ایسنا نوشت:

رئیس‌جمهوری قرقیزستان اعلام کرد که وی پس از پایان انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، "رزا آتونبایوا"،‌ رئیس‌جمهوری قرقیزستان اعلام کرد: به محض اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری خاتمه یابد، من قدرت را به طور مسالمت‌آمیز واگذار خواهم کرد. من فردی نیستم که همانند دیگران تمایل داشته باشم قدرت را به زور در اختیارم بگیرم.

وی خاطرنشان کرد: پیش از هرچیز باید توجه داشته باشیم که قدرت یک تعهد بزرگ است و نمی‌توان از آن به عنوان ابزاری شخصی استفاده کرد.

وی افزود: در انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری به امر نظارت خواهد پرداخت. ما در حال حاضر در انتخابات‌ها کاندیداهای بسیاری داریم.

به گفته وی برخی از این نامزدها کنار گذاشته خواهند شد چرا که برای کاندیداتوری در انتخابات قرقیزستان شرایطی لازم است که از آن جمله می‌توان به پرداخت 4200 دلار ودیعه، جمع‌آوری حداقل 30 هزار امضا و قبول شدن در امتحان زبان قرقیزستان اشاره کرد.

آتونبایوا اظهار داشت: متاسفانه قرقیزستان به دو بخش شمال و جنوب تقسیم شده است و اختلافات قومی و منطقه‌ای در آستانه انتخابات به چشم می‌خورد.

وی افزود: با این حال ما برای هر اتفاقی آمادگی لازم را داریم و ساختارهای قانونی ما در حین انتخابات به خوبی اعمال خواهند شد.51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =