درخواست ترامپ از اف‌بی‌آی: بخشی از اسناد را پس بدهید!

ایسنا نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا تقاضا کرده برخی اسنادی که ماموران اف.بی.آی اخیرا در جریان تفتیش اقامتگاهش در ایالت فلوریدا با خود بردند، فورا به این اقامتگاه برگردانده شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مطلبی در شبکه اجتماعی متعلق به خودش یعنی "تروث سوشال" نوشت: عالی است! حالا فهمیدیم که اف.بی.آی طی حمله مشهورش به اقامتگاه مارالاگو چندین جعبه حاوی اسناد مشمول "حق محرمانگی رابطه وکیل و موکل" و مشمول امتیازات "اجرایی" را که می‌دانستند نباید با خود ببرند، برده‌اند.

ترامپ در ادامه این پستش نوشت: من محترمانه درخواست می‌کنم که این اسناد فورا به مکانی که آنها را از آنجا برداشته‌اند، بازگردانده شود.

روز یکشنبه "فاکس نیوز" گزارش داد که اف.بی.آی متهم است به این که در جریان بازرسی اقامتگاه مارالاگو برخی اسنادی را توقیف کرده که مشمول حق محرمانگی رابطه وکیل-موکل و حق محرمانگی مربوط به رئیس قوه مجریه بوده‌اند.

"نیویورک تایمز" روز شنبه به نقل از افراد آگاه گزارش کرد که وکیل ترامپ در ماه ژوئن در بیانیه‌ای کتبی اعلام داشته بود که این رئیس جمهور سابق آمریکا همه اسناد طبقه بندی شده مربوط به اقامتگاه مارالاگو را به دولت آمریکا بازگردانده است.

ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا، اف.بی.آی در تاریخ هشتم اوت به ملک تفرجگاهی مارالاگو، متعلق به دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا ظاهرا در چارچوب تحقیقات در خصوص نقض بالقوه قانون جاسوسی آمریکا از سوی وی یورش بردند. بازرسان فدرال بر اساس محتوای حکم و گزارش مربوط به این تفتیش که روز جمعه علنی شد، ۱۱ مجموعه اسناد را که برخی از آنها برچسب "فوق محرمانه" داشتند از این اقامتگاه با خود بردند.

ترامپ در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر کرد این مساله را که اسناد حساس را در اقامتگاهش نگهداری می کرده تکذیب و تاکید کرد همه اسناد حاضر در آنجا از حالت طبقه بندی شده خارج بوده و در جایی امن نگهداری می شدند. این رهبر سابق آمریکا مکررا این حمله را محکوم کرده و گفت که نظام قضایی آمریکا به عنوان یک اسلحه علیه او مورد استفاده قرار گرفته است و دولت آمریکا می توانست به سادگی برای دستیابی به این اسناد درخواست کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =