احیا 65 واحد صنعتی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم / راه اندازی 274 طرح سرمایه گذاری نیمه تمام

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از احیا 65 واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان خبر داد و گفت: 274 طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با اشتغالزایی 4300 نفر طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم راه اندازی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، علی تشنه دل با اعلام این خبر ، افزود: طی یکسال گذشته و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ، 65 واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید و اشتغال بازگشتند.

وی با اشاره به سیاست های اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی اداره کل بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان بمنظور تحقق رونق و جهش تولید ، اجرای طرح های نیمه تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای هر چه مطلوب تر این سیاست ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی دیگر از اولویت های کاری این اداره کل می باشد و با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری در راه اندازی طرح های نیمه تمام ، در این راستا ، طی یکسال گذشته ، 274 طرح سرمایه گذاری نیمه تمام با سرمایه گذاری بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند و زمینه اشتغال 4300 نفر را فراهم نموده اند.

علی تشنه دل ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این مدت توسط اداره کل صمت پیگیری شده است بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع پیش روی تولید بوده است که در اینخصوص طی این مدت با برگزاری 78 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، پرونده 242 واحد تولیدی مشکل دار مورد بررسی و در جهت رفع موانع موجود تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد. کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه و مدیریت استاندار جهادی و میدانی استان مهندس هاشمی با برگزاری جلسات مستمر در راستای پیشگیری از تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری اقدام می نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1662747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =