علی ربیعی : خلوص کارگران در عزاداری حسینی بیشتر از بقیه طبقات هویداست

ایلنا نوشت:عضو شورای مرکزی خانه کارگر گفت : متاسفانه در مجالس عزداری سالار شهیدان، کمتر از مفاهیم  انسان ساز و اخلاقی  نهضت حسینی صحبت می‌شود. اگر مکررا آموزه‌های مفهومی عاشورا پیام‌رسانی می‌شد و در ضمیر و دل همه ما نهادینه می‌شد، در آن صورت نه ستمی از ما سر می زد و نه تابع ستمی می‌شدیم و حفظ منافع جامعه، چراغ راه ما می‌شد.

علی ربیعی در شب دهم ماه محرّم و مراسم عزاداری امام حسین ع که در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: همزمانی عاشورای امسال با روز خبرنگار، زمینه‌ای فراهم کرد تا چگونگی رمز ماندگاری و استمرار تاریخی نهضت حسینی بیشتر درک شود.

ترکیب اشک برای مظلوم و مفاهیم برجسته و پرمعنای انسانی و اخلاقی نهضت حسینی سبب شده تا عزاداری برای حسین از مرزها، قومیت‌ها و مذاهب فراتر رفته و حتی آنان که کلیت دین را نفی می‌کنند نمی توانند حرکت حسین ع را نادیده بگیرند و نسبت به نهضت حسینی سر تعظیم فرود نیاورند.

وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: همه طبقات جامعه در عزاداری نهضت حسینی شرکت می‌کنند اما خلوص عزاداری در قشر کارگر بیشتر هویداست، قشری که حرمت عرق جبینشان همانند خون شهید است.

ربیعی تصریح کرد: در این نهضت، شاهد مصافی هستیم که از یک طرف انسانیت محض و طرف دیگر جنایت محض، یک طرف اخلاق و طرف دیگر ضداخلاق، یک طرف عدالت و طرف دیگر ظلم و بی عدالتی و یک طرف آزادی و آزادگی و طرف دیگر اسارت و به اسارت بردن رویاروی همدیگر قرار می‌گیرند.

متاسفانه در مجالس عزداری سالار شهیدان، کمتر از مفاهیم انسان ساز و اخلاقی نهضت حسینی صحبت می‌شود. اگر مکررا آموزه‌های مفهومی عاشورا پیام‌رسانی می‌شد و در ضمیر و دل همه ما نهادینه می‌شد، در آن صورت نه ستمی از ما سر می زد و نه تابع ستمی می‌شدیم و حفظ منافع جامعه، چراغ راه ما می‌شد.

ابن استاد دانشگاه با بیان این نکته که سالهاست زمزمه می‌کنیم کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود، تصریح کرد: پیام رسانی، فقط وظیفه یک قشر خاص نیست، همه ما با زبان و رفتار می‌توانیم پیام رسان نهضت حسینی باشیم.

علی ربیعی : خلوص کارگران در عزاداری حسینی بیشتر هویداست

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به سفر طولانی امام حسین ع از مدینه به مکه و از مکه به سمت کوفه و کربلا که بیش از دو هزار و دویست کیلومتر بود هیچ فرصتی را برای پیام‌رسانی و گفتگو و بیان اهداف خود از دست نداد و همه را به سمت حق و حقیقت دعوت کرده و در دعوت خویش نیز هیچ تفکیک و محدودیتی قائل نبود و همه انسانها را با هویت انسانی‌شان را به حق فرا می‌خواند و همچنین در مسیر برگشت این‌بار سری که بر تن سوار نبود و بر نیزه بود باز هم پیام رسان شد. حسین چه با زبان و سری با تن و چه سری بدون تن، سراسر دعوت به حق بود و حسین ع هیچگاه از دعوت به سوی حق دست نکشید. و این بار زینب، زبان سر بی‌تن و پیام‌رسان کربلا شد.

ربیعی یادآور شد: امام حسین (ع) همه افراد را به سوی حق فرا می خواند و یک نفر را از خودش نمی راند. ایشان حتی در شب عاشورا که به یارانش گفت من بیعتم را از شما برداشتم و می توانید بروید در آن برهه هم به انسان ها حق انتخاب مسئولانه داد و به معنی این نبود که آنها را از خودش براند.

۲۱۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1659869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =