محسن غرویان شاگرد سابق محمدتقی مصباح یزدی در گفت­وگویی با روزنامه اعتماد به بررسی فضای انتخاباتی کشور پرداخت.

 در بخشی از این گفت​وگو آمده است:

*به نظر من اتحاد اصولگرایان به شرایط و حوادثی که در آینده اتفاق می‌افتد، بستگی دارد. در عالم سیاست نمی‌توان اتفاقات را به صورت دقیق پیش‌بینی کرد اما استنباط من این است که اصولگرایان زیر چتر جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز) و با هدایت و راهنمایی‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌توانند به وحدت نسبی نزدیک شوند.

*آنهایی که تحت لوای جامعتین حرکت می‌کنند برای انتخابات به یک لیست واحد می‌رسند اما گروه‌های دیگر مانند جبهه پایداری لیست جداگانه‌یی از بقیه اصولگرایان خواهند داد.

*من همکاری رسمی با جبهه پایداری انقلاب ندارم و معتقدم تشکیل این جبهه به وحدت اصولگرایان ضربه خواهد زد به این معنا که در نگاه بیرونی به نوعی اختلاف و انشعاب تعبیر می‌شود.

*افرادی که جبهه پایداری انقلاب اسلامی را تشکیل داده‌اند، تفکر و اندیشه اعتدالی حاکم بر اصولگرایان با محوریت جامعتین و حول تفکرات و اندیشه‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی را قبول ندارند به همین دلیل گروهی دیگر و موازی تشکیل دادند.

*در حال حاضر نگاه بیرونی تقابل روحانیون بزرگ طیف اصولگراست. به همین دلیل هم عده زیادی از روحانیون راضی به تشکیل جبهه پایداری نبودند و نیستند و آن را به گونه‌یی تقابل روحانیت می‌دانند. از سوی دیگر برداشت عمومی مردم هم این است که دو شخصیت روحانی سطح بالا[آیت الله مصباح وآیت­الله مهدوی  کنی] با یکدیگر اختلاف دارند و این اختلافات منجر به انشعاب شده، البته جامعه مدرسین حوزه علمیه و جامعه روحانیت مبارز که با همدیگر مشکلی ندارند و سال‌ها با یکدیگر کار کرده‌اند و لیست انتخاباتی مشترک داده‌اند. جریان جدا از جامعتین، انشعاب کرده و تصور بیرونی این است که اختلافات بالا گرفته است. البته این اختلافات قابل کتمان هم نیست.

*جبهه پایداری خود را طرفدار احمدی‌نژاد می‌داند و در عین حال می‌خواهد با جریان انحرافی هم مقابله کند در صورتی که آقای احمدی‌نژاد از حامیان و مدافعان جریان خاص است. بنابراین چنین موضع‌گیری کاملا پارادوکسی و معما گونه است.

*این واقعیت در میان صاحب‌نظران کاملا مسلم شده است که جریان انحرافی منتسب به دولت می‌خواهد با هزینه کردن و خرج کردن پول، افرادی را بخرد و آنها را وادار کند که در انتخابات شرکت و این افراد را وارد مجلس کند تا به قدرت برسد و در این راه از اهرم پول استفاده می‌کند. هشدارهای دلسوزان نیز در همین جهت است. مقام معظم رهبری هم هشدار و تذکر دادند که انسان نباید به‌خاطر پول و مقام در پی کسب قدرت باشد. هشدارهای افرادی نظیر آقای فیروزآبادی به‌خاطر تحرکاتی است که دیده می‌شود.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اقای غرویان اگر شما واقعا اصولگرا بودید چرا در انتخبات مجلس هشتم نسبت به کسانی که خارج از اصولگرایان فهرست دادند معترض نبودید؟؟
  • علی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۲
    0 0
    محض رضای خدا دست از این همه سیاست بازی و رقابت های ناسالم با مقاصد منفعتی بردارید و سعی کنید شعار و عمل اصولی و استراتژیک امام و رهبری یعنی خدمت خالصانه و بی ریا به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهید .
  • hadi IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مگر تا به حال افرادی که وارد مجلس شدند بدون صرف هزینه بوده . پس اینهمه عکس و پوستر و مهمانی های آنچنانی هزینه ندارد . هشدارهای رهبری و توصیه های ایشان همه دوره ها به کاندیداها نسبت به اصراف و هزینه های گزاف بوده و دور از مروت است که از سخنان ایشان برای بره ای از زمان بهره برداری گردد. که متاسفانه طی هفته های اخیر این مسئله باب شده است.