ایسنا نوشت:

 یک مشاور ازدواج و خانواده وضعیت جامعه امروز را برای یک جوان وضعیتی دشوار دانست و گفت: در حال حاضر فشارهای مختلفی در جامعه بر یک جوان وارد می‌شود و او بعضا ناخودآگاه برای اعتراض به وضع موجود از مدهای ناهنجار استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کریمی در تشریح این فشارها، گفت: در وضعیت امروز جامعه ما که قوای نفسانی یک نوجوان 15 ساله تحت تاثیر اینترنت و ماهواره و سایر عوامل کاملا بیدار شده است ما به او می‌گوییم تا20 ـ 25 سالگی نمی‌توان ازدواج کنی، بنابراین نفسانیات او مقابل قانون جامعه تفکر بزرگترها و عرف حاکم بر جامعه قرار می‌گیرد و این شبیه آن است که ما به جوان تشنه بگوییم از این آب آلوده نخور وآب سالمی هم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: این فرایند باعث می‌شود برخی وضعیت سخت حاکم را از حکومت ببینند و بخواهند بااستفاده از مدهای ناهنجار به آنها اعتراض کنند و در درجه بعدی گاهی شاهد دین‌گریزی جوانان هستیم.

این مشاور خانواده همچنین، گفت: وقتی دختر و پسر جوان ما بدانند در آینده نزدیک امکان ازدواج برایشان فراهم می‌شود خود را حفظ می‌کنند اما اگر ناامید بودند به راه‌های مختلفی از جمله توسل به مدهای ناهنجار برای راضی کردن خود رو می‌آورند.

کریمی از دیگر عوامل مدگرایی جوانان را تمایل به متفاوت بودن و مورد تحسین دوستان قرار گرفتن عنوان کرد و افزود: این مدها اکثرا از کشورهای غربی و به وسیله ماهواره و اینترنت در ایران شایع می‌شوند چرا که اگر این مدها داخلی بودند، شاهد سازگاری فرهنگی نسبی با فرهنگ بومی خود بودیم.

وی در ادامه به بحث مدسازی و بومی کردن مد در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مدسازی بحثی است که فکر می‌طلبد و ما در درجه اول باید هویت ملی، دینی و شخصیتی افراد جامعه را تقویت کنیم و اثرات منفی گرایش و به برخی مدها و پیروی از غرب را روشن کنیم، چرا که بعضا شاهد استفاده جوانان از نمادهای فراماسونری و شیطان‌پرستی بر روی لباس‌ها هستیم.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر بتوانیم با مطالعه مد جذاب درعین حال هم‌سو با ارزش‌های کشورمان ابلاغ کنیم بسیار خوب است اما اگر به ورطه تقلید از شبکه‌های مختلف، بعضا بازیگران افتادیم و برای مقابله با غربی‌ها ارزش‌های خود را نادیده گرفتیم به بحران جدیدی ورود پیدا کرده‌ایم.

کریمی با مثالی صحبت‌های خود را اینگونه تشریح کرد: چندی پیش چادرهایی به اسم چادر ملی، اسلامی یا دانشجویی برای جذب افراد بدون چادر مد شد، اما کم کم‌ دیدیم زنان و دخترانی که از چادر استفاده می کردند نیز از این چادرها استفاده کردند و رفته‌رفته افراد سودجو این چادرها را تنگ و بدن‌نما کردند؛ پس باید مواظب باشیم برای بومی کردن مد گرفتار آسیب نشویم.

 4545

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا این عزیزانی که دغدغه حجاب دارن و ارزشی هستن، می رن این چادرها رو می خرن؟ اسنا که مثل بقیه مردم غرب زده و منحرف نیستن. یه گشت ارشادم باید برای اونا بذارین!
  • بدون نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    خودمونیم. از اولش هم این چادرنماهای ملی و دانشجویی ، چادر نبودند. بازی بودند و هستند. یا چادر یا غیر چادر ، چرا دست تو چادر میبرین، هدا رو خوش نمی اد.
  • فاطمه IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    چادرهای ملی نه فقط تنگ و بدن نماتر شدند بلکه روز به روز آستینهایشان هم بالاتر رفت تا جایی که تبدیل به مانتوهایی با سرپوش شدند!و جدیدا هم آستین کوتاه شده اند به شکلی که مانتوی رنگی یا ساق دست از زیر آستین بیرون بیاید! این هم عاقبت مد ایرانی.
    • الهام کشاورز IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      0 0
      با سلام خدمت فاطمه خانم.من در اکثر مواقع از چادر ملی استفاده میکنم و هیچ مشکلی هم در پوشش اون نمیبینم.به نظر من استفاده از چادر ملی برای جلوگیری از هجوم مدهای غربی ضروری است.با تشکر از شما که به فکر حجاب هستید. الهام
  • مینا IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    چرا بعضی ها چادرهای عجیب و غریب می پوشن؟؟؟؟چرا گشت ارشاد اونا رو نمیگیره؟؟؟؟
    • الهام کشاورز IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
      0 0
      با عرض سلام خدمت مینا خانم.شما که از چادرهای معمولی استفاده میکنید مواقعی که هر دو دستتان بند است آیا چادر از سرتان نمیافتد؟قبلا من نیز از چادرهای معمولی استفاده میکردم و خیلی دردسر داشت ولی الان که چادر ملی میپوشم خیلی راحتم و هر دو دستم هم آزاده.البته از شما متشکرم که به فکر حجاب هستید.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    تنگ نظری درد اصلی ماست وگرنه تنوع دادن به چادر هیچ اشکالی نداره. همچین میگن چادر بدن نما که خیال میکنی با توری دوختنش !!!!!!!!!!!! ی کم تو رو خدا از تنگ نظری دست بردارید وگرنه چند سال دیگه از همین چادرها هم هیچ خبری نخواهد بود
  • الهام کشاورز IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    1 0
    من همیشه از چادر ملی استفاده میکنم و هیچ مشکلی هم در پوشش آن نمیبینم.به نظر من پوشیدن هر نوع چادر تبلیغی برای حجاب وچادری شدن خانمها است.