سد کمندان سیلاب رودخانه را کنترل کرد

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت : سد کمندان سیلاب ناشی از بارش های ازنا را کنترل کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، داریوش حسن نژاد ضمن تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی اظهار داشت: بدلیل بارش در بالا دست دهانه آبگیر آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز بالاتر از سد کمندان، سیلاب با دبی حدود ۴۰ تا ۵۰ متر مکعب در ثانیه با توجه به شیب منطقه و سرعت بالا ، حجم رسوبات زیادی را با خود حمل کرده و با قطع درختان، سبب مسدود شدن دریچه های آبگیر تصفیه خانه های الیگودرز و ازنا و خسارت به پرورش ماهی در پایین دست شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: خوشبختانه سد کمندان سیلاب رودخانه را کنترل کرد و در پایین دست سد هیچگونه خسارتی نداشتیم.

داریوش حسن نژاد خاطر نشان کرد: حجم آب سیلاب در پشت سد کمندان متوقف و کنترل شد و همکاران شرکت آب منطقه ای از روز گذشته تا کنون در منطقه حاضر بوده و تجهیزات و امکانات پیمانکار را به منطقه اعزام و مشغول بازگشایی دریچه های آبگیر هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان ادامه داد: بدلیل بالا بودن حجم رسوبات رودخانه و کدورت آب، در حال حاضر امکان انتقال آب به داخل شبکه آب شرب ازنا و الیگودرز وجود نداشته و به محض کاهش کدورت، دریچه ها باز و آب به تصفیه خانه فرستاده خواهد شد.

حسن نژاد افزود: متاسفانه بر اثر سیلاب ایستگاه هیدرومتری شرکت هم دچار آسیب و خسارت شده و کار بازسازی و لایروبی رودخانه در دستور کار قرار دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =