۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۳۶

پژوهشگران سوییسی با استخراج کد ژنتیکی توت آنخ آمون، مشهورترین فرعون شناخته‌شده مصر باستان متوجه شده‌اند وی با نیمی از ساکنان اروپای غربی امروز قرابت ژنتیکی دارد و این آمار در مصر زیر 1درصد است!

این تحقیق نشان می‌دهد 70درصد از مردان اسپانیایی و انگلیسی و 60 درصد از مردان فرانسوی دارای شباهت ژنتیکی قابل توجه با توت آنخ آمون هستند و این در حالی است که این شباهت برای مردان مصری کمتر از 1 درصد است. 

به گزارش دیلی‌میل، پژوهشگران شرکت iGENEA مستقر در زوریخ سوییس، کد ژنتیکی فرعون باستانی را با استفاده از اطلاعات مستندی که از شبکه دیسکاوری پخش شد، بدست آورده‌اند و نشان داده‌اند که این کد مربوط به گروه ژنتیکی R1b1a2 است. 

دانشمدان تخمین می‌زنند نیای مشترک فرعون مصر و اروپایی‌های امروز 9500 سال پیش در قفقاز می‌زیست و بازماندگان او حدود 7000 سال پیش، وقتی گروهی از آنها رهسپار اروپا شدند به دو گروه تقسیم شدند. اما مشخص نیست چطور اجداد توت‌آنخ‌آمون سر از مصر برآوردند و درنهایت، توت آنخ آمون در 3000 سال پیش به سلطنت رسید.

این شرکت اعلام کرده مردان اروپایی می‌توانند با انجام آزمایش‌های ژنتیکی (با هزینه 179 تا 300 دلار) میزان قرابت فامیلی خود را با خاندان سلطنتی مصر باستان تعیین کنند و این درحالی است که گروه سازنده مستند دیسکاوری با انتقاد از این تحقیق اعلام کرده است اطلاعات ژنتیکی اعلام‌شده در مستند مورد اشاره به اندازه‌ای نبوده که بتوان رشته ژنتیکی توت آنخ آمون را استخراج کرد

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    7 0
    شما مگه از ما بهترون هستی که دیلی میل را بدون فیلتر باز میکنی؟
  • ماعر IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    7 0
    اینها فقط مال از ما بهترونه!!!!!!!!
  • سجاد IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
    1 0
    فیلتره