ایلنا نوشت:

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:‌ حضور سلایق گوناگونی که چارچوب نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند، برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مفید و پرفایده خواهد بود.

حجت الاسلام ابوالقاسم علی‌دوست با اشاره به انتخابات آینده مجلس و الزامات مشارکت حداکثری در این انتخابات، اظهار کرد: لازمه مشارکت حداکثری مردم در این انتخابات این است که هر نهادی به وظیفه خود عمل کند؛ برای مثال نهاد روحانیت در حد بیان نکات مثبت و منفی یک فرد برای ورود به مجلس راهکارهایی را برای مردم داشته باشد.
وی افزود: علاوه بر مورد فوق مردم باید به معنای واقعی حس کنند که هیچ نهاد و ارگانی پا را فراتر از اختیارات قانونی خود نمی گذارد. همچنین حضور سلایق گوناگونی که چارچوب نظام جمهوری اسلامی را قبول دارند نیز برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مفید و پرفایده خواهد بود.
این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کمیته وحدت اصولگرایان با محوریت جامعتین اشاره و اظهار داشت: حضور روحانیت در این عرصه ها که در واقع سه ساحت سیاسی، اجتماعی و دینی را با خود دارد طبیعتا به جا و از هر جهت قابل توجیه است.

وی افزود: آن چه که در این خصوص بسیار مهم است و نهادهای روحانی مهمی چون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران باید به آن توجه داشته باشند، این است که تنها به بیان جنبه های اثباتی و سلبی یک فرد اصلح اقدام نمایند؛ یعنی یک نماینده مجلس مطلوب باید چه ویژگی ها و خصوصیاتی داشته یا نداشته باشد.

حجت الاسلام علیدوست، با بیان این که نهاد روحانیت نباید به تبلیغ افراد خاصی برای انتخابات مجلس اقدام نماید، گفت: نهاد روحانیت نهادی نیست که بخواهیم همه جا سرمایه گذاری کنیم چرا که اعتبار این نهاد عظیم حاصل رنج علما و بزرگان در طول قرن هاست. نباید این جایگاه را خرج امور روزمره ای چون معرفی افراد کرد.

بعید است که جبهه​ها بتوانند جایگزین سازوکار جامعتین شوند
یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، گفت: جریان اصولگرایی جریانی است که سلیقه ها و گروه‌های مختلفی را در بر می گیرد و به این ترتیب رسیدن به وحدت مطلوب زمان بر خواهد بود.
محمد خرسند با اشاره به اینکه سابقه اصولگرایان نشان می دهد که می توانند به یک راهکار مشترکی دست یابند، گفت: جریان اصولگرایی نشان داده است که از رشد و بالندگی خوبی برخوردار است و موقعیت زمانی را به خوبی درک می کند.
وی با اشاره به اینکه برخی افراد از روند حرکت گروه 8+7 گله‌هایی دارند، گفت: در طرح 8+7 هدف اصلی دستیابی به وحدت با محوریت جامعتین است، اما نمی توان بیان کرد که حتما این گروه وحی منزل است و تاکید کنیم که حتما باید بر اساس آن حرکت کرد.

این عضو حزب موتلفه با بیان این نکته که افراد وقتی در روند فعالیت گروه کاستی هایی را مشاهده می کنند بیایند و نظر ات خود را بیان کنند، گفت: وحدت خواسته رهبری است و برای دستیابی به آن باید از خواسته های خود گذشت.
وی در ارتباط با تشکیل جبهه‌های مختلف در زمان نزدیک به انتخابات، گفت: تشکیل این گونه جبهه ها که افراد با هدف ایجاد پایگاه و وجهه سیاسی برای خود تشکیل می‌دهند امری عادی و اجتباب ناپذیر است و این مسئله به این دلیل رخ می دهد که در ایران احزاب جایگاه خاصی ندارند و ما شاهد تشکیل گروه ها و جبهه های موسمی بیشتری نیز خواهیم بود.

خرسند با اشاره به اینکه قطعاَ هر گروه جایگاه و سهمی می خواهد، گفت: گروه 8+7 باید دربرگیرنده تمام اضلاع اصولگرایی باشد برخی افراد که در جبهه ها عضویت دارند چهره‌های تاثیرگذار و مسئولیت داری هستند و نمی توان گفت که هیچ سهمی ندارند.

خرسند در پاسخ به این سوال که ممکن است این گروه‌ها بتوانند جایگزین 8+7 شوند گفت: گرو‌های اصولگرا به تصمیمات جامعتین پایبند هستند بعید می دانم که این جبهه ها بتوانند جایگزین سازوکار جامعتین شوند و به چیزی که مد نظر افراد گروه باشد برسند.

/29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =