انتخابات مجلس نهم در آخرین ماه سال برگزار می​شود اما از هم اکنون، فعالیت​های انتخاباتی شکل گرفته است که گزیده​ای از آخرین اخبار در این عرصه را خواهید خواند.

سناریوی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات مجلس
مهر نوشت: احمد نجابت در خصوص شروط برخی از چهره های اصلاح طلب برای شرکت در انتخابات مجلس نهم گفت: آقایان به جای اعلام شروط ، مرزبندی خود را با دشمنان و فتنه گران مشخص کنند، از سوی دیگر در این 30 سال آمریکا برای ما شرط و شرطی نگذاشته که الان برخی از چهره های دوم خردادی بر شروط حضور در انتخابات تاکید می کنند.

وی گفت: محمد خاتمی هنوز موضع گیری شفاف خود را در قبال نظام و فتنه گران اعلام نکرده ضمن آنکه کماکان حمایتش را از اغتشاشگرانی که فتنه 88 را رقم زدند اعلام می کند و براین باور است که باید زندانیان سیاسی را آزاد کرد در صورتی که این افراد در دادگاه حضور یافتند و به جرم خود اعتراف کردند. اگر در حال حاضر آبروی برای خاتمی مانده فقط به خاطرمرحوم پدر بزرگوارش است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس گفت: اصلاح طلبان در این دوره سناریوهای مختلفی را دنبال می کنند که تحریم، حضور نیروهای خاکستری و یا حتی حضور نیروهای سابقه دار از مهمترین این سناریوها است. اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم یکی از این سناریوها را اجرا می کنند.

اعتماد ملی هنوز برای انتخابات آینده فعالیتی ندارد
ایسنا نوشت: سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: برنامه‌های حزب اعتماد ملی برای انتخابات آینده هنوز مشخص نیست و فعالیتی ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا، در رابطه با نحوه فعالیت‌ها و برنامه‌های حزب اعتماد ملی با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس نهم، افزود: حزب اعتماد ملی فعلا فعالیت‌هایش را متوقف کرده است تا ببیند در آینده چه پیش خواهد آمد.

مهره‌های دشمن حق شرط‌گذاری برای نظام ندارند
فارس نوشت: نائب رئیس دوم مجلس گفت: در فضای کنونی جامعه افرادی که مهره بیگانه شدند و از دایره انقلاب خارج شدند نمی‌توانند شرط بگذارند؛ این افراد دیگر محرم و رازدار انقلاب نیستند.

شهاب‌الدین صدر نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در همایش شورای مرکزی دبیران جامعه اسلامی کارگران که در شهر تبریز برگزار شد، از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم یاد کرد و گفت: در فضای کنونی جامعه افرادی که مهره بیگانه شدند و از دایره انقلاب خارج شدند نمی‌توانند شرط بگذارند؛ این افراد دیگر محرم و رازدار انقلاب نیستند و همان نامحرمان و نااهلانی هستند که امام (ره) فرمودند انقلاب را به آنها ندهیم. امروز این افراد می‌خواهند شرط بگذارند که دوباره به قدرت و مسئولیتهای کلیدی دست پیدا کنند. اما مردم با آنها خیلی حرف دارند. این افراد باید بروند و توجه کنند و بهای هزینه و صدماتی که به کشور زده‌اند را بپردازند تا شاید ملت و رهبری از آنها بگذرند و آنها زندگی عادی داشته باشند نه مسئولیتهایی در صدر نظام.

صدر به توطئه دیگر دشمن اشاره کرد و جریان انحرافی را خرافات و حرف‌های موهونی بیان کرد که با اسلام اصیل یعنی به اسلام استدلال ، عقل ، منطق، تطابقی ندارد.

وی افزود: در چند ماه گذشته در رسانه‌های دنیا به موضوع و حرف‌های خرافه‌ای پرداخته شده که منتسب به رمال ها و جن‌گیرها می‌باشد. این حرفهای بی اساس طرح دیگری برای مخدوش کردن اسلام است. خط اصلی امام و رهبری خطی شفاف و روش است. دشمن با غبارآلود کردن جامعه و ایجاد ابهام می‌خواهد موجب اشتباه مردم بشود. در فضای غبارآلود مردم نمی‌توانند حق را تشخیص بدهند و لذا در تاریخ می‌بینیم که امام حسن(ع) در خانه خودش نیز تنها بود.

وی در ادامه به موضوع انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و و اظهار داشت: باید وضعیت نمایندگان و منتخبین فعلی مجلس و کاندیدهای نمایندگان را به دقت بررسی کرد تا افرادی که در زمان حوادث سکوت و یا با دشمن همراهی می‌کردند را بشناسیم و کنار بگذاریم. امید امروز دشمن ورود مهره‌های شناخته نشده به مجلس است تا بتوانند از این راه به نظام آسیب برسانند. مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد بطوری که حضرت امام (ره) آن را در رأس امور کشور می‌داند ما باید کاری کنیم همان طوری که امام(ره) و رهبری فرموده‌اند مجلس مقتدر داشته باشیم که در رأس امور کشور باشد. وظیفه امروز همه ما تشخیص درست تاکتیک دشمن و دیگری اتحاد و وحدت و یکپارچگی همه نیروهای وفادار به مردم و نظام و رهبری یعنی راه اصیل انقلاب و اصول‌گرایی واقعی است تا مجلس در خور شایستگی جمهوری اسلامی داشته باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به سه سناریو دشمن اشاره داشت که این سه سناریو عبارت است از تضعیف اقتصادی، اختلاف در میان مردم و مسئولین و سوم از بین بردن ارزشهای اسلامی در جامعه است. 

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 2
    چه غوغائی کرده اند این اصولگرایان؟! کلماتی چون فتنه ، ضد انقلاب، منحرف ووابسته باعث شهرت ومقبولیت افراد در بین مردم میشود
  • بدون نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    من با اینکه یک اصولگرا هستم ولی مدت هاست این سوال در ذهنم است که آیا اینها نمیدانند این تک روی ها به سود رقیب است یا میدانند؟آیا ما واقعا به فکر اصلاح امور هستیم؟
  • saeid IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام خسته نباشید هر حکومتی و دولتی یک سری موافق و مخالفی دارد. ولی شما همیشه مخالفان خود را در هر مذهب و مسلکی باشد بالحن تمسخر آمیزی کافر و فتنه گر وغیره خطاب میکنید که به نظر من این ضعف بزرگی است که باید تجدید نظر شود. واینکه شما حتی نظرات مثبت مخالفانتان را هم باطل دانسته فقط نظرات حق و ناحق خود را تایید میکنیدوبس. ودر آخر اگر کمی روشنفکرانه بایندیشید بهتر است
  • بدون نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    نگرانم در آينده ريزش بيشتري تحت عناوين مختلف در كنار فتنه جريان انحرافي قرار گيرد و آنوقت روز بروز نظام تنها تر شود . آيا همه اشتباه مي كنند ؟