صادرات بیش از یک میلیون تن «پای مرغ» و ۱۴۹تن «دنبه» از استان یزد

مدیر کل دامپزشکی استان یزد با بیان اینکه طی یکسال گذشته یک میلیون تن پای مرغ و ۱۴۹ تن دنبه از استان صادر شد گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون حدود ۶۹ تن فراورده‌های خامی غیر بهداشتی در استان معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی فاتحی نیا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دامپزشکی اظهار کرد: در این مدت ۱۱۸ هزار تن گوشت قرمز و ۳۸ هزار تن گوشت سفید تولید شد.

وی تعداد کشتارگاه صنعتی و سنتی دام را ۹ باب و کشتارگاه طیور را پنج مورد ذکر کرد و گفت: به انداره مورد نیاز فراورده‌های خام دامی در استان وجود دارد و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: در یکسال گذشته ۳۵ هزار و ۸۱۶ مورد بازرسی از واحد های فرآورده های خامی در تحت نظارت انجام شد که در آین زمینه ۶۳ پرونده تخلف تشکیل به مراجع قضایی معرفی شد؛ اکنون سه هزار و ۳۴۸ واحد تحت نظارت دامپزشکی استان هستند.

وی همچینن از صادرات ۶۹ هزار تن تخم مرغ نطفه‌دار، ۲۷ تن تخم مرغ خوراکی و ۷۸ تن محصولات پروتینی در مدت یاد شده خبر داد.

فاتحی نیا با اشاره به خسارات سیل مردادماه استان یزد گفت: خوشبختانه با حضور اکیپهای واکنش سریع دامپزشکی استان در این مناطق طی مدت کمتر از یک هفته، ۲۰ هزار راس دام به صورت رایگان معاینه، ویزیت و درمان شدند.

وی از آغاز اردوهای جهادی دامپزشکی استان از ابتدای هفته جاری با حضور ۱۰ اکیپ عملیاتی با محوریت واکسیناسیون دامها در مقابل بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: در این برنامه ۵۰ هزار راس دام استان علیه بیماری‌ها واکسینیه می شوند.

وی ادامه داد: در سال‌جاری ۹۰ هزار راس دام سنگین استان در برابر بیماری تب برفکی واکسینیه شدند.

فاتحی نیا تصریح کرد: همچنین امسال سه هزار مورد تست مشمشه در استان انجام شد و خوشبختانه هیچ موردی از این بیماری در استان گزارش نشده است.

وی راه اندازی مجدد سردخانه بزرگ استان به ظرفیت هشت هزار تن، بهره برداری دو واحد تولید خوراک دام با ظرفیت ۹۰ تن، فعالیت دو کارگاه مرتبط با تولید فراورده‌های دامی و راه‌اندازی پنج خط تولید محلول ضدعفونی را از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی در استان نام برد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: در این هفته پست دامپزشکی آسفیج در شهرستان بهاباد و یک واحد قرنطینه شهر یزد در جاده کنارگذر یزد به بهره برداری می رسد.

رئیس نظام دامپزشکی استان یزد هم گفت: امسال ۷۹۶ مورد پروانه صنعتی اعم از پروانه‌های موافقیت اصولی، تاسیس و بهره برداری توسط نظام دامپزشکی استان صادر شده است.

کاظم نجفی با اشاره به جایگزین شدن کارت بهداشتی روستایی به جای پروانه‌های بهداشتی روستایی از شهریورماه امسال،‌ گفت: در این مدت ۴۷۳ مورد کارت بهداشتی در استان صادر شده است.

وی با اشاره به ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: هاری، تب کریمه کونگو، بروسلوز، بی برفکی و طاعون نشخوارکنندگان از جمله بیماریهای مشترک مهم در استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1680854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =