بایدن: روسیه پیروز نخواهد شد/ هدفم از سفر به عربستان افزایش تولید نفت نیست

ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا گفت، حمایت غرب از اوکراین تا زمانی که لازم باشد حفظ خواهد شد و مدعی شد روسیه در این جنگ پیروز نخواهد شد.

به نقل از پایگاه ان.دی.تی.وی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی در خاتمه اجلاس سران ائتلاف ناتو در شهر مادرید،‌ پایتخت اسپانیا از یک کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین خبر داد و گفت که آمریکا "تا زمانی که لازم باشد" از کی یف در جنگ با روسیه حمایت خواهد کرد.

وی در جریان نشست سران ناتو در مادرید به خبرنگاران گفت: ما قصد داریم بیش از ۸۰۰ میلیون دلار کمک دیگر را برای زمینه های دفاع هوایی، توپخانه، سیستم های ضد آتشبار و سایر تسلیحات اعلام کنیم.

بایدن در ادامه این صحبت‌هایش عنوان کرد که حمایت غرب از اوکراین تا زمانی که لازم باشد حفظ خواهد شد و روسیه به پیروزی نخواهد رسید.

او ادامه داد: ما به اوکراین پایبند می‌مانیم و همه ائتلاف به اوکراین تا هر زمان که لازم باشد پایبند خواهد بود؛ تا زمانی که مطمئن شوند از روسیه شکست نخواهند خورد.

بایدن گفت:" اوکراین تاکنون ضربه سختی به روسیه وارد کرده است. نمی‌دانم چگونه این جنگ قرار است پایان یابد، اما با شکست اوکراین توسط روسیه پایان نخواهد یافت."

بایدن به خبرنگاران گفت: پوتین فکر می‌کرد که می‌تواند ائتلاف ترانس آتلانتیک را بشکند. او سعی کرد ما را ضعیف کند. او انتظار داشت عزم ما شکسته شود. اما او دقیقاً همان چیزی را که نمی‌خواست به دست می آورد. او خواهان این بود که ناتو شبیه به فنلاند شود اما او ناتویی شدن فنلاند را دریافت کرد.

بایدن بیان داشت که رانندگان آمریکایی مجبور خواهند بود "تا هر زمان که طول بکشد" مساله افزایش قیمت بنزین ناشی از حمله روسیه را متحمل شوند. وی افزود: روسیه در واقع نمی تواند اوکراین را شکست دهد و فراتر از اوکراین برود. این یک موقعیت حساس و حیاتی برای جهان است.

هدفم از سفر به عربستان افزایش تولید نفت نیست

بایدن همچنین در کنفرانس مطبوعاتی بعد از دیدار با رهبران کشورهای ناتو در نشست سران مادرید گفت که با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار خواهد کرد و هدفش از سفر به عربستان فشار بر این کشور برای افزایش تولید نفت نیست.

وی گفت: تمام کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) به صورت کلی و نه صرفا عربستان باید تولید نفت را افزایش دهند.

بایدن گفت که هدف از سفر وی در درجه اول مشارکت در نشست‌ها با نمایندگان کشورهای مختلف خاورمیانه و نه فقط عربستان است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیرا به همتای آمریکایی‌اش اعلام کرد که رئیس امارات به او گفته عربستان و امارات جز به سختی نمی‌توانند تولید نفت را افزایش دهند.

کاخ سفید اخیرا از اهمیت مذاکرات بایدن و محمد بن سلمان کاست و سفر بایدن به ریاض را نشست رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دانست.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دیدار با محمد بن سلمان حاشیه‌ای است.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع آمریکایی اعلام کردند: هدف سفر بایدن به خاورمیانه درباره ناتو خاورمیانه‌ای یا پیمان اسرائیلی عربی نیست. آنچه برای بایدن مهم است موضوع نفت و نیازش به عربستان درباره این مسئله است. بایدن که با کسی دست خواهد داد که آن را مطرود خوانده بود(محمد بن سلمان) بر موضوع نیازش به توافق با عربستان درباره نفت با همکاری منطقه‌ای میان کشورهای عربی و اسرائیل سرپوش گذاشت.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1646796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسلمان IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    0 1
    بایدن راست می گه هدف اول اش نیست، بلکه هدف اول وی عادی سازی روابط غاصبین مسجدالاقصی با حاکمین مسجدالحرام است.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    3 7
    شما اگر تمام تسلیحات وجنگ افزارهای خودتون رو به اوکراین بفرستید بازم نمیتونید از شکست اوکراین جلو گیری کنید شکست شما قطعی است دیگه تموم شد عربده کشی ولشکر کشی به کشورها و وزور گویی ناتو مشتی کشور دیکتاتور وخودبین هستند که فقط بفکر خود هستند مردم دنیا اصلا برای آنها ارزش ندارند انشالله شکست ناتوی غربی شاهد خواهیم بود جنگ اوکراین فتنه ای است که شماها در دامن رئیس جمهور ابله اوکراین انداختید وان ابله بخیال خام خود شما اورا نجات میدید افتاد تو باتلاق شما وبدانید که ژلنسکی شما غربی‌ها هم به باتلاق خواهد کشید ونابود خواهید شد
  • حسین‌ IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    2 0
    ایول تو مردی