روند افزایشی ابتلا به آنفلوآنزا در استان یزد متوقف شد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از توقف روند افزایشی آمار مبتلایان به آنفلوآنزا در استان خبرداد و گفت: آمار بیماران مبتلا به این ویروس افزایش ندارد و نسبت به هفته گذشته ثابت مانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، دکتر محمدحسین زارع در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: آنفلوآنزا بیماری غالب این روزها در استان یزد است و دانش آموزان بیشترین گروه درگیر با این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه وضعیت ابتلا به ویروس کرونا در استان تحت کنترل است از شهروندان خواست نکات بهداشتی به خصوص شستن دست ها، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را همچنان در دستور کار خود داشته باشند.

زارع یادآور شد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است، ویروس آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشح آلوده منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

آخرین آمار ابتلا به آنفلوآنزا در استان یزد ۱۶۲ نفر اعلام شده و تاکنون چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

برخی کارشناسان بر این اعتقادند که با توجه به ابتلای شدید دانش آموزان به آنفلوآنزا ، تعطیلی چند روزه مدارس به کنترل شیوع این ویروس کمک می کند، اما مسوولان می گویند تعطیلی مدارس بعلت شیوع یک بیماری شرایط و ضوابطی دارد و نمی‌توان کل مجموعه‌های آموزشی استان را تعطیل کرد.

به گفته مسئولان حوزه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش می تواند در صورت ابتلای بخش قابل توجهی از دانش آموزان یک کلاس یا یک مدرسه با صلاحدید خود، آن کلاس یا آن مدرسه را تعطیل کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1687562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =