لوایح قانونی پیوستن مناطق شرق اوکراین به روسیه در دوما به تصویب رسید

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی پیش از تصویب لوایح الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون از اوکراین به کشورش تاکید کرد، فرآیند الحاق این مناطق، "ادامه منطقی روند بازگشت دوباره مناطق روسی به کشور روسیه است."

به نقل از راشا تودی، مجلس دومای دولتی روسیه که در واقع مجلس سفلای پارلمان این کشور محسوب می‌شود به اتفاق آرا امروز دوشنبه لوایح مربوط به توافقات پیوستن چهار منطقه مذکور از اوکراین به روسیه را تصویب کرد.

این لوایح در ادامه به مجلس علیای پارلمان روسیه موسوم به شورای فدراسیون برای تصویب فرستاده می‌شوند.

این اسناد مربوط به الحاق رسمی این مناطق به روسیه پیشتر روز جمعه توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سران دولتهای محلی این چهار منطقه امضا شد و روز یکشنبه نیز به تایید دادگاه قانون اساسی روسیه رسید.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی پیش از تصویب این لوایح قانونی گفت، فرآیند الحاق این چهار منطقه به روسیه ادامه منطقی روند بازگشت مناطق روسی به روسیه است که هشت سال قبل با رای مردم شبه جزیره کریمه در یک همه‌پرسی به نفع الحاق به روسیه شروع شد.

لاوروف در این سخنرانی گفت، اوکراین همچنان به نقض حقوق انسانی روس زبانها ادامه میدهد.

وزیر خارجه روسیه در این سخنرانی تاکید کرد: ما داریم از مرزها، مردم و سرزمینمان در مقابل یک نسل‌کشی محافظت می‌کنیم.

لاوروف اضافه کرد: همه‌پرسی‌ها انتخاب آزادانه مردم جمهوری خلق دونتسک، جمهوری خلق لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا را نشان دادند.

وزیر خارجه روسیه تصمیم برای الحاق این مناطق را طبق اولین فصل منشور سازمان ملل قانونی دانست.

لاوروف تاکید کرد:‌ آمریکا ادعا می‌کند روسیه در تلاش برای پوشاندن جنایات است اما این حقیقت را نادیده می‌گیرد که واشنگتن خود در سیاست‌های دیگر کشورها مداخله کرده و سربازانش را به کشورهای دیگر اعزام می‌کند.

لاوروف تصریح کرد: تهدیدات فزاینده کی‌یف علیه زندگی مردم، کار را برای آنکه چهار منطقه مذکور همچنان به عنوانی بخشی از اوکراین موجودیت داشته باشند غیرممکن کرد.

وزیر خارجه روسیه بیان داشت: روسیه بر عکس آمریکا، به تهدیدات موهوم در کشورهای دوردست واکنش نشان نمی‌دهد بلکه به تهدیدات واقعی در مرزهای خودش واکنش نشان می‌دهد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1679940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =