عدالت اقتصادی افزایش یافته یا در حال افزایش است؟

در پی انتشار گزارشی در نقد سخنان محمدرضا فرزین، سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی مبنی بر این که ضریب جینی (شاخص توزیع عادلانه درآمد) با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سیر نزولی به خود گرفته، دو تن از کاربران خبرآنلاین در اقدامی کم سابقه در قالب کامنت های گزارش مذکور مناظره مکتوبی را در خصوص وضعیت عدالت اقتصادی در ایران طی 6 سال گذشته انجام داده اند که ضمن تشکر از این دو کاربر گرامی که زمان قابل توجهی را به این امر اختصاص داده اند، متن کامل آن را می خوانید:

سیف زاده: آخه توزیع عادلانه تر درآمد اون هم پس از 6 سال اداره کشور بالاخره باید شواهدی هم داشته باشه. پس چرا ما هیچ نمودی از بهبود عدالت توزیعی نمی بینیم؟

محمد: برای اینکه شما فقط نگاهتون به تهرانه. یعنی ایران رو فقط تهران فرض کردید و تهران هم ولی عصر به بالا مشاهده کردید دوست عزیز. اگر پای حرف مردم روستاها بشینیم قاعدتا این تغییر رو بیشتر از من و شما احساس کردند.

سیف زاده: والا همین نماینده های مجلس همش می گن که وعده های سفرهای استانی دولت محقق نشده. پس چه جوری اوضاع روستاها بهتر شده؟ یعنی با همین یارانه 40 هزار و 500 تومانی بدون ایجاد شغل و رونق اقتصادی وضعیت روستایی ها بهتر شده؟

محمد: سیف اله جان ببخشید اما نماینده های مجلس توی چند سال اخیر روی یک نوار منطقی برخورد نکردند. یک روز منتقد اند و یک روز دیگر حمایت می کنند. حالا این رو هم کنار بگذاریم و بخوام به طور خاص به نکته ای که اشاره کردی جواب بدم باید بگم که قبول دارم اوضاع صد در صد بهبود پیدا نکرده اما قاعدتا بهتره شده. همه هم اذعان دارن بیشتر رای دولت دهم در همین جاها بوده. شما سهام عدالت رو نادیده می گیری، امکاناتی که به روستا ها رفت طی این چند سال رو هم فراموش کردی؟

سیف زاده: اولا که من سیف زاده هستم نه سیف اله. بعدش هم قبول دارم که بعضی انتقادهای مجلسی ها سیاسی کاریه ولی بالاخره آمارشون قابل تامله.میون همین دعواهای سیاسی حقایقی هم افشا می شه. تازه همین چند روز پیش اعلام شد که سود سهام عدالت 3 ساله که پرداخت نشده پس چه جوری درآمد روستایی ها بالا رفته؟

محمد: دوست من عذر خواهی می کنم. بگذار به پای خطای دید که اسمت رو اشتباه گفتم. اما آقای سیف زاده عزیز وقتی شما تایید می کنید برخی رفتار های مجلسی ها سیاسی است پس باید در آمار ها هم تامل کرد. من پای حرف خودم هستم و به نظرم طی سال های اخیر آنچه از عدالت مطرح می شه بیشتر در روستا ها انتشار پیدا کرد و من و شما حس نکردیم. اینکه می گید آمار مجلس قابل تامه مثال دارید؟ در ضمن سود سهام عدالت تا پایان سال 86 پرداخت شده این رو قبول دارم.

سیف زاده: خواهش محمدخان. ولی سوال من اینه که وقتی رشد اقتصادی نداریم، رکود داریم، کاهش ضریب جینی حتما خبر خوبی نمی تونه باشه. مثلا اگه همه با هم فقیرتر شوند و دهک های بالا درآمدشان بیشتر کم شود، باز هم ضریب جینی بهبود پیدا می کنه ولی آیا وضع ما بهتر شده؟

محمد: من به نظر می رسه سواد اقتصادی شما رو نداشته باشم واسه همین شاید عامیانه تر حرف بزنم . می خوام بگم رکود شرایط خودش رو داره اما داریم مشاهده می کنیم کارخانه های ما دارند کار می کنند. یعنی رکود کامل وجود نداره. دوست من چرا تاکید داری روی این که به لحاظ اقتصادی وضع مان بد تر شده اونم درست در شرایطی که دولت اراده کرد و قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کرد.

سیف زاده: خدا رو شکر که رکود کامل نداریم. اون وقت دیگه ورشکست شده بودیم ولی دوست عزیز هدفمندسازی یارانه ها 7 ماهه داره اجرا می شه، هنوز هم که هدفمندسازی به معنای واقعی اتفاق نیفتاده فقط کمی قیمت برخی حامل ها بالا رفته.نمی شه شلوغ کرد که اقتصاد ایران زیر و رو شده. بازم می گم این دولت 6 سال از عمرش می گذره، کدوم طرح اقتصادی و وعده اقتصادیش به بار نشسته که مدعی افزایش عدالت اقتصادی شده؟

محمد: سیف زاده عزیز داری فراموش می کنی که هدفمند کردن یارانه ها یعنی حرکت به سوی عدالت. موضوعی که دوستان در گذشته به ور کامل فراموش کرده بودند و آقای احمدی نژاد با شجاعت منحصر به فرد این کار را کرد. چرا در دولت های قبل این اتفاق نیفتاد؟ ولو فرض کنیم که همه روسای دولت اراده اجرایی شدن آن را داشتند اما به نتیجه ختم نشد.

سیف زاده: هدفمندسازی یارانه ها که بدون ایجاد فضای رقابتی و مهار تورم که به عدالت منجر نمی شه حتی می تونه وضع رو بدتر کنه. بعد هم کی گفته قبلی ها اجرا نکردند؟هاشمی سیاست تعدیل رو اجرا کرد ولی سیاسیون تاب نیاوردند. خاتمی هم افزایش ملایم قیمت ها را آغاز کرد که اصولگرایان مجلس مانع شدند. الان هم همون سیاست با شیب تندتر برای جبران وقفه ای که احمدی نژاد ایجاد کرد، داره اجرا می شه.

محمد: به نظرم از اونجا که آماری که ارائه می شه چندان قابل اتکا نیست ادامه بحث بی فایده است و تا همینجاش مفید بود. بقیه اش فکر می کنم تکرار گزاره های غلط باشه.

سیف زاده: کاملا موافقم.علت اصلی این که هیچ بحث اقتصادی به نتیجه نمی رسه اینه که دیگه آمار دقیق و کاملی از اوضاع اقتصادی کشور وجود نداره که موافق و مخالف بتونن دلیل محکم بیارن. همینه که بیشتر موافقت ها و مخالفت ها سیاسی به نظر میاد.

*نظر شما درباره بحث محمد و سیف زاده چیست؟ حق را به کدامیک می دهید؟ نظر خود را در قالب کامنت های مطلب حاضر برای خبرآنلاین ارسال کنید.

/3131

کد مطلب 165494

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 151
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نظر محمد منطقي تربه نظر مرسه
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    ایا آن اتفاق ها که قرار بود با هدفمند شدن یارانه ها بیافتد افتاد عدالت اچتماعی -افزایش تولید -رفاه اجتماعی ....
  • علي IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • يكي IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من حق رو به سيف زاده مي گم
  • بینام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اینکه قشنگ معلومه آقا محمد کم آورده ، خودش میگه بعدشم چیزی که عیان است جه حاجت به بیان است اینو ننه جون بعضی ها هم تو روستاها دارن حس میکنن حالا شما هی بگید تو مملکت گرسنه نداریم
  • بدون نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • ایرانی IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من با سیف اله موافقم
  • محمد ش IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • مصطفی (دانشجوی اقتصاد) IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • محمد ش IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • ایرانی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من با سیف اله موافقم
  • ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من با سیف اله موافقم
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آقا محمد احتمالاً یا درآمد خوبی دارند و یا از آقازاده های محترمی هستند که از جیب بابا خرج می کنند من حق را به سیف زاده می دهم چون هم در صنعت هستم و هم در روستا و هر دو را با تمام وجودم درک می کنم
  • عباس IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من میشه گفت هر دو این دوستان درست می گن ولی حرف آخر رو کاملا قبول دارم هیج آمار درستی از اقتصاد وجود نداره و همه تو ایران با هم تعارف دارن
  • مهدي KW ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نظرات سیف اله ببخشيد سیف زاده درسته
  • ایرانی IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من با سیف اله موافقم، در ضمن به نظر میاد عکس مربوط به هندوستان باشد ، دقت کنید
  • محمود IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    همین کا یک خانواده روستایی که نه ماشین داره نه کولر گازی و خودش کشت میکنه خودش نان درست میکنه و ... سهمش از میلیاردها ریاد هزینه بیت المال که به یارانه قشر مرفه اختصاص داده میشد را بطور نقدی میگیره خودش یک موفقیت بزرگ در جهت عدالت عملی است.
  • حامداستقلالی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اینا چقدر بیکارن ها!!!جل الخالق!!! بابا برید ! مردم نون شب ندارن شما نشستید باهم برای هیچ و پوچ مناظره میکنید؟!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نظر من اینست که با اجرای طرح هدفمند کردن یارنه ها اوضاع اقتصادی مردم بدتر شده چونکه تورم وگرانی چند برابر شده
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هردو به نوعي با احترام نظراتشان را ابراز داشته اند اما اگر گمان كنيم اجراي قانون هدفمندي يارانه ها فقط فايده مطلق براي روستائيان بوده، اشتباه است در اوايل اجرا كه دولت مانع افزايش قيمتها بودخوب بود ولي بار مضاعف گراني كه اكنون اتفاق افتاده است شيريني اجراي آن را به كام همه تلخ كرد
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    معلومه که حق با سیف زاده است. پرداخت یارانه نقدی ممکنه مقطعی وضع روستاییان را بهبود داده باشه اما با کمبود بودجه برای بخش کشاورزی عملا کشاورزی داره به طرف نابودی می ره. این ساز دولت صداش بعدا درمیاد.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • Mehdi from Qazvin IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    1 0
    خوب بود محمد اسم دوتا روستا را که مردم راضی هستند و یا دوتا کارخونه را که با ظرفیت کامل کار میکنند رو میگفت تا مشت محکمی باشد بر دهان استکبار که این بار از آستین سیف زاده بیرون آمد.!!
  • بدون نام US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من نظرات سيف زاده به مراتب علمي تر و منطقي تره
  • سلام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بخش نظرات خیلی قدیمیه
  • احسان IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هردونفر درست میگن.این جمله اصل و نتیجه این بحثه .علت اصلی این که هیچ بحث اقتصادی به نتیجه نمی رسه اینه که دیگه آمار دقیق و کاملی از اوضاع اقتصادی کشور وجود نداره که موافق و مخالف بتونن دلیل محکم بیارن. همینه که بیشتر موافقت ها و مخالفت ها سیاسی به نظر میاد.فقط یه چیزی واسه اون دهک پایین شاید یه کم بهتره چون جمعیتشون بیشتره حداقل الان 2 تا نون فقط بیشتر می گیرن
  • بدون نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من یک روستایی هستم و این عدالت تتوزیعی دولت نه تنها اوضاع زندگی ما روستانشینان رو بهتر نکرده که بدتر هم شدیم....بی تردید حق با سیف زاده است
  • مرتضی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    حرف هر دوتا تا حدی درست و منطقیه ، این که دولت داره تلاش می کنه شکی نیست ولی تلاش باید ثمره داشته باشه و آب در هاون کوبیدن نباشه، الان هم مردم حق دارند که ثمره 6 سال تلاش دولت رو روی سفره هاشون ببینن، شاید روستاها بهتر شده باشه ولی ملاک روستاها نیستن و اقشار بسیار زیاد و کم درآمدی که در شهرستانها و حتی همین تهران زندگی می کنند بسیار مهم اند.
  • کورش IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    این خیلی با حال بود : اولا که من سیف زاده هستم نه سیف اله
  • حسن IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    حق با "سیف الله" است ها ها ها ...
  • احسان IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • کاوه IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    تا حدودی با آقای سیف زاده موافقم . ما اگر بخواهیم عملکرد دولت را بررسی کنیم فقط نباید به رفتن امکانات به روستاها اشاره کنیم ویا همین نفری 40000تومان.اصولا این کار زمانی انجام میشه که دولت در شدیدترین حالت رکود اقتصادی قرارداره.
  • داوود IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من نظر سیف زاده درست هست چون دولت گفته بود که با درامددولت ناشی از هدف مند کردن یارانه هادولت قویتر خواهد شد واگر دولت قویتر بشه خدمات اجتماعی وشغل و... بیشتر خواهد شد که ما این طور چیزا رو ندیدیم که هیچ تازه پولی رو که میخواستن بدن (45500) رو هم میخان کارت انرژی بدن
  • بدون نام A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با نظر سيف زاده موافقم چرا كه من خودم يك مستاجرم و امسال همون خونه رو نميتونم اجاره كنم و اينكه اكثريت فداي اقليت روستايي بشن(فرض درست بودن نظر محمد) اين كار درستي نيست بايد امتيازاتي براي روستاها قائل ميشدند.
  • کاوه IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    پیامدهای رکود اقتصادی یعنی بیکاری -ورشکستگی کارخانجات-تورم 25درصدی-افزایش قیمتها و... که ازین موارد که از بنیادی ترین مسائل اقتصادی هستند به سادگی نمی توان گذشت..
  • بدون نام DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • نادر IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    عدم وجود آمار قابل اتکاء که هر دو عزیز به آن اعتراف داشتندبه نظر من یک نوع خیانت است
  • بدون نام GB ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    khob moshakhasan sief zade manteghi tar bahs mikone harchand natije giri akhar kamelan vazeh hast va hamin nehsoon mide ke dolat be dalil kasti haye faravani ke dare nemizare ke amar e dorosti eraye beshe
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    شاید اگر پول که از هدف مندی دولت دریافت کنه خرج مردم شه شاید این دولت کار بزرگی کرده ولی انقدر درگیر سیاسته دعواست که این راه که دولت رود ترکستان است
  • بدون نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    جناب سيف زاده مستدل تر بحث كرده است
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    باید گفت که (تو مو بینی و مجنون پیچش مو) حرف های آقای سیف زاده منطقیه
  • نیما IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • علیرضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من آقای سیف زاده درست میگن
  • مجید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خط اول رو خوندم فقط، به نظرم سیف زاده
  • سما IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من با حرفهاي سيف زاده موافقم. در ضمن بايد به محمد اين نكته رو متذكر شد كه قرار نيست نمايندگان مجلس فقط به به بگن! وظيفه‌ نماينده مجلس اينه كه وقتي كاري به خوبي انجام ميشه تشويق كنه در غير اينصورت بايد از سوي مردم منتقد باشه. اگر هم حرفهاي محمد رو بخوايم قبول كنيم، كافيه كه بريم از مردم سوال كنيم. واقعا كيه كه از وضعيت راضي باشه؟
  • ب IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من يه مطلبي رو عرض مي كنم شما بفرماييد آيا واقعا از نظر اقتصادي و سياسي به صلاح و صرفه مملكت هست كه هزينه بالايي جهت گاز كشي به يه روستاي دور افتاده بكنه با جمعيت بيست خانوار در حالي كه با يه حساب سر انگشتي مي توان فهميد كه صدها ميليون تومان هزينه براي احداث خط لوله گاز به اين نقاط مي گردد بهر نبود با ماشن گاز كپسولي ببرن و اين هزينه ها را صرف كارهاي زير بنايي كنند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده حرف دل من پايين شهرى تهرانيو ميزنه! كارى به آمار و ارقام ندارم ولى وقتى ميرم خريد كنم گرانىو با تمام وجود حس ميكنم!
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    محمد این که خیلی تابلو است آقای سیف زاده از پشت اینترنت مردم رو دیدند اگر یه اردو جهادی رفته بودند می فهمیدند که عده ای تو این مملکت از این یارانه ها یک قران هم نصیبشان نمی شد و حالا می شود بقیه بماند
  • بدون نام IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • منتظر IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    همانطور که هردو نفر اشاره کردن در وضعيت عدم دسترسي به اطلاعات و آمار نميتوان دقيق اظهار نظر کرد. ولي يک شاخص آقاي احمدي نژاد در شب اعلام هدف مندي يارانه ها اعلام کرد که کاملا ملموس هستش و احتياج به سواد آنچناني هم نداره. ايشون گفتند (نقل به مضمون) پس از پايان دولت دهم و اجراي هدفمندي يارانه ها مشکل مسکن حل ، مشکل بيکاري حل و مشکل بانکها و گمرکها نيز حل خواهد شد. ما منتظريم
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    حق با سیف زاده است ، اضهار نظر آقا محمد می خواهد تهران و شهرستان را علیه هم قرار بده، عدالت اسلامی با عدالت کمونیستی فرق میکنه ، کجای شرع می گه حقوق یک خلبان با یک راننده ، یا یک دکتر با پرستار باید برابر باشه؟ پس تکلیف زحمت کشیدن چیست ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده عزیز
  • حمید IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بهر حال نمیشه کتمان کرد که وضعیت اکثر پروژه ها از لحاظ بودجه ای بخطر افتاده.من خودم که در رشته ساختمان فعالیت میکنم کاملا این امر را میبینم و احساس میکنم.تورم بالا رفته،حقوقها بموقع پرداخت نمیشه و...هدفمند سازی باید براساس فرمولهای جهانی و بتدریج انجام میگرفت .مطمئن باشید این طرح در آینده متوقف میگردد.
  • مهدی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بنده کاملا با نظرسیف زاده موافقم ما تورمی را که با گوشت وپوستمون احساس می کنیم دیگر نیازی به آمارهایی که شکل مار کشیدندواعلام می کنند این همه رشد اقتصادی داشتیم وتورم پایینه واین حرفها قابل قبول نیست در تاکسی در اماکن عمومی همه مردم می نالند ولی ساکتند/سکوتم از رضایت نیست
  • پینار IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سناریوی جالبی ترتیب دادید!
  • بدون نام DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده..در این مورد خاص واقعیت بسیار ملموس تر از اونه که نیاز به آمار داشته باشه...
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نظرات آقاي سيف زاده منطقي تر مي باشد
  • بدون نام BE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • حمید IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    تشکر از محمد
  • بدون نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • کلافه AU ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف اله
  • بدون نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • Ehsan IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده. به هم ریختن معادلات و حرکت بی برنامه شاید در برخی جوامع جوابگو باشه اما در جامعه ما که قشر عظیم آن جوان و دانشگاه رفته هستند برای هر حرکت باید پاسخ منطقی داشت. متاسفانه در این دو دولت اخیر این موضوع کمتر به چشم خورد.
  • نیما IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هر کی تو این مملکت زندگی می کنه و از رانت و امتیازات ویژه استفاده نمی کنه و انصاف هم داره می گه سیف زاده درست میگه! مگه اینکه یک یا چند تا از شرایط بالا رو نداشته باشه!
  • منصور IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    هیچکدام هیچ نظری نباید بدهیم. همه باید بنشینیم ببینیم آمارها چی می گویند. احساس و اعتماد و تحلیل و باور را باید کنار گذاشت باید بدگمان و منفی بود و به بدگمانی و ناباوری هم دامن زد!
  • بدون نام SE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    آقای سیف زاده
  • هومان IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    بابای دوستم هفته پیش به پسرش گفته بود، بابای منم دیروز گفت: زمان جنگ اوضاع مالی مردم از الان بهتر بود! ببینید چی شدیم!
  • حسن IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • بدون نام DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • سید IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    محمد سیف زاده
  • فتانه IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    چو دانی و پرسی سوالت خطاست
  • بدون نام US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نظرات آقای سیف زاده به واقعیت نزدیک تره. در مورد محمد خیلی کلیشه ایی صحبت میکنه . نوه نگاهش شبیه همون چیزیه که دولت میگه.
  • پدرام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • ناشناس IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف الله
  • محمود IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خب به نظر من سيف زاده شايد ديد علمي داشته باشه اما محمد به دليل درك موقعيت اقشار ضعيف جامعه بهتر ميتونه تاثير اين روند رو مشاهده كنه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    شک نداشته باشید که تنها افرادی که از رانتهای خاصی برخوردارند طرز فکری مثل اقای محمد دارند یا بهتر بگویم دوست دارند واقعیت را انگونه که نیست نمایش دهند.بنده خودم پزشک هستم و اتفاقا در یکی از همین مناطق محروم مورد اشاره جناب محمد اقا مشغول به خدمت میباشم و روزانه با خیل عظیمی از اقشار گوناگون جامعه به عنوان بیمار سروکار دارم باید بگویم هر روز دریغ از دیروز!!ناله ها و گرفتاری ها و خورد شدن این مردم زیر بار فقر و تورم البته که قابل کتمان نیست مگر ایتکه وجدان و انصاف را بیخیال شویم
  • بدون نام US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • *** IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • ------ US ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من طرفدار سیف زاده هستم باید بگویم ممکن است البته ممکن است که وضعیت روستاییان بهتر شده باشد ولی سوال من این است که 1- روستائیان چند درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند؟ 2- آیا آقا محمد تا به حال سری به قشر کارگر شهر نشین و قشر ضعیف شهرهای ایران زده اند که ادعا دارند وضعیت بهتر شده است؟
  • مهدی CH ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    پرسش و پاسخ!
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    حق کاملا با سیف زاده است
  • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    از اين نظرات چي ميفهمي؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    یه خط از این یه خط از اون!
  • محسن IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • عالی محمودی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    اونموقع که بابابزرگ ما روستایی بود از زور بدبختی و گرسنگی اومد شهری شدحالا که ما شهری شدیم... چی بگم کجا برم؟؟؟
  • بهار IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    جناب محمد خان بیا اینجا هم جواب بده دیگه !
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    قضیه اکثر طرفداران سیف زاده به هواداران تراکتورسازی میماند که در اکثر نظرسنجی های اینترنتی تعدادشان بیشتر از طرفداران پرسپولیس و استقلال هستند ولی در عمل اینطور نیست. در واقع یک سری افراد از تفکری خاص مدام در سایتهای اینترنتی هستند و نمیتوان آنها را نماینده تمام قشرهای مردم در نظر گرفت.
  • بهار IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    جناب محمد خان بیا اینجا هم جواب بده دیگه !
  • رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من در مجموع با نظر محمد موافقم
  • بدون نام GB ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    خبرانلاین شاید بشه گفت این یکی از بهترین کارهایی بود که تا حالا انجام دادی ؛ و نکته جالبتر بحث و مناظره همراه با ادب و منطقی این دو دوست عزیز ؛ مردم از توی این بحثها خیلی چیزها دستگیرشون میشه ؛ با کمال احترام برای محمد من با حرفهای سیف زاده غزیز کاملا موافقم ؛ شما خبرانلاینی ها هم وظیفه دارید این گونه مباحثات و نظرات را با صدای بلند به گوش آقایان برسانید تا بفهمند که حرف دل مردم چیست و هی تو رادیو تلوزیون و همایشها و سخنرانی ها نیان بیخودی از جانب مردم حرف بزنند ....
  • Sh IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سيف زاده
  • س ع ی د US ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    پس این یارانه نوبت ششم کی واریز میشه کفگیرمون ته دیگ خورده!!! جسارتا یارانه این ده روز هم واریز می شود!!!
  • میثم IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • علی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من فکر می کنم جفتشون مجردند چون اگه متاهل بودن اجاره خونه و مخارج زندگی رمقی واسشون نمی موند اینهمه بحث کنن.من فقط می دونم ملت با سیلی صورتشونو سرخ نگه می دارن.
  • مصطفی (دانشجوی اقتصاد) IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • سید IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من کاملا با نظر سیف زاده موافقم
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    سیف زاده
  • معلم IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    با سلام* جناب آقای محمد،من ساکن شهرستانم و کار منم در روستاست* به نطرم شما فقط حرف روستاییان در اول هدفمند سازی رو شنیدین،اونم توی رسانه*اگه خودتون از آشناهاتون در روستاها بپرسید مطمئنا جواب سوالتونو میگیرید* من بدون حتی یک درصد تخفیف حق را به آقای سیف زاده می دم*
  • بدون نام NL ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    نظر سیف زاده منطقی تر و ملموس تره
  • بدون نام IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    به نظر من طرفدارهای دولت هر وقت کم میارن این دولت رو با دولتهای قبلی مقایسه میکنن .آقایون شما باید دولت رو با برنامه توسعه مقایسه کنید . در ضمن آمارها هم درسته هم تورم هم رشد اقتصادی و هم بقیه موارد.
  • محمد IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۰
    0 0
    من هم نظرم رو مطرح می کنم. من نه رانتی بهره بردم نه زد و بند خاصی دارم. اونچه که دیدم رو گفتم و اینکه در شرایط هیجانی و عدم دسترسی به آمار صحیح نمی شه نتیجه قطعی گرفت. از همین جا هم به آقای سیف زاده عزیز تبریک می گم که اکثر نظر ها همسو با ایشونه.
  • علی US ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    حق کاملا با سیف زاده است
  • صادق IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خوب نظرات من بیشتر شبیه آقای سیف زاده هست ولی نظرات آقا محمد رو ببینید با طرز نوشتنش آقای سیف زاده را از یک گفتگو پر التهاب به یک گفتگوی سالم تبدیل کرد پس با اینکه از آقای سیف زاده بخاطر دلایلی که آورد ممنونم ولی محمد آقا توی بحث گفتار خوبی بکار برد
  • اقتصاد خوانده IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    حق كاملا با آقاي سيف زاده است. نظراتشون كاملا منطقي و واقعي است.
  • شهرام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سیف زاده
  • بدون نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سیف زاده
  • ارباب IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    نظرم اینه که مثل برنامه نود یه مسابقه پیامکی تو تلویزیون میتونه نشون بده که مردم از این هدفمندی رضایت دارند یا نه
  • مراد خان IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    البته که در ایران ما همیشه حق با زر و زوره!
  • بدون نام IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اقايون بيان بگن چند صد ميليارد دلار در امد هاي نفتي الان چند درصدش به مردم رسيده چند درصدش هزينه شده و بقيه اش كجاست؟بعد از 32 سال فروش نفن و اندكي از حق مردم بهشون پرداخت شده بازم دمت گرم احمدي نژاد بقيه اش كو كجاست جند درصدش ست مفسدان اقتصاديه خوردنش؟درامد هاي مالياتي كجاست ؟در ازاد سازي قيمت ها چندين ميليارد دلار دز خزانه دولت ماند الان كجاست؟چه تغييري جز فشار تورمي و افزايش قيمت ها به مردم رسيده؟
  • گلبرگ مغرور IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    کدوم روستا که همه به شهرها اومدند با این سیاستهای غلط،در روستا هعر خانواده 5 نفری ماهی 200 تا 300 تومان میگیره و میاد تو شهر خونه کرایه میکنه تو حلبی آباد و بقیه مطلب که خودتان میدانید.روستای ما 180 خانوار دارد که در ظرف چند سال گذشته به 20 خانوار نمیرسد.دیگه بسه بازی با افکار عمومی و مردم مستضعف را سپر بلا قرار دادن که همه دود این سیاستها تو چشم مردم عادیه،اینو قبول دارید یا باز هم مغالطه میکنید؟
  • kingshahin DE ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    من که عادت کرده ام کامنت هایم هرگز چاپ نشود ولی حق با آقای سیف زاده است.
  • بدون نام DE ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سيف زاده
  • امید آبادانی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آخه این عدالت اجتماعی و عدم رکود اقتصادی باید یه جایی نمود پیدا بکنه؟ وقتی پالایشگاه ها و شرکت های بزرگ ما که قطب اصلی اقتصا کشور هستند دچار مشکلات عدیده مالی هستندو حتی در پرداخت حقوق کارمندان هم مشکل دارند چه جور میشه گفت کشور دچار رکود نیست. شاید آقا محمد از خیلی چیزا خبر ندارن. و به قول خودشون فقط دارن تهران رو میبینن.
  • مهدی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    من با اینکه از نزدیک با روستائیا سر و کار دارم ولی با اقای سیف زاده موافقم.شاید روزای اول روستائیا از هدفمندی راضی بودن ولی وقتی رفتن واسه تلمبه های ابشون گازوئیل بخرن و قبض هاشون اومد همه شوکه شدن.در ضمن از ادب و بحث منطقی اقای محمد هم ممنونم خیلی شبیه دولتیا نبود
  • بدون نام IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    من با نظر سيف زاده بيشتر موافقم
  • بدون نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    لیاقتمون همینه
  • p13 IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظر من تو مملکتی که حداقل حقوق سیصد هزارتومن و خط فقر طبق امار منابع رسمی و غیررسمی نهصد هزار تومن و وضع کرایه خونه و قیمت گوشت و شیر و میوه وغیره و ذلک هم هممون میدونیم چه جوریه، مشخص الان کجای عدالت یا به قول محمد مسیر عدالت وابسادیم.
  • کرمانی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    مثل اینکه آقا محمد ایران تشریف ندارن،اگر عضوی از ملت ایران باشیم به واقع اوضاع نابه سامان اقتصادی،تورم،بیکاری و... رو با پوست و استخون درک میکنی،من نمیدونم ای محمد آقا از کدوم عدالت حرف میزنن که ما ازش بی خبریم!
  • کرمانی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    طرح هدفمند کردن یارنه ها به صورت ناقص اجرا شد و تنها هدف دولت دادن یارنه به مردم بود بدون توجه به وضع تولید و رکود موجودو تورم ایجاد شده ناشی از آن،از طرف دیگه تدابیر نابخردانه بانک مرکزی که یک روز سود سپرده ها رو کم میکنن روز بعد پشیمون میشن واین وسط تنها مردم هستن که تاوان پس میدن!
  • کرمانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    من به صورت 100 درصد با نظرات آقای سیف زاده موافقم
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    کی گفته تو شهرستان ها وضع بهتر شده؟ به قول معروف ما از طلا گشتن پشیمان گشته ایم/ مرحمت فرموده ما را مس کنید!
  • روستایی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سیف زاده
  • ایران IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    کاش روستایی ها هم اینترنت داشتند!
  • رامیار IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اقای سیف زاده حق با شماست کدوم کارخانه کار میکنه؟ تو تهران اره بقیه شهر ها هیچ یا خیلی کم نمیدونم احیانا شما میلیاردر هستی؟
  • علي IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اين آقاي طرفدار دولت كم آورده چسبيده مي خواد سفسطه كنه چسبيده به طرفداري تراكتور كسي نيست بهش بگه آخه آدم حسابي يا ... طرفدارهاي تراكتور در عمل هم كه بيشتره
  • روستا زاده IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این محمد میدونین کیه حتمااز اون نور چشمیایه که ازین دولت به نان و نوایی رسیده واز حال اکثر مردم بی خبره.
  • صبا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سیف زاده
  • زهرا IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سیف زاده
  • سنا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    من با اینکه از نزدیک با روستائیا سر و کار دارم ولی با اقای سیف زاده موافقم.شاید روزای اول روستائیا از هدفمندی راضی بودن ولی وقتی رفتن واسه تلمبه های ابشون گازوئیل بخرن و قبض هاشون اومد همه شوکه شدن.در ضمن از ادب و بحث منطقی اقای محمد هم ممنونم خیلی شبیه دولتیا بود دولت جای نمی خوابد که زیرش خیس شود
  • مرتضی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    نظر محمد هم منطقی و هم درسته
  • حسین IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    به نظر من هدفمند کردن یارانه ها فقط وفقط برای عشایر که هر کدامشان ده تا بچه دارند واز هیچ یک از حامل های انرژی استفاده نمیکنند جوب شد من از ابتدا موافق اجرا بودم اما به طور صحیح نه اینجوری
  • یک شهرستانی IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    واقعاً صدای ناله ما قشر فقیر و نمی شنون یا گوشش هاشونو گرفتن وضعیت اسفبار ما کارگرها رو نمی بینن یا چشماشونو بستن والا ما که دیگه کم آوردیم.......
  • علی جلالی IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    نظر آقا محمد کاملاً صبورانه تر و پخته تره. ضمناً هدفمندي يارانه ها فعلاً در مراحل ابتدايي خودشه و رسيدن مردم به اون حداقل رفاهي که تو ذهنشونه لااقل 4-5 سال زمان مي خواد! البته الآن تو مرحله فشار اقتصادي روي مردم هستيم که فعلاً بايد تحمل کرد؛ ولي اميد زيادي ميره که به لطف خدا و با رفع نواقص مديريتي کشور و اصلاح وضعيت اقتصادي(يارانه، گمرک، ماليات،بانک و...) طي چند سال آينده شاهد ثمردهي اين نهال باشيم!
  • صمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    به نظر من این آقای سیف زاده خیلی بدبین هستند من نه از نور چشمیای دولتم نه هم از اون یکیاش من با قشر ضعیف و متوسط جامعه بیشتر سروکار دارم به نظر من وضع قشر ضعیف و متوسط داره بهتر میشه در ضمن هیچ کشوری با 7 ماه توزیع عادلانه یارانه نتونسته عدالت رو بطور کامل اجرا کنه پس ی کمی منصفتر نقد کنیم
  • یوسف IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    محمد
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    با این صحبت اقای فرزین معاون سازمان هدفمند است گفته که تورم حاصل از این قانون نزدیک 4 درصد است خانه که قبلا رهنش 15 تا 18 میلیون بود الان 25 تا 35 میلیونه ؟؟؟
  • محمد A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۴
    0 0
    سيف زاده
  • بدون نام IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    یک جمله و تمام: عدالت پوپولیستی و عوام زده دولت در این سال‌ها هم قشر فقیر و هم قشر متوسط و هم قشر مرفه را متضرر کرده است.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    این را هم یادتان باشد که گرچه شعار برابری و عدالت و حقوق مساوی قشنگ است ولی حرکت در جهت آن از راه پرداختن به حقوق قشر فقیر و نادیده گرفتن قشر متوسط یا مرفه ممکن نیست. همانطور که در کشورهایی که تضاد طبقاتی (حتی نوع شدید آن) در آن وجود دارد، مردم فقیر نیز از حداقل استانداردها و رفاه برخوردار هستند. مگر آنکه آن فرد خودش خیلی تن پرور باشند.
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    قایم کردن "رشد اقتصادی منفی" یک از هزاران ایرادهای وارد به این دولت است که اصلا جای دفاع ندارد. یا به قول یکی، دیگه نن جون پیر ما هم میدونه گوشت کیلو 5 تومنی شده کیلویی 20 تومن.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای محمد به نظر من این دولت شما، مثل رشد اقتصادی منفی سال 87، ضریب جینی را سال بعد که آمارها آمد، با هزار کلک و سفسطه و این جور کارها کتمان خواهد کرد. تا هم خودش، و هم مسئولان دولتی که این چنین روی هوا نظر میدهند، و هم شمای طرفدارش، بهتان برنخورد.
  • بدون نام IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای محمد به نظر من این دولت شما، مثل رشد اقتصادی منفی سال 87، ضریب جینی را سال بعد که آمارها آمد، با هزار کلک و سفسطه و این جور کارها کتمان خواهد کرد. تا هم خودش، و هم مسئولان دولتی که این چنین روی هوا نظر میدهند، و هم شمای طرفدارش، بهتان برنخورد. اخلاق هم خوب چیزی است. کاشکی حداقل نظر یک موسسه مستقل را در مورد شاخص ها قبول داشتید. جدیدا باب شده که مسئولان دولتی، آمار دقیق نهادهای مالی بین المللی را هم سیاسی میخوانند.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین