طوفان فیونا جان یک زن ۷۳ ساله کانادایی را گرفت / تصاویر

مقامات در نیوفاندلند، یکی از استان‌های کانادا، جسد یک زن ۷۳ ساله را در اوایل هفته جاری، در طی طوفان پَساگرمسیری فیونا در ساحل یافتند.

الهه جعفرزاده: طوفان فیونا روز جمعه جزیره برمودا تا اقیانوس اطلس را درنوردید و از غرب بریتانیا در مسیر شمال به سمت نوا اسکوشیا عبور کرد. این طوفان، یکی از شدیدترین طوفان‌های تاریخ کاناداست که طی هفته گذشته با حداقل پنج کشته در دریای کارائیب همراه بود.

در پی این ویروانی‌ها پلیس کانادا جسد یک زن ۷۳ ساله را پیدا کرد که پس از تخریب خانه‌اش در نیوفاندلند، از استان‌های شرقی کانادا، کشته شده بود؛ گمان می‌رود این زن در نیوفاندلند در زیرزمین منزل خود پناه گرفته بود که موجی به ارتفاع ۴۰ فوت (حدود ۱۲متر) خانه‌اش را ویران و جسد او را راهی دریا کرد. تیم امداد در روز بعد حوالی ساعت ۱۶ جسد او را پیدا کرد.

شدت این طوفان به قدری بود که خسارات زیادی در سواحل اقیانوس اطلس کانادا به‌بارآورد، خانه‌ها را ویران کرد، درختان را از جای کَند و کیلومترها آوار بر جای گذاشت که همین مسئله سبب مسدودی جاده‌ها شد.

طوفان فیونا جان یک زن ۷۳ ساله کانادایی را گرفت / تصاویر

سایر خسارات و ویرانی‌های ناشی از طوفان فیونا

در همین حین، برقِ نزدیک به یک میلیون خانه و مغازه در نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و کُبِک قطع شد و روز دوشنبه حتی با ورود ارتش کانادا، جهت عملیات کمک و نجات، این مناطق بدون برق باقی ماندند. شرکت برق اعلام کرد که ممکن است چند روز طول بکشد تا برق این نواحی دوباره وصل شود.

طوفان فیونا جان یک زن ۷۳ ساله کانادایی را گرفت / تصاویر

این طوفان، هفته گذشته پورتوریکو، جمهوری دومینیکن و سایر مناطق کارائیب را فرا گرفت که در پورتوریکو، روز یکشنبه بیش از ۷۷۰۰۰۰ مشترک بدون برق بودند.

بسیاری از پل‌ها در سراسر منطقه ویران شدند و جاده اصلی به فرودگاه جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا به مسیری صعب‌العبور تبدیل شد.

محیط‌زیست کانادا اعلام کرد که فیونا رکورد موج طوفان را با ارتفاع ۹ فوت (چیزی حدود ۳.۵ فوت بالاتر از حد معمول) شکست. به دنبال ارزیابی‌ ویرانی‌ها گفته می‌شود که بسیاری از خسارات وارده، ناشی از یک طوفان قدرتمند با امواجی به ارتفاع ۵۲ فوت بوده است!

مدارس دولتی نیز در بحبوحه این فاجعه، به طور گسترده تعطیل شده‌اند.

طوفان فیونا جان یک زن ۷۳ ساله کانادایی را گرفت / تصاویر

واکنش مقامات به این سانحه چه بود؟

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، چندروز پیش گفت که اقدامات لازم و کمک‌هایی از سوی فدرال برای کل منطقه در حال انجام است.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده روز چهارشنبه در پورتوریکو، «وضعیت اضطراری بهداشت عمومی» اعلام کرد.

جو بایدن نیز، به‌عنوان رئیس جمهوری، وعده کمک مالی از جانب فدرال را به مردم داد.

منبع: upi 

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1677930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =