زمین‌های شهرکهای صنعتی قزوین الکترونیکی واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: از این پس واگذاری زمین های صنعتی به سرمایه گذاران به صورت الکترونیک و از طریق سامانه خواهد بود تا شفاف سازی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا صفاری، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در نشست خبری که با حضور عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت و جمعی ار اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و نیز تاسیس صنایع کوچک برگزار شد، گفت: حدود ۹۰درصد واحدهای صنعتی استان قزوین در ردیف صنایع کوچک و متوسط محسوب می‌شود که ۶۰درصد اشتغال استان در این واحدها محقق شده است.

او افزود: واحدهای صنعتی در هر کشوری براساس معیارهایی تعریف می‌شوند که در کشور ما واحدهای صنعتی کوچک که تا ۹نفر شاغل دارد به‌عنوان صنایع خرد، بین ۱۰ تا ۴۹نفر صنایع کوچک، تعداد ۵۰ تا ۱۴۹نفر به عنوان واحد متوسط و اشتغال بالای ۱۵۰نفر را واحد بزرگ محسوب می‌کنند.

صفاری با بیان اینکه امسال ۲۴واحد راکد و نیمه‌تعطیل با اقدامات انجام شده به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: شبکه‌سازی و تشکیل خوشه‌های صنعتی و استفاده از همه ظرفیت‌های واحدهایی که با کمتر از ۵۰درصد ظرفیت کار می‌کنند و نیز احیای واحدهای راکد یکی از اولویت‌های ما در سال جاری است و همچنین دو ماموریت مهم آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک با شرکت شهرکهای صنعتی استان است که با تلاش مجموعه همکاران و معاونت‌ها در این خصوص اقدام می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۵شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و ۳شهرک خصوصی در استان فعال شده و زمین‌های در اختیار ما ۴هزار و ۸۶۱هکتار است که ۲ هزار و ۷۷۲هکتار آن عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین در خصوص اینکه ۲هزار و ۳۹هکتار از این زمین‌ها به صورت صنعتی می‌باشد که تاکنون با عقد ۲هزار و ۹۴۶قرارداد این زمین‌ها برای تولید واگذار شده است، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۹۵۰قرارداد به بهره‌برداری رسیده و از مجموع ۸۰۷طرح صنعتی تعداد ۳۷۴مورد به صورت زمین خالی، ۵۹طرح در مرحله دیوارکشی، ۳۲۰مورد نصب سوله و ۹۴مورد در مرحله نصب ماشین‌آلات صنعتی است.

این مدیر صنعتی افزود: سوء‌مدیریت، تجهیزات فرسوده و قدیمی، نبود مواد اولیه، نداشتن بازار فروش و به‌روز نبودن تولیدات از مهم‌ترین مشکلاتی است که باعث شده در شهرکهای صنعتی استان حدود ۵۰واحد صنعتی تعطیل شده و ۵۰واحد نیز با کمتر از نصف ظرفیت فعالیت ‌کند و ۱۳۹واحد نیز غیرفعال شود.

او با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در استان، گفت: سال گذشته رتبه سوم کشوری را در جذب سرمایه‌گذاری در شهرکهای صنعتی کسب کردیم که این موفقیت بیانگر برنامه‌ریزی مناسب و اصولی و بسترسازی مطلوب انجام شده است.

صفاری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم انحراف در واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران صنعتی حداقل برسد و رانت حذف شود که این کار با الکترونیکی‌شدن کارها ممکن می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =