تجارت سبز با کشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷

شما باغداران عزیز با کشت نهال گردو زود بازده و پر بار می‌توانید در کمترین زمان باغ گردویی احداث کنید که بیشترین بهره برداری را داشته باشد. قبل از اقدام به احداث باغ گردو حتما باید رقم مناسب با منطقه خود را انتخاب کنید و با روش‌های کاشت و پرورش آن نیز آشنا باشید.

در بسیاری ازمنابع کشاورزی شاید تا به الان با این جمله روبه‌رو شده‌اید که "با احداث باغ گردو می‌توانید میلیاردر شوید" اما این جمله تا چه حدی واقعیت دارد. در این مقاله می‌خواهیم به شرح این جمله بپردازیم.

اولین دلیل که این جمله را توجیه می‌کند انتخاب رقم گردو زودبازده می‌باشد. نهال گردو زودبازده یکی از ارقام اصلاح نژاد شده می‌باشد که بالاترین سوددهی را در کوتاه مدت برای یک باغدار دارد. اما امروزه ارقام زودبازده بسیاری در نهالستان ما تولید و عرضه می‌شود و شما حتما باید دقت داشته باشید که رقم زود بازده متناسب با شرایط آب‌وهوایی خودتان را انتخاب کنید. برخی از ارقام زود بازده در شرایط آب و هوای سردسیر، برخی معتدل و برخی نیمه سردسیری سازگاری دارند.

دقت کردن به این نکات در خرید نهال گردو دقیقا همان چیزی می‌باشد که باغدار می‌تواند با احداث باغ گردو میلیاردر شود.

کدام ارقام زودبازده است

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ۷

اولین مورد برای انتخاب نهال گردو پر بار و زودبازده، نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ می‌باشد. گردو ژنوتیپ رویال ۷ جز ارقام زود بازده، پربار، دیرگل مقاوم درمقابل آفات و بیماری‌ها می‌باشد. شما می‌توانید با خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال آینده خود راتضمین و به درامد میلیاردی برسید.

بارزترین ویژگی نهال گردو ژنوتیپ رویال ۷ پر بار بودن آن می‌باشد.نهال گردو ژنوتیپ رویال۷ از سال اول باردهی دارد و از سال چهارم اقتصادی می‌شود. به این ترتیب که از سال چهارم ۱۵ الی ۲۰ کیلو گردو خشک و سال‌های بعد این تناژدهی به ۵۰ الی ۷۰ کیلو گردو خشک افزایش می‌یابد که هیچکدام از ارقام خارجی این قابلیت را ندارند. این تناژدهی در مقایسه با گردوهای چندلر و فرنور ۲ برابر می‌باشد. با این حساب با توجه به قیمت گردو پوست کاغذی در بازار حدودا ۱۵۰.۰۰۰ تومان می‌باشد. شما سالانه به درامد میلیاردی خواهید رسید. در واقع می‌توان گفت در عرض ۴ سال تمامی هزینه‌هایی که برای احداث باغ گردو ژنوتیپ محتمل شده‌اید به جیبتان باز می‌گردد.

عمر اقتصادی گردو ژنوتیپ رویال ۷ بالای ۱۰۰ سال می‌باشد. از ان جا که نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ به حالت لترال دهی بار می‌دهد بیشترین باردهی را نسبت به گردو ژنوتیپ های تیپ‌های دیگر دارد.این گردو از سطح ارتفاع ۳۰۰ تا ۳۰۰۰ بهترین عملکرد را دارد.

تجارت سبز با کشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷

گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ بر خلاف گردوهای خارجی دارای درصد چربی و مغز بسیار بالا، طعم و مزه بسیار عالی و محصول بازار پسند دارد و همچنین گردو ژنوتیپ رویال علاوه بر دیر گل بودنن، کاملا زودخزان می‌باشد و در اواخر پاییز نیز مشکل سرمازدگی به هیچ عنوان ندارد. دیر گل بودن ژنوتیپ باعث شده‌است که گردو ژنوتیپ گزینه مناسبی برای کشت در مناطق سردسیر باشد. از جمله کردستان، تبریز، اردبیل، دماوند، زنجان، لرستان و... .

گردو ژنوتیپ دارای خصوصیت شاتون دهی و جوانه زنی مجدد بعد از سرمای ناگهانی بهاره می‌باشد. مهمترین خصوصیت گردو ژنوتیپ رویال خصوصیات خود گرده افشانی ان می‌باشد. به این صورت که شاتون‌های نر و ماده روی یک پایه تشکیل می‌شود. و این عامل باعث پربار شدن این گردو شده‌است. گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ به دو صورت بذری و پیوندی در بازار عرضه می‌شود. تنها تفاوت بذری و پیوندی بودن گردو ژنوتیپ رویال در یکدست بودن محصول آن می‌باشد و از لحاظ تناژدهی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

گردو ژنوتیپ رویال جز ارقام پا کوتاه محسوب می‌شود و ارتفاع زیادی نمی‌گیرد. در واقع فقط تاج ان گسترده می‌شود. توجه داشته باشید که گردوهای پا کوتاه نسبت به گردوهای پا بلند پر بار می‌باشند.

بعد از انتخاب رقم مناسب و پر بار زمان آن می‌باشد که شما بتوانید نهال با اصالت را از یک نهالستان معتبر تهیه کنید. نهالستان‌های معروف تحت نظارت جهاد کشاورزی هستند.یعنی شما قبل از خرید حتما مجوز دار بودن نهالستان مطمئن شوید سپس خرید کنید. نهالستان‌های مجوز دار از اصول پرورش نهال گردو مطلع هستند و نهال‌های با کیفیت دارای گواهی سلامت ارائه می‌دهند.

گردویی که در مورد آن صحبت کردیم اولین بار توسط شرکت رویال نهال و به نام مهندس آرمین قاسمی ثبت و تولید شده است. باغداران عزیز در صورتی که تمایل به احداث باغ گردوی ژنوتیپ را دارید حتما این گردو را با نام گردوی ژنوتیپ رویال از شرکت رویال نهال آرمین قاسمی تهیه کنید. رویال نهال بابت خریدی که شما عزیزان انجام می‌دهید فاکتور ثبتی تحویل شما خواهد داد و اصالت نهال‌های تحویل داده را تضمین خواهد کرد. همچنین شرکت رویال نهال باغ مادر ژنوتیپ رویال را دارا می‌باشد و آماده استقبال از بازدید شما عزیزان می‌باشد. اول انتخاب کنید، تحقیق کنید، بازدید کنید بعد اقدام به خرید کنید.

نحوه‌ی کاشت و مراقبت از نهال گردو

بعد از انتخاب رقم مناسب باید خیالتان از لحاظ اصالت و سلامت نهال آسوده باشد. و نهالستان رویال نهال تمامی قسمت‌های نهال از جمله ریشه، برگ،ساقه را بررسی می‌نماید. و نهال‌های کاملا سالم تحویل باغدار می‌دهد. بعد از انتخاب رقم مناسب و انتخاب نهالستان معتبر توبت به کاشت نهال گردو می‌رسد. قبل از اقدام به احداث باغ خاک باید آنالیز شود تا از وجود مواد معدنی در خاک خیالتان آسوده باشد و در فقدان با کوددهی جبران شود. (درمورد کوددهی در سایت رویال نهال کامل توضیح داده شده است).

تجارت سبز با کشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷

سرمایه اولیه برای احداث باغ گردو

برای احداث باغ گردو حداقل ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان سرمایه لازم می‌باشد. تمامی مراحل احداث باغ گردو از انتخاب نهال تا کشت و تغذیه آن حتما باید تحت نظارت کارشناس مجرب نهالستان باشد.نهالستان گردو رویال یک از بزرگترین نهالستان گردو در ایران می‌باشد. که بیش تر از نیم قرن تجربه به مدیریت مهندس آرمین قاسمی، خدماتی همچون فروش انواع نهال گردو، احداث باغ، هرس، آبیاری، کوددهی و از این قبیل موارد می‌پردازد تمامی این خدمات هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری امکان پذیر است. قبل از اقدام به خرید حتما با کارشناسان مجرب رویال نهال در ارتباط باشید.جهت ارتباط بیشتر با مشاوران رویال نهال با واتساپ ۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰ در ارتباط باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال میتوانید به وب سایت ما به آدرس RoyalNahal.com مراجعه نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =