پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:

هاشمی رفسنجانی ۴۲ سال قبل گفت : " اگر ایران و اعراب زیر چتر اسلام وحدت پیدا کنند منافع اسرائیل به خطر خواهد افتاد لذا آنها همواره با استفاده از افراد نفوذی دنبال عدم تحقق این وحدت و تشدید دشمنی ها هستند "

گزیده سخنرانی سال ۱۳۴۸ ایشان در مسجد همت تهران بدین شرح است :

* تبلیغاتی می‌شود که دین اسلام از کشور عربی به ایران آمده و اسلام دینی است بیگانه. ما اگر خواسته باشیم این‌گونه تبلیغات را قبول کنیم، باید برق را هم که ادیسون مخترع آن بوده نپذیریم، چون ادیسون بیگانه است. مرتباً دم از نیاکان ما می‌زنند اجساد پوسیده داریوش را به رخ ما می‌کشند. مگر ۲۵۰۰ سال قبل چه خبر بوده؟

*همه این‌ها را اسلام رد می‌کند در یکی از جنگ‌های اسلامی یک نفر فارس زبان، بعد از خاتمه جنگ، رجز می‌خواند و افتخار می‌کرد که فارس است و در جنگ پیروز شده. پیغمبر اسلام به آن مرد گفت: رجز خوانی فایده ندارد و از اینکه فارس هستی افتخار نکن. در اسلام هر کس پرهیزکارتر باشد محترم است.

*عده‌ای هستند که نمی‌گذارند وحدت و اتفاق بین مسلمین انجام پذیرد و چه شرایطی بهتر از این برای اسرائیلی ها که کسی با ظاهر مقدس نمایی و شعار مقدسات علم اسلام ایرانی را بالا ببرد و از طرفی زمینه دوستی با اسرائیل را فراهم کند و از طرف دیگر باعث دشمنی ایران و کشورهای عربی شود چرا که اگر ایران و اعراب زیر چتر اسلام وحدت پیدا کنند منافع آن‌ها به خطر خواهد افتاد ؛ ممکن است سوال کنید این‌ها افراد چه کسانی هستند باید بگویم این‌ها دست‌های استعمار هستند.

*دین اسلام مرز جغرافیایی مشخصی ندارد. عده ای همواره سعی کرده و خواهند کرد تا با مرزه ای جغرافیایی بین مسلمانان خط بکشند ؛ اسرائیلی ها معمولا از افراد ظاهر الصلاح چهره هایی را انتخاب می کنند و داخل جوامع اسلامی می کنند اینها ابتدا شعارهای افراطی اسلامی می دهند و به نام مقدسات شروع می کنند و سپس جانب مقدسات را رها می کنند و سراغ ملی گرایی می روند آنوقت شما را با اسلام جغرافیایی مثل اسلام ایرانی روبرو می کنند که یک سرش در مقدسات ما نظیر اعتقاد به ظهور امام زمان (عج) است و سر دیگرش در کوروش و داریوش و ملی گرایی است این دقیقا همان کاری است که اسرائیلی ها آرزوی آن را دارند.

* کشورهای مسلمین شامل وطن تمام مسلمانان جهان است. اسراییل دو میلیون نفر بیشتر نیست. الان برای گرفتن و تصرف سرزمین مسلمانان مشغول جنگ است. این کشورها به منزله سرزمین همه مسلمانان است.

* منشا اظهارات من مطالعه بیست جلد کتاب تاریخی است مهم ترین جریانات انحرافی با لباس مقدسات جلو آمده اند مثلا در صدر اسلام شخصی به نام کعب‌الاحبار یهودی که در ظاهر و زمان حکومت عمر مسلمان شده بود، کلیه خرافات تورات را به اضافه آنچه که در مغز خودش بود به وسیله ابوهریره به نام روایات و احادیث در جامعه مسلمان آن روز نشر داد. ابن عباس و عبدالله سلام از جاعلین روایات ساختگی بودند. منظورم این است که وقتی به دقت به تاریخ بنگریم، می‌بینیم انگشت یهودیان در این کارها دخیل بوده و توسط اشخاصی که نام بردم و به ظاهر مسلمانی خود را نشان می‌دادند، نشر خرافات و انحرافات را در کانون اسلامی تزریق می‌کردند.

* ناصرالدین شاه در تکیه دولت عزاداری برقرار می‌کند، ملکه‌های دربار در مجلس عزا شرکت می‌کنند، برای اغفال مردم روضه سیدالشهداء راه می‌اندازند در همان زمان نفت را به خارجیان می‌دهد، امتیاز معادن را می‌دهد، دریا را می‌دهد، جنگل‌های طبیعی را می‌دهد تا امروز که نفت را می‌برند.

*ما هر کجا که برویم انحراف می‌بینیم. مثلاً انسان از تهران به قم می‌رود برای زیارت، قم که چیزی ندارد، شهری است مذهبی. فقط در قم حوزه علمیه است که الحق خیلی خوب پیشرفت نموده، ولی یهودیان نخواهند گذارد جلو برود و پیشرفت حوزه علمیه را از بین خواهند برد.

منبع متن سخنرانی: کارنامه و خاطرات هاشمی‌رفسنجانی (دوران مبارزه) * گزارش شماره ۱۳۷۸/ه.ش مورخ ۱۳۴۷/۱۰/۲۷ و ۱۳۱۸/ ه.ش مورخ ۱۳۴۹/۱۱/۲۰ ساواک / ناشر: نشر معارف انقلاب-

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =