جزئیات بسته کمکی ۸۲۰ میلیون دلاری بایدن به اوکراین

ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا از جزئیات کمک‌ نظامی جدید این کشور به اوکراین به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار از جمله موشک، خمپاره و سامانه‌های دفاع هوایی پرده برداشت.

به گزارش العربیه، پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده به عنوان بخشی از تازه‌ترین قراردادهای تسلیحاتی با کی‌یف، دو سامانه موشکی زمین به هوا نوع "ناسامز"، چهار رادار ضد توپخانه اضافی و حداکثر ۱۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری را به اوکراین ارسال می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی پس از آخرین روز نشست سران ناتو در مادرید، طرح‌ ارائه بسته کمکی به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار به کی‌یف را اعلام کرد.

پنتاگون در توضیح این بسته اعلام کرد، این بسته تجهیزاتی شامل دو سامانه ضدهوایی، چهار رادار، ذخایر جدید برای راکت‌اندازهای "هیمارس" آمریکایی که به تازگی وارد میدان جنگ شده‌اند و تا ۱۵۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری است.

سامانه‌های پدافند هوایی همچنین قابلیت پرتاب موشک‌های زمین به هوای کوتاه و میان برد را دارند و ساخت شرکت آمریکایی «ریتون» و گروه نروژی «کنگسبرگ» است.

دو سامانه کنترل از راه دور امکان رهگیری پهپادها و موشک‌های کروز را فراهم می‌کنند.

تاد پریسلی، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد تا تجهیزات مورد نیاز اوکراین را در یک میدان جنگ در حال تغییر، فراهم کند.

وی بر همکاری نروژ برای توانمند ساختن ایالات متحده در تحویل دو سامانه دفاع هوایی مدرن که به اوکراین در مقابله با حملات هوایی روسیه کمک می‌کند، تأکید کرد.

پنتاگون اعلام کرد که آخرین بسته کمک‌های امنیتی همچنین شامل مهمات اضافی برای سامانه‌های موشکی با قابلیت قابلیت تحرک بالا(هیمارس) است.

هدف کمک‌های جدید ایالات متحده تقویت قابلیت‌های نظامی کی‌یف در مواجهه با حملات توپخانه‌ای سنگین روسیه است.

این بسته از تجهیزات جدید میزان کل کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف را از آغاز عملیات روسیه در اوکراین به ۶.۹ میلیارد دلار می‌رساند.

رهبران اوکراین علناً از متحدان غربی خواسته‌اند به سرعت مهمات و سیستم‌های پیشرفته بیشتری ارسال کنند که به آنها کمک کند شکاف خود را با روسیه در تجهیزات و تعداد نیرو کاهش دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1647052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =