نماینده مجلس: همه ضعف‌ها را گردن فضای مجازی نیندازید/ به دست آوردن دوباره بازارهای داخلی و خارجی، به راحتی امکان پذیر نیست

شفقنا نوشت:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت : کسانی که مطرح می کنند فضای مجازی بعد از استقرار امنیت رفع فیلتر می‌شود باید بگویند که امنیت در چه حوزه و چگونه تعریف می‌شود!. ایا منظورشان امنیت اقتصادی است یا امنیت اجتماعی و نظامی!

رضا حسینی قطب آبادی در خصوص تبعات قطعی اینترنت بر اقتصاد کشور و کسب و کارها، گفت: باید بپذیریم در عصر تکنولوژی، سرعت و توسعه قرار داریم و بشر به حدی به رشد در حوزه تکنولوژی و سرعت رسیده است که اگر بخوایم در کشور به هر دلیلی، ذره ای خودمان را در مقابل تکنولوژی و پیشرفت زمان، کُند کنیم، فرسنگ ها و سال ها از زمان عقب خواهیم بود.

فضای مجازی برای کشور ارز آوری دارد

وی افزود: همانطور که تلاش می‌کنیم ایران را در عرصه هوا و فضا، کشاورزی، صنعت، گردشگری و … به جهان معرفی کنیم، پس استفاده از فضای مجازی و اشتغال بخش عمده ای از جامعه از فضای مجازی، قابل کتمان و چشم پوشی نیست؛ لذا هر کسی که بخواهد جلوی استفاده از این فضا را بگیرد، یقینا یا از تکنولوژی، فضای مجازی و اشتغال اطلاعی ندارد و یا دید منفی نسبت به آن دارد و به دنبال ضربه زدن است. امروز بخش عمده ای از مشاغل کشور و خانگی به این فضا وابسته است؛ تعداد زیادی از جوانان و خانواده ها را داریم که با استفاده از فضای مجازی و فروش محصولات به داخل و خارج از کشور، هم ارز آوری و هم اشتغال و درامد ایجاد کردند تا سربار کشور و دولت نباشند که باید دست انها را بوسید و از آنها حمایت کرد.

همه ضعف‌ها را به گردن فضای مجازی نیندازید

آقای حسینی قطب آبادی گفت: اینکه ما به دلیل ضعف دولت ها در کنترل فضای مجازی و ضعف در مدیریت خانواده و فرهنگ سازی، بخواهیم مشکلات را صرفا به گردن فضای مجازی بیندازیم، اشتباه است. البته من معتقد نیستم که فضای مجازی عاری از ایراد است زیرا کسی که فضای مجازی را شکل داده است هدفش این نبوده که از آن بهره‌مندی منفی کند اما عده‌ای دنبال سوء استفاده خودشان هستند؛ اما ناگفته نماند که دستگاه های امنیتی ما در حفط و حراست از انقلاب، ارزش‌ها و مرزهای کشور در مقابل دشمنان خارجی و داخلی هوشیار هستند، که از راه تکنولوژی باعث شده توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی با تاکید بر ارتقاء برنامه‌های صدا و سیما برای جذب جوانان، گفت: زمانی در معاونت فرهنگی بودم که فیلم سینمایی «مارمولک» تازه اکران و باعث ناراحتی عده ای شده بود؛ در جلسه ای که رفتم دیدم که بخش عمده ای از اعضای شورای فرهنگی به شدت مخالف اکران فیلم در شهرستان خودشان بودند و برای اینکه هزینه ای ندهند دنبال این بودند که جلوی اکران فیلم را بگیرند. بنابراین احساس می کنم امروز هم ضعف در بعضی از حوزه ها خصوصا در حوزه های فرهنگی، عده ای را به این سمت برده است که به بهانه‌های مختلف شبکه های مجازی را فیلتر کنند. درحالی که بایستی در مدرسه، صدا و سیما و خانواده، انقدر برنامه‌های جذاب داشته باشیم که برنامه های دشمن را خنثی کند و بپذیریم که با فیلترینگ و محدود کردن، نه تنها کار درست نمی شود بلکه حس کنجکاوی مردم و خصوصا جوانان را بر می انگیزد؛ بنابراین فیلترینگ، آخرین راه است و اگر دولت ها کاری انجام دادند و به نتیجه نرسیدند، آن زمان باید راه و روش و میزان درست فیلترینگ را در دستور کار قرار دهند.

آسیب به حوزه گردشگری با فیلترینگ فضای مجازی

وی با اشاره به اینکه فیلترینگ ضرر زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است، گفت: در حوزه گردشگری که با فضای مجازی مدیریت می شود به مشکل برخوردیم که باید تدبیری اندیشیده شود. بنابراین فیلتر کردن، به نفع انقلاب ما که انقلابی جهانی می‌باشد، نیست. ما همواره شعار می‌دهیم که باید راه توسعه و پیشرفت را جلوی پای جوانان قرار داد اما فیلترینگ، نقطه مقابل این اهداف است؛ بنابراین درجایی که مساله حفظ امنیت مطرح است، مسوولین باید راه های آن را پیدا کنند و یقینا همه مردم هم برای دفاع از کشور همکاری خواهند کرد.

به دست آوردن دوباره بازار، به راحتی امکان پذیر نیست

آقای حسینی قطب آبادی در پایان خاطرنشان کرد: از گذشته جشم طمع به کشور ما زیاد بوده است بنابراین کسانی که مطرح می کنند فضای مجازی بعد از استقرار امنیت رفع فیلتر می‌شود باید بگویند که امنیت در چه حوزه و چگونه تعریف می‌شود!. ایا منظورشان امنیت اقتصادی است یا امنیت اجتماعی و نظامی! لذا به نظر من این تفسیر کلی است که اقایان مطرح می کنند. پدیده های اجتماعی، علل مختلفی دارند و وقتی می گوییم تا برقراری امنیت، فیلترینگ ادامه دارد باید به همه این علل توجه کرد. مردمی که با این وسیله در بازارهای داخلی و جهانی برای خودشان مشتری پیدا کردند، اگر چند ماه کسب و کار نداشته باشیند یقینا مشتری‌های آنها به سمت کشور دیگری خواهد رفت و منتظر ما نخواهد ماند و یقینا به دست اوردن دوباره بازار، به راحتی امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید:


۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =