اجرای تعدیل خبرنگاران روزنامه شهرآرا / شهردار مشهد وارد ماجرا شد

با گذشت چند روز از روز خبرنگار تعدیل خبرنگاران در روزنامه شهرداری مشهد شهرآرا آغاز شد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، دقیقا چند روزی بیشتر از روز خبرنگار نگذشته بود که موسسه فرهنگی شهرآرا تعداد ۷ نفر از خبرنگاران خود را اخراج کرد. در آخرین ساعات وقت اداری سه شنبه ۲۵ مرداد به تعدادی از خبرنگاران اعلام کردند که کارت های خبرنگاری خود را تحویل واحد اداری داده و در یک بدعت تاریخی عجیب تا پایان ماه به مرخصی اجباری بروند و از ماه دیگر هم قراردادشان تمدید نخواهد شد!

خبرنگارانی که جزو قشر مظلوم جامعه هستند و همیشه مورد تمامی فشارها قرار گرفته اند این بار نیز در یک حرکت عجیب و غیر قابل باور از کارشان بیکار شدند.

بعد از اطلاع این موضوع و مطالبه برخی از فعالین فضای مجازی مشهد مدیرروابط عمومی شهرداری مشهد به نقل از شهردار مشهد تویتی را منتشر کرد. او در این توییت نوشت که : شهردار مشهد پس از اطلاع از موضوع عدم تمدید قرارداد ۷ تن از پرسنل موسسه شهرآرا دستور بررسی موضوع را داد و گفت: تا پایان بررسی فعلا اقدامی در این زمینه انجام نشود.

بعد از این موضوع مدیران شهرآرا در یک اقدام عجیب تر با همکاران تعدیل شده تماس گرفته و عنوان کردند که شهردار مشهد دستور بررسی موضوع را داده، نه اینکه مشکلات حل شده است! بر همین اساس طبق روال و صحبت های صورت گرفته فعلا در روزنامه حضور نداشته باشند.

علاوه بر اینکه این موضوع بیشتر نمایان گشت که استفاده ابزاری از شهردار مشهد بیشتر جنبه شوآف داشته این موضوع را بیشتر آشکار کرد که اقدامات غیرقانونی صورت گرفته توسط روزنامه شهرآرا همچنان ادامه خواهد یافت.

این رویکرد در حالی صورت گرفته که پیگیری های ما نشان می دهد لیست بزرگتری از خبرنگاران و افرادی وجود داشته که قرار بوده به نوبت در مسیر تعدیل نیرو قرار بگیرد و فعلا مسکوت باقی مانده است.

این موضوع در حالی رخ داده که طبق گزارشات ما برخی از این افراد دارای سابقه فعالیت خبرنگاری در رسانه‌های متعدد را داشته اند و اکنون در این وضعیت و شرایط اقتصادی در مسیر عدم تمدید قرارداد قرار گرفته اند.

نکته عجیب تر این موضوع تمدید یک ماه به یک ماه قرارداد برخی از خبرنگاران است، تا با این شرایط مدیران شهرآرا بتوانند براحتی تعداد بیشتری از خبرنگاران را از کار بی کار کنند. علاوه بر این موضوع برخی از این افراد نیز در مسیر تبدیل وضعیت قرارداد خود به دلیل شرایط ایثارگری قرار داشته اند و مدیران مربوطه با نقض فاحش قوانین و مقررات دست به تعدیل نیرو زده اند.

با تمامی مسائل مطرح شده به نظر می رسد که حداقل برای یکبار هم که شده مدیرانی که ادعای حمایت از خبرنگاران را دارند باید به میدان بیایند از این قشر ضعیف حمایت های لازم را انجام دهند.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =