۲ نفر
۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
عکس |سلاطین استتار !

از خرچنگ ها گرفته تا کرم ها، طیف وسیعی از حیوانات با موفقیت از استتار برای جلوگیری از شناسایی شدن توسط شکارچیان گرسنه استفاده می کنند اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از استراتژی های استتار موثرتر از سایرین هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مقایسه بین روش‌های مختلف استتار نشان می‌دهد که استتار به عنوان اجسام خاص در محیط، بهترین راه برای پنهان ماندن است.

استتار عموماً در دشوار کردن شکار برای شکارچیان مؤثر است، زمان جستجوی آنها را بیش از ۶۲ درصد افزایش می دهد و میزان حمله آنها به طعمه را تا بیش از ۲۷ درصد کاهش می دهد و در کمک به شکار برای فرار از شکارچیان تا ۳۰۰ درصد موثر است.

یک حشره پنهان شده به سادگی با محیط اطراف خود ترکیب می شود، خواه کف اقیانوس، کف جنگل، برگ یا پوست درخت باشد. گاهی اوقات استتار حشرات آنقدری قوی است که به نظر می رسد حیوان ناپدید می شود!

چوبک‌سانان

عکسl حشراتی که ناپدید می‌شوند!

همانطور که از نام آنها پیداست، این حشرات شبیه به شاخه یا چوب هستند و برخی از گونه هایی که در مناطق استوایی زندگی می کنند شبیه به برگ هستند. آنها در همه جای زمین به جز پاتاگونیا و قطب جنوب یافت می شوند. وقتی آنها از حرکت باز می ایستند، مانند وقتی که یک شکارچی را در نزدیکی احساس می کنند، تقریباً غیرممکن است که آنها را ببینید. بیش از ۳۰۰ گونه از این نوع حشره وجود دارد و طول آنها از ۰.۵ اینچ تا ۱۲ اینچ متغیر است.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1678806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =