خظر مرگ در کمین افرادی که تتو می‌کنند؟

کمیسیون اروپا اخیراً شروع به مبارزه با مواد شیمیایی مضر موجود در جوهر خالکوبی کرده است، از جمله دو رنگدانه آبی و سبز پرمصرف و ادعا می کند که اغلب خلوص پایینی دارند و می توانند حاوی مواد خطرناک باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دانشمندان دانشگاه ایالتی نیویورک نزدیک به ۱۰۰ جوهر مختلف خالکوبی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که برچسب مواد سازنده که بر روی این جوهرها تعبیه شده است اغلب نادرست است و بسیاری از جوهرها حاوی ذرات کوچک در مقیاس نانو هستند که می تواند برای سلول های انسانی مضر باشد.

به گفته محققان این پروژه یکی از اصلی‌ترین دلایل وجود مواد مضر در ساختار جوهرهای تتو این موضوع است که تولیدکنندگان جوهرهای خالکوبی ملزم به افشای مواد تشکیل دهنده نیستند و حتی اگر این کار را انجام دهند، هیچ نظارت واقعی بر صحت این افشاها وجود ندارد.

جوهرهای تتو به راستی سرطان‌زا هستند؟

جوهر خالکوبی معمولی حاوی یک یا چند رنگدانه (که به جوهر رنگ می دهد) برای کمک به رساندن رنگدانه ها به پوست است. رنگدانه ها همان رنگدانه هایی است که در رنگ ها و منسوجات استفاده می شود. آنها می توانند تکه های کوچک جامد یا مولکول های مجزا مانند دی اکسید تیتانیوم یا اکسید آهن (به ترتیب برای رنگ های سفید یا قهوه ای زنگ زده) باشند.

مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =