ابلاغ دستورکار احتیاطی فصل پاییز در هرمزگان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: دستورکار احتیاطی فصل پاییز و زمستان با توجه به تغییر فصل برای آمادگی در شرایط اضطراری و بحران به فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران هرمزگان ابلاغ شد.

به گزارش خبرآنلاین، مهرداد حسن زاده اظهار کرد: حوادث جوی به طور معمول از چند ماه قبل قابل پیش بینی نیستند اما بایستی برای واکنش مناسب در شرایط اضطرار و وقوع این قبیل حوادث آمادگی داشت.

وی ادامه داد: ابلاغ دستورکار احتیاطی فصل پاییز و زمستان هم در راستای آمادگی برای واکنش مناسب در زمان احتمالی وقوع بحران ابلاغ شده و در آن تاکیدات لازم به فرمانداران و اعضای ستاد مدیریت بحران لحاظ شده است.

وی اضافه کرد: براساس این دستورکار برای پایش مخاطرات جوی و اطلاع رسانی لازم، برگزاری منظم ستاد بحران شهرستانی و کمیته بحران دستگاه‌های اجرایی، شناسایی مناطق پر خطر، رصد و بازبینی پل‌های کم ارتفاع، ذخیره سوخت مورد نیاز به ویژه برای نانوایی ها و صنایع و مناطق سخت گذر، تجمیع و استقرار دستگاه‌های تخصصی مانند خودرو آتش نشانی و آمبولانس، رزمایش‌های شهرستانی و دوره‌های آموزشی عمومی و ویژه اداره‌های دولتی امدادی و خدماتی، بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در زمان بحران، پیش بینی امکانات و تجهیزات ساحلی و دریایی، لایروبی رودخانه‌های کوچک و رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که به مناطق مسکونی منهی می‌شوند و هرس درختان تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: همچنین بر افزایش ارتفاع دیواره های حفاظتی، جلوگیری از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آبراهه ها و ایمن سازی محیط‌های حساس صنعتی تاکید شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1680553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =