طرح پارک گردشگری با تغییراتی می‌تواند به‌عنوان طرح جامع گلزار شهدا اجرا شود

شهردار کرمان با اشاره به اینکه طرح مجموعه خاتم برای گلزار شهدا، محدود به جنگل قائم و در حد اصلاح وضع فعلی است، گفت: نظر ما این است که پروژه پارک گردشگری که مطالعات مدون‌تری دارد و مجوزهای لازم را گرفته، با تغییراتی به‌عنوان طرح جامع گلزار شهدا اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سعید شعرباف، در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی طرح پروژه پارک گردشگری کرمان و با حضور معاون املاک و اراضی آستان قدس، مدیر مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی، معاون شهرسازی و معماری شهردار، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار، مدیر املاک شهرداری، مشاور ارشد شهردار در حوزه مالی و اقتصادی و املاک و مشاوران طرح برگزار شد، افزود: پروژه پارک گردشگری، از سال ۱۳۹۷ طراحی شده و با توجه به شرایط جدید بعد از شهادت سردار سلیمانی، از مشاور خواستیم که تغییراتی در طرح ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال طراحی طرح جامع گلزار شهدای کرمان است، خاطرنشان کرد: به این طرح اشکالاتی وارد بود که به‌عنوان طرح جامع پذیرفته نشده و درواقع فقط به سمت اصلاح وضع فعلی رفته است.
شهردار کرمان ادامه داد: در طراحی پارک گردشگری در سال ۱۳۹۷ کار را به‌صورت پیوسته از زمین‌های آستان قدس تا گلزار شهدا و جنگل قائم(عج) دیده بودند؛ اما طرحی که مجموعه خاتم در دستور کار دارد، محدود به جنگل قائم است.
شعرباف تصریح کرد: یکی از انتقادات ما هم این است که نمی‌توانید فقط جنگل را ببینید و اتصالات اطراف را بررسی نکنید، تا الان نیز از باب اصلاح، موافق طرح خاتم برای گلزار بودیم؛ اما این طرح را به‌عنوان طرح جامع نپذیرفتیم.
وی بیان کرد: نظر ما این است که پروژه پارک گردشگری که مطالعات مدون‌تری دارد و مجوزهای لازم را گرفته، با تغییراتی به‌عنوان طرحی که ما برای طرح جامع گلزار در نظر داشتیم، اجرا شود.
شهردار کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین آستان قدس در این پروژه وجود دارد، ابتدا باید مالکیت و انتفاع موقوفه و کاربری‌ها تعیین‌تکلیف شود، تا بتوانیم به‌عنوان دستورالعمل به مشاور ابلاغ کنیم و مشاور بر این اساس، کارش را شروع کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1683728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =