مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی: تولید ۳۵ درصد طلای کشور و راکد بودن ۲۵ درصد واحدهای تولیدی در استان

مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی مدعی شد: ۲۵ درصد واحدهای تولیدی استان راکد و نیمه راکد است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی در خصوص آخرین وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: از ۲۰۵۰ واحد صنعتی و تولیدی استان، ۲۵ درصد راکد یا نیمه تعطیل است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: در سال جاری ۵۹۶ واحد تولیدی و صنعتی در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که با کار کارشناسی برای ۲۱۹واحد تصویب اعتبار توسط بانک‌ها انجام اما بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات کُند، عمل و علی رغم اینکه مجموع اعتبار مورد نیاز برای ۵۹۶ واحد ۳۷۳۵ میلیارد تومان بود، تنها ۳۰واحد تسهیلات دریافت کرده اند.

مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: آذربایجان‌غربی دارای ۳ میلیون تن ظرفیت استخراج سنگ‌های تزئینی است که در صورت بهره‌وری و فرآوری می‌تواند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند ضمن اینکه در بحث معادن، استان، ظرفیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تنی جدای از ظرفیت معدنی دریاچه ارومیه دارد.

سرتیپی از آغاز اکتشافات معدنی روی پوسته آذربایجان‌غربی خبرداد و اضافه کرد: این مطالعه از ماه آینده و در زمینی به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع و در ۶ لایه در قالب یک مگا طرح اجرا می‌شود؛ پس از اتمام این مطالعات، سرمایه گذاری روی معادن فلزی و غیر فلزی در کنار معادن سنگ‌های تزئینی و لاشه ساختمانی افزایش جهش چشم گیری خواهد داشت.

سرتیپی با اشاره به اینکه دخایر فلزات استان ۲۰۰میلیون تن است که بخش عمده آن تیتانیم و کان سنگ طلا است، خاطر نشان کرد: با تکمیل زنجیره تولید می‌توان سالانه ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن سنگ فروشی داشت.

وی اضافه کرد: ٣۵ درصد طلای کشور در آذربایجان‌غربی تولید می شود که عمدتا مربوط به معدن طلای زره شوران تکاب است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1650183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =