کاربرد چراغ راهنمایی و رانندگی، معایب و مزایا

چراغ راهنمایی زمان انتظار رانندگان را کاهش می دهد و آنها را سریعتر به مقصد می رساند. چراغ سبز در یک تقاطع به این معنی است که شما می‌توانید از چهارراه به چپ، راست بپیچید یا مستقیم برانید، مگر اینکه علامتی هر یک از این حرکات را ممنوع کند، وقتی تقاطع صاف است و انجام این کار ایمن است.

اگر می‌خواهید به چپ بپیچید، می‌توانید با چراغ سبز وارد تقاطع شوید، اما باید تسلیم ترافیک و عابران پیاده شوید. اگر ترافیک سنگین باشد، ممکن است مجبور شوید تا چراغ زرد یا قرمز را کامل کنید.

چراغ های راهنمایی در گوشه و کنار شهرهای ما به طور گسترده ای استفاده می شوند. بنابراین می توان گفت که چراغ های راهنمایی، مبلمان خیابانی هستند.

وظیفه چراغ راهنمایی و رانندگی، دادن پیام بصری به تردد عابران پیاده و وسایل نقلیه توسط چراغ قرمز، زرد و سبز است.

در سیستم‌های معمولی، ماژول‌های چراغ راهنمایی از لامپ‌های 50 واتی تشکیل شده‌اند. با این حال، این سیستم انرژی زیادی مصرف می کند و در عین حال اغلب اوقات خراب می شود. این وضعیت به عنوان عاملی ظهور کرد که هزینه های نگهداری و عملیات را افزایش داد.

LEDها در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای جایگزین بسیار مناسبی برای مصرف انرژی و عمر طولانی هستند.

استفاده از LED در چراغ های راهنمایی ممکن است به صرفه جویی 5 برابری انرژی طبق سیستم های معمولی کمک کند. استفاده از LED در چراغ راهنمایی به عنوان بهترین فناوری موجود پذیرفته شده است.

چراغ های راهنمایی و رانندگی LED در مدت کوتاهی فراگیر شده و جای چراغ راهنمایی لامپی را گرفته است. مصرف انرژی این محصولات بین 16-24 وات بود. در مقایسه با سیستم های معمولی، چراغ های راهنماییLED ، 50٪ صرفه جویی در انرژی را به دست آوردند.

علائم راهنمایی و رانندگی هوشمند

بهبود ایمنی جاده ها و صرفه جویی در هزینه ها یکی از مزایای استفاده از علائم راهنمایی LED ست. از طریق علائم ترافیکی LED هوشمند که به وضعیت ترافیک فعلی واکنش نشان می دهند و رانندگان را در مورد زمان تخمینی سفر و رویدادهای ترافیکی پیش رو مطلع می کنند. به رانندگان در مورد ازدحام در طول مسیر هشدار می دهد، آنها را از رانندگی اشتباه خطرناک جلوگیری مطلع می کند.

چراغ راهنمایی هوشمند

چراغ قرمز چشمک زن علامت توقف

رانندگانی که با چراغ قرمز چشمک زن رو به رو هستند باید قبل از خط ایست یا خط عابر پیاده توقف کنند. اگر خط ایست یا خط عابر پیاده وجود نداشته باشد، رانندگان باید قبل از تقاطع توقف کنند. رانندگان باید فقط در صورت ایمن بودن و پس از انحراف از حق تقدم اقدام کنند. چراغ قرمز چشمک زن مانند یک علامت توقف در نظر گرفته می شود.

مزایا و معایب چراغ راهنمایی و رانندگی

چراغ راهنمایی و رانندگی به کنترل در تقاطع ها کمک می کند تا ترافیک به طور منظم به حرکت خود ادامه دهد. آنها به بهبود ایمنی و کارایی ترافیک وسایل نقلیه و عابران پیاده کمک می کنند. علیرغم مزایای آنها، چراغ راهنمایی دارای معایبی نیز می باشد. آنها می توانند انواع خاصی از تصادفات را افزایش دهند که معمولاً تصادفات از عقب است. علائم راهنمایی و رانندگی غیرموجه نیز می تواند منجر به تأخیر بیش از حد و عدم اطاعت رانندگان از چراغ ها شود.

علائم راهنمایی و رانندگی برای کمک به وسایل نقلیه و عابران پیاده در سفر ایمن حیاتی است. آنها کارایی و نظم ترافیک را افزایش می دهند تا تعداد تصادفات کاهش یابد. آنها دستورالعمل های روشنی را در مورد اینکه چه زمانی اتومبیل ها یا عابران پیاده می توانند وارد یک تقاطع شوند یا چه زمانی باید توقف کنند و منتظر بمانند ارائه می دهند. در حالی که آنها برای کنترل ترافیک و روان نگه داشتن رفت و آمدها تا حد امکان ضروری هستند، علائم راهنمایی و رانندگی هم مزایا و هم معایبی دارند.

افزایش تصادفات از عقب

وقتی صحبت از تصادفات می شود، علائم راهنمایی و رانندگی دارای مزایا و معایب قوی هستند. چراغ های راهنمایی و رانندگی می توانند انواع خاصی از تصادفات اتومبیل را کاهش دهند، که معمولاً تصادفات گسترده است. یکی از معایب اولیه چراغ راهنمایی و رانندگی این است که منجر به افزایش تصادفات خودرو از عقب می شود. هنگامی که راننده به طور ناگهانی پشت چراغ زرد یا قرمز توقف می کند، برخورد خودروهای عقب بیشتر اتفاق می افتد که باعث می شود راننده حواس پرت پشت سر او به سمت عقب ماشینش برخورد کند.

برخوردهای از عقب معمولاً به شدت برخوردهای گسترده نیستند، بنابراین می توان این مبادله را ارزش آن دانست. با این حال، در تقاطعی که تصادفات عرضی نگران کننده نیست، نصب چراغ راهنمایی می تواند به معنای افزایش تصادفات در تقاطع باشد. مهندسان ترافیک تجزیه و تحلیل ریسک و فایده را به عنوان بخشی از تعیین اینکه آیا چراغ راهنمایی نصب کنند انجام می دهند. مهندسان باید هم مزایا و هم معایب علائم راهنمایی و رانندگی را بسنجید. در بسیاری از موارد، با وجود افزایش جزئی در تصادفات خودروهای عقب، هنوز ارزش نصب یک چراغ راهنمایی و رانندگی را دارد.

چراغ راهنمایی قرمز با پیکان سبز

برخی از علائم راهنمایی و رانندگی دارای فلش هایی هستند که نشان می دهد چه زمانی باید به چپ یا راست بپیچید. وقتی فلش سبز رنگ را می بینید، می توانید در جهتی بچرخانید که فلش نشان می دهد. چراغ قرمز نشان می دهد که شما باید برای پیچ در لاین صحیح باشید و باید حق تقدم را به خودروها و عابران پیاده در تقاطع بدهید.

یک پیکان قرمز جامد

هنگامی که با یک فلش قرمز ثابت به یک تقاطع می آیید، باید توقف کنید. تا زمانی که فلش یا علامت سبز نشود، مجاز نیستید در جهت مشخص شده بچرخید.

نتیجه گیری:

وب سایت ترافیک کالا ، سایتی فروشگاهی با محصولات ترافیکی، زیر نظر Metawebz.org، یکی از مهم ترین محصولاتی که به خریداران خود عرضه می کند، چراغ راهنمایی و رانندگی است، که این محصول دارای تنوع بالا و انواع مختلفی از آن در این سایت موجود است.

خرید چراغ راهنمایی

جهت مشاوره و خرید چراغ ها، ترافیک کالا در این مسیر همراه شما خواهد بود. می‌توانید برای مشاوره با شماره‌ 02166345902 تماس حاصل فرمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =