نهادهای دولتی چقدر به فرمان رئیسی برای آزادسازی ساحل دریا گوش کردند؟

ایسنا نوشت: بر اساس آنچه در گزارش میدانی خبرنگاران ایسنا مازندران آمده، هرچند با دستور رئیس جمهور آزادسازی سواحل به شکل وسیع انجام گرفت اما هنوز بخش زیادی از سواحل در تصرف برخی ارگان ها و نهادها مانده و تکلیف این مساحت ها همچنان نامشخص است.

چندی پیش با دستور مستقیم و موکد رئیس جمهور، موضوع آزادسازی سواحل در استان مازندران ‏کلید خورد و یک حرکت گسترده با این مضمون شکل گرفت. برای پیگیری آنچه تحت ‏عنوان آزادسازی سواحل مطرح شد پس از گذشت چندماه به سراغ فرمانداران شهرستان های ‏ساحلی مازندران رفتیم.

شهرستان رامسر

علی لاریجانی، مسئول امور عمرانی فرمانداری رامسر با بیان اینکه ۱۹۰۲۲ متر طول نوار ساحلی شهرستان رامسر است که از این مقدار ۶/۱۶۹۶۹ متر طول سواحل آزاد است، تصریح کرد: مشکل اصلی عدم آزاد سازی باقی موارد در اختیار اماکن نظامی و خصوصی شامل مجتمع فدک، متعلق به سپاه است که اگرچه دسترسی دارد اما حریم ۶۰ متری آزاد سازی نشده است. لاریجانی در مورد باقی مناطق آزادسازی نشده گفت: مابقی این مساحت آزادسازی نشده در اختیار شهرداری، بنیاد شهید و سایر دستگاه های دولتی و خصوصی است.

شهرستان تنکابن

حسن باقری، معاون عمرانی فرمانداری ویژه تنکابن در این رابطه اظهار کرد: ۳۱ کیلومتر و ۸۰۰ متر طول نوار ساحلی شهرستان تنکابن است که از این مقدار حدود ۲۴ کیلومتر از قبل آزاد و در دسترس عموم بود اما ذیل طرح اخیر آزادسازی و دستور رئیس جمهور، ۴۹۶ متر طول اراضی دولتی آزاد شد.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶ کیلومتر در تصرف بخش خصوصی است که برای این موارد در دادگاه پرونده سازی انجام شده است و در مراحل پیگیری است، گفت: از باقی مقدار آزادسازی نشده در سواحل بخشی امنیتی و نظامی است و بخشی در اختیار شیلات و سازمان تحقیقات است.

شهرستان عباس آباد

مجید قبادیان، سرپرست فرمانداری عباس آباد در رابطه با موضوع آزادسازی سواحل گفت: عباس آباد دارای ۱۹ هزار و ۸۰۰ متر نوار ساحلی است که از این مقدار۱۱۶۰ متر آزاد نشده است. تقریبا ۹۵ درصد حریم ۶۰ متری سواحل آزاد شده است و حدود ۵ درصد از سواحل آزاد نشده است.

قبادیان با بیان اینکه مقدار آزادسازی نشده در اختیار اماکن امنیتی و نظامی است، اظهار کرد: اگر چه کل مسیر ساحلی عباس آباد از نظر دسترسی به سواحل آزاد است اما لزوما حریم ۶۰ متری در برخی مناطق آزاد نیست.

شهرستان نوشهر

رستم زرودی، فرماندار نوشهر در این باره گفت: از مجموع ۶۰ کیلومتر ساحل نوشهر تاکنون با کمک دستگاه های مرتبط و همکاری بخش دولتی ۵۵ کیلومتر آزادسازی شد.

زرودی افزود: تنها پنج کیلومتر باقی مانده است که در اختیار بندر و نیروی دریایی است که نیاز به آزادسازی ندارد زیرا این دو ارگان نیازمند ساحل هستند.

نهادهای دولتی چقدر به فرمان رئیسی برای آزادسازی ساحل دریا گوش کردند؟

بیشتر بخوانید:

شهرستان نکا

عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا گفت: طول سواحل شهرستان نکا ۴۸۰۰ متر است که ۱۷۰۰ متر آن مربوط به نیروگاه شهید سلیمی است که تاسیسات خنک کننده شرکت در آن واقع شده و جز مستثنیات است.

شهرستان بابلسر

احمد واثق معاون عمرانی فرمانداری بابلسر از وجود ۲۳ کیلومتر ساحل در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: چند نقطه مانند مجتمع فدک و کوثر سپاه و نیز دریابانی دریاکنار هنوز آزادسازی نشدند اما با این مجموعه ها مذاکراتی برای ایجاد دسترسی به ساحل انجام گرفته است. واثق گفت: غیر از این مناطق، باقی نقاط که حتی در اختیار بهزیستی یا بانک کشاورزی و مجموعه های دیگر بود آزادسازی شد.

شهرستان بهشهر

علی اصغر میرزایی فرماندار بهشهر با بیان اینکه آزاد سازی سواحل انجام شد و مورد رفت و آمد کامل عموم است افزود: علیرغم این اتفاق اما راه دسترسی به سواحل وجود ندارد که در این رابطه ۴ نامه به منابع طبیعی زده شد تا ۳ راه ۲۰ متری برای عموم مردم آزادکنند. میرزایی ادامه داد: هرچند از سمت شرقی طرح دریای یاقوت سرخ بهشهر، و سمت غربی طرح دریای شهرداری نکا که در حوزه شهرستانی بهشهر است دسترسی به سواحل وجود دارد اما تلاش داریم تا با سه راه ۲۰ متری دیگر نیز مسیر دسترسی به سواحل ایجاد شده را ایجاد کنیم.

بر اساس آنچه در گزارش میدانی خبرنگاران ایسنا مازندران آمده، هرچند با دستور رئیس جمهور آزادسازی سواحل به شکل وسیع انجام گرفت اما هنوز بخش زیادی از سواحل در تصرف برخی ارگان ها و نهادها مانده و تکلیف این مساحت ها همچنان نامشخص است.

۲۱۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1661610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =