عکس | آمار و ارقام عحیب و غریب ایلان ماسک از مصرف دیتای ماهواره ای مجانی در اوکراین!

دیجیاتو نوشت: مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک در چندین توییت از دلایلش برای نیاز به کمک مالی پنتاگون برای سرپا نگه داشتن استارلینک در اوکراین گفته است.

با شروع حمله روسیه به اوکراین و تهدید زیرساخت‌های ارتباطی این کشور، ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در این کشور جنگ‌زده فعال کرد و هزاران ترمینال به این کشور فرستاده شد. اما دیروز اسپیس ایکس با ارسال نامه‌ای به پنتاگون اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند به تامین مالی پروژه استارلینک در اوکراین ادامه دهد و حالا در چندین توییت، دلیل این موضوع را اعلام کرده است.

همه می‌دانیم که ارائه هر سرویسی روی دوش سرویس‌دهنده هزینه می‌گذارد و استارلینک هم از این قاعده جدا نیست. با این حال ظاهرا تا به امروز اسپیس ایکس با کمک مالی بسیار کم از بخش‌های مختلف، به ارائه سرویس در اوکراین ادامه داده؛ اقدامی که در آینده بدون دریافت کمک مالی مناسب دیگر انجام نخواهد داد.

عکس | آمار و ارقام عحیب و غریب ایلان ماسک از مصرف دیتای ماهواره ای مجانی در اوکراین!

چرا اسپیس ایکس از پنتاگون درخواست کمک مالی کرده است؟

ایلان ماسک در چندین توییت علت درخواست کمک مالی‌اش از پنتاگون را اعلام کرده است. ثروتمندترین فرد جهان در یکی از این توییت‌ها گفته اسپیس ایکس به دنبال جبران هزینه‌های گذشته نیست، اما نمی‌تواند بطور نامحدود هزینه‌های سیستم‌های کنونی را تامین کند و به ارسال ترمینال‌های بیشتر ادامه دهد. علاوه بر این، به گفته ماسک مصرف دیتای سیستم‌ها در اوکراین تا ۱۰۰ برابر بیش از مصرف عادی است و پرداخت هزینه‌ها از سوی اسپیس ایکس کاری غیرمنطقی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ایلان ماسک در پاسخ به یکی از توییت‌ها درباره هزینه‌های موردنیاز برای نگهداری استارلینک در اوکراین گفته علاوه بر ترمینال‌ها، ایجاد شبکه، راه‌اندازی، نگهداری و ایستگاه‌های زمینی هزینه‌ روی دوش اسپیس ایکس گذاشته‌اند و البته باید به شرکت‌های مخابراتی برای دسترسی به اینترنت از طریق دروازه‌ها هم هزینه پرداخت کرد.

علاوه بر موارد بالا، باید هزینه‌های امنیتی را هم درنظر گرفت. اسپیس ایکس تا به امروز چندین بار حملات سایبری روسیه را خنثی کرده است. طبق ادعای ماسک، برای استارلینک در اوکراین، ماهانه ۲۰ میلیون دلار هزینه می‌شود.

ماسک چند روز پیش گفته بود که روسیه و اوکراین باید صلح کنند که این گفته، با واکنش تند مقامات و حتی مردم اوکراین روبه‌رو شد. حالا هم ماسک گفته نمی‌تواند هزینه‌ها را تامین کند که شاید در ادامه برنامه قبلی‌اش باشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1684019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =