیست؟ می‌خواهیم به شما یک راهکار راحت، سریع و بدون هزینه پیشنهاد بدهیم.

به نظر می‌رسد مهم نیست سیر را از کجا بخریم از هر فروشگاه مواد غذایی یا بازار روزی که بخریم، حداقل نیمی از بار همیشه در آستانه جوانه زدن است. همانطور که جوانه کوچک در وسط پیر و سبز می‌شود، تلخ می‌شود. اینجاست که هر چقدر هم خوشتان نیاید و از انجام این کار بیزار باشید، باید آن را جدا کنید. خوشبختانه، یخ زدن یا فریز کردن سیر، جوانه را در مسیرهای کوچک آزاردهنده آن متوقف می‌کند.

می‌توانید کل سیر را در فریزر قرار دهید، یا آن را حبه‌حبه جدا کرده و در یک کیسه پلاستیکی نگهداری کنید. (همچنین می‌توانید آن‌ها را بدون پوست رها کنید، زیرا پوست کندن سیر یخ زده آسان‌تر از تازه است.) یخ زدن سیر آن را نرم می‌کند، اما این مسئله فقط در صورتی است که دوست دارید سیر خود را به صورت برش‌های خام و ترد بخورید (و بیشتر مردم این کار را نمی‌کنند.). طعم قوی باقی خواهد ماند و این مهمترین بخش است.

آماده کردن سیر برای استفاده سریع

اگر می‌خواهید مراحل آماده‌سازی را بیشتر کنید، می‌توانید سیر را در غذاساز با مقداری روغن پوره کنید تا خمیر شود. سپس تپه‌های کوچکی از آن خمیر سیر را روی یک سینی با پوشش کاغذی فریز کنید. هنگامی که حبه‌های سیر جامد منجمد شدند، آن‌ها را به کیسه فریزر منتقل کنید، سپس به اندازه نیاز آن‌ها را بردارید. (ذخیره کردن در روغن در این دما از ایجاد بوتولیسم نیز جلوگیری می‌کند – فقط اجازه ندهید پس از ذوب شدن در دمای اتاق بماند.)

اگر نمی‌خواهید روغن درگیر شود، می‌توانید آن‌ها را ریز خرد کنید، سپس آن را در یک کیسه فریزر کوچک بریزید و در یک لایه صاف کنید. پس از یخ‌زدگی می‌توانید به اندازه نیاز آن را جدا کنید. همچنین می‌توانید آن را برش دهید و برش‌ها را فریز کنید و سپس آن‌ها را در یک کیسه فریزر نگهداری کنید. تقریباً هر شکلی از سیر را می‌توان منجمد کرد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =