بررسی ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب در لرستان

دومین جلسه کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، جلسه کارگروه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به ریاست مهندس کرم زاده مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان و با حضور اعضاء کارگروه در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار گردید.

در این جلسه مهندس کرم زاده مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری لرستان، افزایش بیش از حد سگ‌های بلاصاحب را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه بر شمرد و بر ارائه راهکارهای اصولی تأکید نمود.

وی همچنین شناسایی، ساماندهی، نظارت و کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح کل شهرهای استان و اجرایی شدن مصوبات قبلی کارگروه را خواستار شد.

علی سالاروند مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان لرستان در این جلسه بر لزوم اجرای دستورالعمل مدیریت سگ‌های بلاصاحب و جلوگیری از هر گونه اقدام تنش زا و کشتن بدون ضابطه سگ‌های بلاصاحب شد.

وی افزود؛ هر گونه نیاز به حذف سگ‌های بلاصاحب باید طبق دستورالعمل مربوطه و پس از تایید دامپزشکی و در صورت تایید می‌بایست مرگ در ترحم (طبق دستورالعمل) در دستور کار قرار گیرد.

سالاروند ضمن تشکر از مرکز نگهداری و مدیریت سگ‌های بلاصاحب شهرداری خرم آباد، خواستار اقدام مشابه سایر شهرستان‌ها شد.

در پایان کلیه اعضا بر لزوم کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب تأکید نمودند و بر این اساس، جانمایی و ایجاد مرکز نگهداری و مدیریت سگ‌های بلاصاحب در کل شهرهای استان با اولویت شهرهای کوهدشت و دورود مورد تأکید حاضرین قرار گرفت.

همچنین در این جلسه چگونگی تامین اعتبار و تهیه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای دقیق دستورالعمل‌ مدیریت سگ‌های بلاصاحب مورد گفتگو و تبادل نظر، قرار گرفت.
48
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =