وزیر دفاع در نماز جمعه تهران : افزایش ۱۰۰ درصدی تولید اژدر، موشک، موشک ساحلی و مین رونده از دستاوردهای اخیر است

ایرنا نوشت: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: فرصت سازی و اعتماد به بخش خصوصی و جوانان سبب جایگاه ارزنده وزارت دفاع در توسعه پایدار کشور شده است.

امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی ظهر امروز پیش از خطبه‌های عبادی - سیاسی نمازجمعه این هفته تهران (۲۸مرداد) با تسلیت ایام محرم گفت: مولفه‌های امنیت مردم پایه و خوداتکا با ساخت قدرت ملی از یک سو و ویژگی‌های خاص دینی، انقلابی، ولایی و موقعیت ژئوپلیتیک و قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر، موقعیت ممتاز و متمایزی را برای وزارت دفاع به عنوان بخشی از دولت و یکی از نهادهای دفاعی در تابعیت فرماندهی معظم رهبری ایجاد کرده است.

امیر آشتیانی تاکید کرد: فرصت سازی و اعتماد به بخش خصوصی و جوانان سبب جایگاه ارزنده وزارت دفاع در توسعه پایدار کشور شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه وزارت دفاع بر مبنای دکترین دفاعی بازدارندگی با راهبرد مقاومت فعال، نیروهای مسلح کشور را پشتیبانی می‌کند، افزود: تاثیر و کیفیت این پشتیبانی عملا با موقعیت و توان نیروهای مسلح در سطح منطقه ارتباط مستقیم دارد و آثار و نتایج آن در میدان، سبب کسب موقعیت و موفقیت‌های راهبردی، برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود و این بر دوست و دشمن پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: وزارت دفاع بر مبنای ولایتمداری در قبال فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و در چارچوب قانون اساسی، قانون برنامه ششم و سایر قوانین و برنامه‌های دولت سیزدهم و انتظارات نیروهای مسلح پرتوان و به عنوان نهاد پشتیبان از دفاع و امنیت ملت بزرگ ایران اسلامی، متعهد و پاسخگو است.


وزیر دفاع در نماز جمعه تهران : افزایش ۱۰۰ درصدی تولید اژدر، موشک، موشک ساحلی و مین رونده از دستاوردهای اخیر است

بیشتر بخوانید:

عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: فرزندان شما در وزارت دفاع با خداباوری و خودباوری و اتکا به اصول و ارزشهای دینی و انقلابی، طرح جدیدی در ایجاد بازدارندگی و نمایش قدرت و اقتدار دفاعی به کار گرفتند و دشمن را با ناامیدی مواجه ساختند و در تمام صحنه‌ها ناکارآمد و زمین گیر کردند.

وی ادامه داد:‌ ما در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، با الگوی مقاومت پایدار و بالندگی در شرایط سخت، به نماد مبارزه با استکبار در تمامی عرصه‌ها بدل شده‌ایم و معادل قدرت در منطقه را به نفع خودمان تغییر دادیم و نظام سلطه و نظام منحوس صهیونیستی را از هر زمان دیگری به مرحله سقوط، تزلزل و انزوا کشانده‌ایم و این جز با انسجام، اتحاد ملی، هوشمندی و بصیرت مردم سلحشور و غیرتمند، حاصل نشده است.

دشمنان از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران نگران هستند

امیرسرتیپ آشتیانی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت‌های مختلف کشور نگران هستند، گفت: این پیشرفت‌ها در حوزه‌های صنعتی و توانمندی‌های دفاعی بسیار مشهود است. از طرفی ما تحریم‌ها را که چالش بسیار بزرگ محسوب می‌شد به فرصت تبدیل کردیم و شرایط لازم را برای دستیابی به فناوری‌های جدید، خودکفایی و خود اتکایی فراهم کردیم، به گونه‌ای که منجر به قطع کامل وابستگی به خارج شد.

وی با اشاره به اینکه وزارت دفاع در تولید داخلی به همه مسائل پاسخ مثبت داده و در صادرات فراتر از برنامه حرکت کرده است، عنوان کرد: وزارت دفاع در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، فعالانه ظاهر شد و نقش موثری در تنظیم روابط و پیمان‌ها و تصمیم‌گیری‌های راهبردی در سطوح مختلف منطقه و جهانی و ترسیم آینده ایفا کرده است.

وزیر دفاع ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت، اقتدار و عزت در بین کشورها و در اذهان آزادیخواهان و مردم جهان قرار دارد و همه اینها در سایه ایمان به خدا، تبعیت محض از رهبری نظام و اخلاص دولت مردمی محقق شده است. بنابراین قطعاً مردم آگاه ما از این دستاوردهای عظیم با انگیزه، صیانت خواهندکرد.

امیرسرتیپ آشتیانی شرایط ذاتی، محیطی، دفاعی و امنیتی منطقه و جهان و نیز رشد فزاینده علم و فناوری را سبب پیچیده شدن اجرای ماموریت‌های خطیر وزارت دفاع عنوان کرد و گفت: از این رو وزارت دفاع باید ظرفیتی لازم و متناسب و چند بعدی برای پاسخگویی به این نیازها و انتظارات داشته باشد که این ظرفیت در چارچوب‌های تعیین شده، معماری، سازماندهی و برنامه‌ریزی شده است. بر همین اساس امروز وزارت دفاع رویکرد توسعه درون‌زا و چندقابلیتی را برای ایفای نقش‌های ذاتی و قانونی خود فراهم کرده است.

وزارت دفاع سهم بسزایی در تولید مولفه‌های ملی ایفا کرده است

وی یادآور شد: به رغم سرعت فزاینده توسعه علم و فناوری، تقاضاهای متنوع نیروهای مسلح، وزارت دفاع می‌تواند نسبت به دستیابی به تجهیزات و سامانه‌های دفاعی پیشرفته، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پشتیبان راهبردی و قابل اتکا نیروهای مسلح کشور و جبهه مقاومت محسوب شود. بر همین اساس وزارت دفاع سهم روشن و بسزایی را در تولید مولفه‌های ملی به خود اختصاص داده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم یادآور شد: وزارت دفاع در راستای سیاست‌های مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و حمایت‌های رییس جمهور، توانسته در طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح در حوزه‌های هوایی، دریایی، زمینی، موشک‌های بالستیک، پهبادهای شناسایی و تهاجمی، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تجهیزات سایبری، پدافند هوشمند، حوزه‌های شناختی، زیستی و جنگ الکترونیک و ساخت انواع مهمات هوشمند و نقطه زن با مدیریت جهادی و بهره گیری از جوانان غیور و شایسته، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور با تکیه بر دانش و فناوری کاملاً بومی به تولید و تامین نیازمندی‌های کشور اقدام کند.

در ادامه وزیر دفاع برخی از دستاوردهای این وزارتخانه را برشمرد و گفت: تامین تسهیلات محصولات و تجهیزات دفاعی برای نیروهای مسلح به میزان ۱۲۵ درصد برنامه مصوب سالیانه، رشد ۲۰ درصدی صادرات محصولات و خدمات به کشورهای هدف، رشد ۱۵ درصدی برنامه تحقیقات و توسعه فناوری‌های صنعت دفاعی، اتمام بومی‌سازی تعداد ۴۱۵ قلم از مواد، قطعات و تجهیزات از استقرار دولت سیزدهم که وزارت دفاع به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش آثار تحریم‌ها در صنایع پیشرفته نظامی و غیرنظامی ایجاد اشتغال کرده از جمله این موارد بوده است.

وزارت دفاع با ۳۵۰۰ شرکت بخش خصوصی همکاری دارد

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در زمینه‌سازی برای توسعه پایدار و فرصت سازی برای صادرات، جلوگیری از خروج ارز و کمک به تولید ملی و ارزآوری برای کشور نقش ویژه داشته است، گفت: افزایش موشک‌های بالستیک سوخت مایع و سوخت جامد، افزایش تولید موشک‌های پدافندی، افزایش ۷۰ درصدی تولید شناورهای تندرو، افزایش ۱۰۰ درصدی تولید انواع اژدر دریایی، موشک، سامانه‌های موشکی ساحلی، مین رونده و تجهیزات جانبی، ارتقاء قابلیت و اشراف اطلاعات الکترونیک، بهره‌برداری از هواپیمای ترابری سبک سیمرغ برای اولین بار در کشور، همکاری با حدود ۳۵۰۰ شرکت در بخش خصوصی با حجم همکاری حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان که از میان شرکت‌ها تعداد ۷۵۵ شرکت، دانش بنیان هستند و حجم همکاری با آنها ۱۲ میلیارد تومان است، از اقدمات وزارت دفاع در دولت سیزدهم بوده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سایر دستاوردهای این وزارتخانه را یادآوری کرد و گفت: تعامل فعال با نیروهای مسلح از طریق مشارکت در رزمایش‌های بزرگ، تدوین سند راهبردی تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در وزارت دفاع با هدف صیانت از دارایی‌های مولد و افزایش بهره وری، ساماندهی مرکز دفاع سایبری وزارتخانه باهدف تقویت بنیه دفاع سایبری، ارتقای خدمات به بخش‌های دیگر از تحولات وزارت دفاع در سال نخست این دولت به شمار می‌رود. همچنین صنعت دفاعی توانسته است علاوه بر پشتیبانی و پاسخگویی به نیازهای نیروهای مسلح، خدمات متنوع و گسترده‌ای به عنوان همکار و شریک راهبردی به صنایع کشور و بخش‌های مختلف ارائه دهد.

وی ادامه داد: تولید واکسن فخرا در وزارت دفاع و قرارگرفتن آن در سبد واکسیناسیون کشور، کمک به دولت در مدیریت بحران‌ها مانند اطفای حریق هوایی در داخل کشور و کمک به سایر جوامع، همکاری با وزارت نیرو در مدیریت تنش آبی در خوزستان و کمک به شبکه برق کشور، بسیج ظرفیت‌های وزارت دفاع برای امدادرسانی به سیل زدگان در سیل اخیر، ایجاد تغییر کاربری در ۶ بخش بیمارستان چمران جهت ارائه خدمات به بیماری کرونا و کمک به دولت در مدیریت این بیماری، پاکسازی بخشی از اراضی از مین و بمب و کمک به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال و بهره برداری از این اراضی از دیگر خدمات وزارت دفاع به شمار می‌رود.

آشتیانی در ادامه بیان کرد: ارائه خدمات به خانواده‌های نیروهای مسلح و آحاد مردم پس از اجرای طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها با عرضه کالاهای اساسی در فروشگاه‌های اتکا با قیمت درج شده بر روی کالاها، افزایش سقف تخفیف خرید از فروشگاه‌های اتکا، توسعه خدمات سازماندهی بازنشستگان جهت حمایت از بازنشستگان نیروهای مسلح، توسعه خدمات سازمان بیمه‌ای و خدمات درمانی نیروهای مسلح از دیگر اقدامات وزارت دفاع بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز شاهد دستاوردهای وزارت دفاع با باور و اراده و عمل جهادی هستیم، پاسخگویی به نیازهای داخل، بومی سازی داخلی، کاهش وابستگی، فرصت سازی و اعتماد به بخش خصوصی، توسعه دانش بومی، زمینه سازی برای اشتغال، شایسته سالاری، سلامت اداری، کمک به توسعه پایدار کشور و اقتدارآفرینی حاصل باور و اراده در وزارتخانه است لذا امیدواریم با دعای خیر امت حزب الله و ملت ایران که همیشه حامی رزمندگان بوده‌اند، این روند رشد با برنامه ریزی و اقدام ادامه یابد.

۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1663841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =