بازتاب مباحثه کاربران خبرآنلاین در خصوص یک خبر

روز گذشته گزارش مناظره مکتوبی میان دو کاربر خبرآنلاین به نام های سیف زاده(منتقد دولت) و محمد(مدافع دولت) منتشر شد که بازتاب وسیعی در میان مخاطبان خبرآنلاین داشت. این بازتاب به حدی بود که در برخی دقایق روز گذشته گزارش این مناظره به پربیننده ترین خبر سایت بدل شد. همچنین تاکنون نظرات بسیاری نیز برای این مطلب ارسال شده است که اکثر آنها از دیدگاه های کاربری با نام سیف زاده حمایت کرده اند. در این میان کاربری بدون نام، نظر متفاوت زیر را ارسال کرده است، بخوانید:  

"قضیه اکثر طرفداران سیف زاده به هواداران تراکتورسازی می ماند که در اکثر نظرسنجی های اینترنتی تعدادشان بیشتر از طرفداران پرسپولیس و استقلال هستند ولی در عمل این طور نیست. در واقع یک سری افراد از تفکری خاص، مدام در سایت های اینترنتی هستند و نمی توان آنها را نماینده تمام قشرهای مردم در نظر گرفت."

حال شما کاربر محترم تا چه حد با این نظر موافق هستید؟ در صورت تمایل پاسخ خود را در قالب نظرهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    نمی دانم شما چرا به تراکتور سازی گیر دادید کیفیت مهم است نه کمیت
  • ترانه IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    آقای محمد قیاس مع الفارق کرده و سفسطه را روش کار خود کرده که الگو برداری از همان طیف است که طرفدارشان است و به هیچ طریق از رو نمیروند،بنابر این من هیچ وقت با نماینده دولت مشاجره نمی‌کنم؛ زیرا نباید با بازیکن خط حمله بحث کرد.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این قیاس مع الفارق است؛
  • بدون نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    دوست عزیز میشه با ذکر آدرس بفرمایید درکدام نظر سنجی رسمی طرفداران تراکتورسازی بیشتر از استقلال وپرسپولیس بوده است؟!!!
  • بدون نام IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظربنده مطلب این کاربر محترم توهین آشکاری به قشر عظیمی ازجامعه می باشد.ازکانون هواداران ترکتورسازی می خواهیم پیگیرمطلب این کاربر باشندتاایشان این حرف خودرا ثابت کنند.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    موافقم
  • مصطفی (دانشجوی اقتصاد) IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    سلام من کاملا مخالفم با نظر اون کاربر بی نام گرانی ، تورم ، رکود و ... چیزیه که مردم با گوشت و پوست و استخونشون دارن احساس می کنن.نظارت هم که ماشاءا... اصلا وجود نداره. تا حالا یه سر به موسسه های خیریه زدین؟ آمار افراد متقاضی روز به روز بیشتر میشه. چرا؟ شما وضعیت گذشته و حالتون رو مقایسه کنید با هم ... قطعا در حال حاضر فشار بیشتری وارد می شه به همه . . چرا؟
  • بدون نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اینکه کسانی که در ایران به اینتر نت دسترسی دارند محدود هستند بدیهی است ولی نمیتوان به آنها اطلاق طرز تفکر (از نوع سیاسی) کرد. عمده این بخش آنچیزی که به تام طبقه متوسط (نه الزاماًاقتصادی) معروف شده است. واقعیت انکار ناپذیر این است که هواداران دولت در این قشر اندک هستند. ولی این بخش وزن زیادی در اداره کشور داردواهمیت نظرات انها را نمیتوان فقط در قالب آمار و اعداد سنجید
  • محمود IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    در جواب بدون نام که خواستار سند در مورد نظر سنجی ها بودند باید بگویم که تعداد زیاد میباشد از جمله نظر سنجی سایت فوتبال 3 که بعد از اینکه تعداد طرفداران تراکتور بیشتر شد کل صفحه نظر سنجی را جمع کردند.
  • ساسان IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    شما از خودت و مثلاً تیم قوی و مدیریتیت مایه بذار نه از تراکتور سازی و مردم تبریز.
  • بدون نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این فرد محترم هم به کابران توهین کردند و هم به طرفداران تراکتورسازی ادب ...
  • 18 IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    حق مسلماَ با سیف زاده است.این آقای بی نام هم بهتر است چشمانش را بیشتر باز کند...
  • امید آبادانی IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    برادر. با این که من این مثال شما رو قبول ندارم. ولی به فرض هم اگه اینطوری باشه، این امر نشون دهنده کیفیت این افراده. شاید کمیت متعلق به طرفدارای دولت باشه ولی از نظر کیفیت و سطح سواد و... منتقدین دولت بالاتر هستند.
  • مهدی IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    اولا کی میگه طرفذاران استقلال وپیروزی بیشتره تراکتور حتی تو آزادی از اونا بیشتر طرفدار داره از همین حرفت معلومه بی منطق هستی و حق نظر ذاذن رو نداری
  • تراکتور IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    ما هیچوقت نگفتیم بیشتر از پرسپولیس طرفدار داریم ولی مطمئنا بیشتر از استقلالیا هستیم
  • بدون نام IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    من كاري به طرفدارها و مخالفهاي دولت ندارم. ولي اتحاد طرفداران تراختور و به طور كلي توركها چشم خيليها رو درآورده.
  • بدون نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اینکه کسانی که در ایران به اینتر نت دسترسی دارند محدود هستند بدیهی است ولی نمیتوان به آنها اطلاق طرز تفکر (از نوع سیاسی) کرد. عمده این بخش آنچیزی که به تام طبقه متوسط (نه الزاماًاقتصادی) معروف شده است. واقعیت انکار ناپذیر این است که هواداران دولت در این قشر اندک هستند. ولی این بخش وزن زیادی در اداره کشور داردواهمیت نظرات انها را نمیتوان فقط در قالب آمار و اعداد سنجید
  • محمود IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    با سلام اولا باید بگویم که اسم بنده محمود است دیروز بعد از اینکه متوجه شدم اسمم را ننوشتم نظرم را دوباره فرستادم ولی مثل اینکه شما نظر اولی را برداشتین. ثانیا در جواب دوستی که خواستار سند در مورد نظر سنجی ها شده باید بگویم که نمونه ای از اسناد به شرح زیر است: 1- نظرسنجی سایت فوتبال 3 که بعد از اینکه تعداد هواداران تراکتور بیشتر از پرسپولیس و استقلال شد کل نظر سنجی را جمع کردن. 2- نظر سنجی های مختلف سایت گل 3- نظر سنجی ابتدای فصل سایت پارس فوتبال 4 ...
  • بدون نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    و در کدام نظر سنجی رسمی که همه مردم بتوانند نظر دهند استقلال و پرسپولیس پر طرفدارترند. قضیه منتقدان دولت هم همین است.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    دوست عزيز بهتر بود در اين صحبتتون يه كم تأمل ميكردين چون اصلأ قياس درستي نيست!!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    کاملا موافقم.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    مطمئن باشید که ترکها نه تنها در فوتبال بلکه در هر مسئله ی متحد باشند شکست ناپذیرند
  • محض خنده IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این تراکتور که طرفدار پیروزیه هم تو دعوا نرخ تعیین کرده ولی نمیدون کیفیت مهمه نه کمیت.شما اگه یه تیم خوب داشته باشی بهتر از 10 تا تیم معمولیه.
  • عرفان IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    اگر طرفدار واقعی را بگویید طرفداران تراکتور بیشتر است چراکه درتمام عرصه ها چه ورزشگاهها و اینترنت و استقبال وفرودگاه و... حضوری پرشور دارند ولی اگر مردم ایران به دوقسمت آبی و قرمز تقسیم کنیم دیگر جایی برای تراکتور قایل نیستیم!!!؟؟؟آن موقع رده دوم و سوم را به تراکتور می دهیم!!؟
  • تیراختور IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    هواداران تیراختور از پرسپولیسی ها که صددرصد بیشترن ولی فکر نکنم از استقلالی ها بیشتر باشن
  • بدون نام IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    چون مجالی نیست خودشون رو در خارج از نت نشون بدن این اتفاق می افته.اینترنت محیط آزادیه و مجال صحبت و گفتگو بیشتره.من نمیدونم چقدر اینها میشینن فکر میکنن این چرت پرت ها رو سر هم میکنن
  • بدون نام GB ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    طرفداران دولت مثل سپاهان می مونند که 2000 طرفدار به صورت خودجوش شعار می دن
  • ali IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    لطفاً قبول کنید طرفداران پرسپولیس و استقلال کمتراز تراکتور و ثانیاً هیچ وقت طرافداران به مسائل سیاسی ربط ندهید چون همه طرفداران تیم های مختلف از ملت ایرانند ویکپارچگی و سربلندی کشورشان را دوست دارند و ثالثاً مردم آذربایجان از طرفداران وحامیان دولتند
  • محمد IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    با سلام. در متن نوشته شده است : «قضیه اکثر طرفداران سیف زاده به هواداران تراکتورسازی می ماند که در اکثر نظرسنجی های اینترنتی تعدادشان بیشتر از طرفداران پرسپولیس و استقلال هستند ولی در عمل این طور نیست.» یعنی چه در عمل این طور نیست؟ مگر طبق آمار فدراسیون میانگین تماشاگران پیروزی و استقلال کمتر از تراکتور نیست؟ مگر در بازی های تهران طرفداران تراکتور در اکثریت نبودند؟ منطورتان از "در عمل" چیست؟
  • مازيار123 IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 1
    طرفداران تراكتور اول بايد فرق بين طرفدار و تماشاگر را ياد بگيرند بعد بگن ما پرطرفدارترين هستيم....تراكتور پرتماشاگره نه پرطرفدار...چون 8 سال ليگ نبودن و هيجان دارند بعد خيلي از اينها به خاطر مسائل قومي قبيله اي و بيان مسايل ديگري طرفدار تراكتور هستن واصلا فوتبالي نيستن...ما طرفداران پرسپوليس و استقلال از بس بلا سر اين دوتيم آوردن و هنوز يه متر زمين نداريم و مسايل ديگر ...حال رفتن به استاديوم را نداريم...كجا بودين وقتي كه 120هزار نفر رفتيم بازي با سپاهان 120هزار نفر هم پشت در موندن
  • بدون نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    شماها دارين خودتان را گول مي زنين منتقدان دولت بسيار بيشتر از اين حرفهاست اگه راست ميگين يك نظر سنجي واقعي بارين بعد هم نتايجش را منتشر كنيد
  • علیرضا GB ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این طرفداران از لحاظ اجتماعی سواد و غیره بالاترن
  • بدون نام IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خوب بود یا شما خیلی واضح برای دوستان توضیح می دادید که نظرسنجی خبر آنلاین سر چیهیا خوشون زحمت می کشیدند دقیق می خوندند تا مسئله دولت و منتقدینش به دعوای پرسپولیس و استقلال و تراکتور تبدیل نشه!!!
  • رضا IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظر میرسد نویسنده مطلب با قیاس مطلب با هواداران تراکتور سازی نظری جز افکندن تخم اختلاف میان اقوام ندارد . لطفا خوانندگان مطلب این نکته را در نظر گرفته و اسیر اینگونه مطالب نگردند.
  • بدون نام US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    سیف زاده مثل اینکه از اینکه تراکتورسازی تو نظرسنجی اول میشه ناراحته!! این دوست عزیز بازی تراکتور در تهران رو برا خودش مقیاس قرار بده واز این تفکرات راسیسمی دست برداره
  • بدون نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    برای خبر آنلاین به عنوان هوادار تراکتورسازی متاسفم
  • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این چه مقایسه ای است دولت را همانند لیگ فوتبال می دانید صد البته منتقدان دولت فراتر ازین آمارهاست
  • بدون نام GB ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    بی خود کرده هر کسی چنین قیاسی کرده بهتره بعضی ها پاشونو از گلیم شون درازتر نکنن
  • آرش IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    اخه عزیز من این چه مقایسه ای که شما کردید؟!!!! شما و همفکرانتون همیشه به این شکل از انتقاد فرار کردید با فرا فکنی و گول زدن خودتون- میگید اینجا اینترنته قیول- آیا با اتوبوس، تاکسی و مترو تا حالا سفر کردید؟ نظر مردم رو شنیندید؟ ضمناً با این که فارس هستم باید بگم آذری ها از فهیم ترین و باهوش ترین . غیور ترین مردمان این مرز و بوم هستند (امیدوارم این بار تایید بشه)
  • فرزاد US ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    با سیف زاده موافقم ولی این هموطنی که پای تراکتور رو کشیده وسط از دامن زدن به اختلافهای قومیتی چه چیزی نصیبش میشه؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    به این میگن قیاس مع الفارق!!!
  • مهدی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    حضور مداوم طرفدارهای تراکتور سازی تو صفحات مجازی که به واقع هم همینطور هست نتیجه وانعکاس حقیقت جامعه هست یعنی میخوام بگم این حضور نتیجه هست نه انگیزه.پس منتقدین دولت هم حقیقتا بیشتره!
  • ستار خان IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    حالا که ثابت کردین کار رسانه ای بلد نیستید ،حداقل سعی کنید کمی وجدان داشته باشید و نظرات مخالفتون رو منتشر کنید ، گو اینکه به شما ترسو ها امیدی نیست .میتونید 2 واحد غیرت و شهامت رو از هر آذری که دیدین یاد بگیرید
  • بدون نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    براتون متاسفیم ،کمی تاریخ مطالعه کنید ،امیدواریم در توسعه فرهنگتون یاریتون کنه !!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    خبر آنلاین با دعوای سوری که راه انداخته چه هدفی داره هیچی جز مثل برنامه نود که آمار بازدید کننده گان خودرو بالاببرده ومسائل حزبی که خداروشکر از دیروز تاحالا موفق بوده
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    آب که سر بالا بره ..... میشه همین سایت شما .سابقه تراکتور از سن ولیاقت و دانش و.... همه کارکنان سایت شما بیشتره .
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    طرفداران دولت همشون استاد مغلطه اند ایشون وتمام کسانی که سنگ دولت و به سینه میزنن برن تو آشنایان خودشون در و همسایه یه نظر سنجی بکننه تا ببینن اکثریت با کدوم طرفه.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    به نظر من این فرد میخواست با این حرفش کلاً موضوع را عوض کنه و مسیر انحرافی را جلوی بقیه بگذاره مواظب باشید و همان بحث قبلی را ادامه بدهید من موافق حرف سیف زاده هستم
  • بدون نام US ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    1 0
    اگه طرفداران تراکتور حضور فعال در اینترنت دارن ،نشاندهنده یکی از شاخصهای توسعه علمی فرهنگی آنهاست .
  • بدون نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    هنوز نمیدونید که اصطلاح "کاربر" برای مخاطبان یک سایت خبری اشتباه است؟ مثلاً جایی شنیدید که کاربران bbc یا bbc users?
  • زهرا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    این آقای محمد احتمالا تو این دولت خیلی بهش رسیده. من خودم روستایی هستم که در تهران زندگی میکنم ولی اغلب بستگانم در روستا هستند و انها هم اصلا از هیچ کار این دولت راضی نیستند
  • رضا IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    بانظر آقای سیف زاده موافقم.وکاربر محترم اشتباه بیجا و قیاس بی ربطی داشته اند.
  • نیما IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    جامعه اینترنتی ایران رو هنوز نمیتوان یک جامعه آماری صد در صد درست دونست زیرا اینترنت در اختیار تمامی اقشار جامعه نیست...!
  • اشکان IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۱
    0 0
    بنده با اقای سیف زاده موافقم و از ان کاربر گرامی خواهش می کنم دست از این قیاسها و غیب گوییهای عجیب غریب بردارد.
  • رحیمی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    کاملا موافق این کاربر باهوش هستم و اینجوری بگم که حرف دل ما رو زد..
  • بدون نام IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
    0 0
    موافقم . اکثر منتقدان دولت یه مشت بچه هستن .دلم براشون میسوزه که اینجوری بازی میخورن
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    خارج از بحث اینکه کدام کاربر در این مشاجره حرف درستی میزند (یا حرف درست‌ تری میزند)، این قیاس را یک مغلطه تمام عیار میدانم. و بر این موضوع تاکید دارم که حتی اگر در اینترنت همه مردم نماینده ندارند، ولی نظرات انعکاس دهند قشر بزرگی از مردم است. به خصوص قشر تحصیلکرده و متوسط یا مرفهی که بخش بزرگی از پیشرفت جامعه در دستان آنهاست. با این توضیح این تشبیه را یک سفسطه یا مغلطه بیشتر نمیدانم، که این سال ها خیلی هم باب شده است. می گویند اینترنت، آینه تمام نمای حقیقت است. چون همه در آن با هم مساوی هستند.
  • بدون نام A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    1 0
    دوستان عزیز آمار بالای طرفداران تراکتور در نظر سنجی های تلویزیونی وسایر رسانه هاو همچنین در اینترنت بیانگر اینست که هم طرفدارانشان در کل کشور از پرسپولیس و استقلال بیشتر بوده وسطح فرهنگی بالاتری دارند.