هنکاری کتابخانه های عمومی استان سمنان با بنیاد نخبگان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در تفاهم‌نامه با بنیاد نخبگان، سرمایه‌گذاری بر روی مسئله علم، فناوری و نخبه پروری را از اولویت کتابخانه‌ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بنیاد نخبگان استان سمنان باهدف توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تخصصی و تجارب طرفین با حضور رضا کی پور، رییس بنیاد نخبگان استان سمنان؛ محسن عزیزی منش، رییس اداره امور کتابخانه‌ها و جمعی از کارشناسان دو دستگاه تفاهم همکاری امضا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این دیدار نقش تربیتی نخبگان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: به اعتقاد من چنانچه بر روی مسئله‌ی علم و فناوری و نخبه پروری سرمایه‌گذاری کنیم، حتماً بر روی یکی از با اولویت‌ترین کارها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. پیشرفت علمی و به دنبال آن، پیشرفت فناوری، به کشور و ملت این فرصت و این امکان را خواهد داد تا در آینده اقتدار مادی و معنوی پیدا کند.

محمد طاهریان ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نخبه پروری افزود: اگر ما قدر نخبه‌های کشور را بیشتر بدانیم قطعاً در آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه پیشرفت و رشد علمی میهن اسلامی خواهیم بود.

طاهریان تصریح کرد: اگر نخبگان واقعا احساس کنند که می‌توانند در کشور مفید و موثر باشند، برای آن‌ها رضایت قلبی ایجاد خواهد شد و خوشایند خواهد بود.

وی ادامه داد: خیرین می‌توانند در فراهم کردن زیرساخت فعالیت‌های نخبگان ایفای نقش کنند و زمینه را برای ظهور و بروز استعدادهای نخبگان کشور فراهم سازند.

در ادامه رضا کی پور، رییس بنیاد نخبگان استان سمنان نیز بر تشویق جوانان به امر کتاب و کتاب‌خوانی و راهکارهای افزایش مطالعه تأکید و از توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌ها ابراز خرسندی کرد.

رضا کی پور ضمن تاکید بر لزوم آمادگی بنیاد نخبگان در جهت ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، به اجرای طرح شهید احمدی روشن اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات بنیاد ملی نخبگان، مشارکت دادن استعدادهای برتر در حل مسائل تعریف‌شده کشور در قالب هسته‌های مسئله محور است که این تفاهم‌نامه می‌تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد این طرح داشته باشد.

محسن عزیزی منش، رییس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز ضمن خواندن بندهای مهم تفاهم‌نامه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های تخصصی، حرفه‌ای، علمی و پژوهشی منعقدشده است بنابراین اجرای آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1685815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =