نیاز مردم زلزله‌زده، اقلام بهداشتی و مواد غذایی خشک

صبح ساحل نوشت، مواد غذایی خشک برای تأمین غذای گرم و وسایل بهداشتی برای کودکان و بانوان در اولویت است.

«مختار سلحشور»، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان، ضمن تشریح اقدامات این سازمان از دقایق ابتدایی زلزله، گفت: بامداد شنبه ۱۱ تیرماه شاهد زمین‌لرزه‌ای نسبتاً شدید {حدفاصل شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه} بودیم که کانون اصلی زمین‌لرزه روستای سایه خوش از توابع بندرلنگه بوده است؛ اما زلزله منطقه وسیعی را تحت تأثیر قرارداد. بعد از زلزله بلافاصله نیروهای عملیاتی جمعیت وارد منطقه شدند و اولین اقدام جست‌وجو و نجات افراد بود.وی بابیان اینکه اولویت بعدی جمعیت، وضعیت اسکان اضطراری زلزله‌زدگان بود، افزود: تا ظهر چهارشنبه ۱۵ تیرماه بیش از ۲۱۰۰ دستگاه چادر و موکت بین مردم توزیع‌شده است. سه هزار بسته غذایی و دو هزار قوطی کنسور نیز تنها از سوی جمعیت هلال‌احمر در مناطق تحت تأثیر توزیع‌شده است.

سلحشور اضافه کرد: به نسبت روز اول در حال حاضر وضعیت پایدار است. بلافاصله پس از اتصال برق به کمک امدادگران، چادرهای مردم به کولر مجهز شد. هلال‌احمر تا رفع کامل مشکلات و پایدار شدن شرایط مردم، در کنارشان خواهد ماند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان بابیان اینکه اکثر قریب به‌اتفاق چادرها به کولر مجهز شدند، اظهار کرد: تاکنون تعداد قابل‌توجهی کولر تأمین‌شده است. پیگیری‌هایی نیز برای تأمین چندین دستگاه کولر در حال انجام است و به نظر می‌رسد در روزهای آینده مشکل تأمین وسایل سرمایشی نداشته باشیم. عمده قریب به‌اتفاق کسانی که در چادر هستند فعلاً مشکل وسایل سرمایشی ندارند.به گفته این مقام مسئول طبق برآورد انجام‌شده بیش از دو هزار نفر تحت تأثیر زلزله بامداد شنبه قرار گرفتند.

سلحشور درباره اهم وسایل موردنیاز مردم زلزله‌زده، چهار روز پس از روز حادثه گفت: نیازهای امروز با نیازهای روز اول متفاوت است. بیش از چهار هزار پرس غذای گرم از روز اول در منطقه توزیع‌شده و همچنان ادامه دارد. مواد غذایی خشک برای تأمین غذای گرم و وسایل بهداشتی برای کودکان و بانوان در حال حاضر بیشتر در اولویت است.

وی درباره مبالغ واریزی به شماره‌حساب جمعیت هلال‌احمر، افزود: هنوز جمع‌بندی مبالغ اهداشده، انجام‌نشده است، شماره‌حساب را اعلام کرده‌ایم، بعد از اینکه کمک‌ها جمع‌آوری شد در استان برای نحوه‌ی هزینه کرد آن و تأمین وسایل موردنیاز مردم تصمیم می‌گیرم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان در واکنش به اقدام برخی افراد برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به‌صورت خودجوش گفت: کمک‌ها باید به‌صورت متمرکز و با برنامه‌ریزی و دقت نظر انجام شود. اگر قرار باشد از مراکز مختلفی این اتفاق بیفتد ممکن است هر شخصی با توجه به برداشت خود اقدام به تهیه کالا کند و در یک کالا وفور و در کالاهای دیگر کمبود داشته باشیم. آنچه به‌صورت رسمی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام‌شده شماره‌حساب جمعیت هلال‌احمر است و پیشنهاد می‌کنم اگر افراد قصد کمک به مردم را دارند از طریق جمعیت هلال‌احمر اقدام کنند.

سلحشور در پایان درباره احتمال بارندگی در مناطق زلزله‌زده گفت: روکش نایلونی برای چادرها تهیه و نصب‌شده است. از مردم درخواست می‌کنیم از قرارگیری در مسیر رودخانه‌ها تا پایان هشدار خودداری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1648785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =