مدارس این استان شنبه و یکشنبه هفته آینده تعطیل شد

ایرنا نوشت: فرمانداری شهرستان ویژه زابل در اطلاعیه‌ای از تعطیلی مدارس منطقه سیستان به دلیل شیوع آنفولانزا در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد.

تمامی مدارس تحصیلی شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیروز و هامون به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا در روزهای شنبه و یکشنبه غیرحضوری اعلام شد.

این اطلاعیه می افزاید: پیرو تصمیمات تمامی فرمانداران حوزه سیستان و بر اساس نظریه دانشگاه علوم‌پزشکی زابل شیوه آموزش دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در ۲ شیفت صبح و عصر روزهای شنبه و یکشنبه هفتم و هشتم آبانماه به صورت غیر حضوری و در بستر برنامه شاد برگزار خواهد شد.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: ادامه روند آموزشی متعاقبا از طریق رسانه ها اعلام خواهد.

مدارس این استان شنبه و یکشنبه هفته آینده تعطیل شد

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ به طور کلی شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به بیماری‌های تنفسی در سیستان و بلوچستان هستیم لذا شرایط به گونه‌ای است که باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی و آداب تنفسی را رعایت کنیم.

محمد هادی عباسی اظهارداشت: آغاز فصل سرما بنا به دلایل متعدد شاهد افزایش تعداد بیماری های تنفسی در سیستان و بلوچستان هستیم.

وی بیان کرد: مساعدت شدن شرایط محیطی برای رشد و تکثیر عوامل بیماری‌های عفونی و تنفسی،سرد شدن هوا و بسته شدن فضاهای زندگی‌ها در محیط کار و خانه و خاصه در مراکز آموزشی از مهمترین علل شیوع بیمارهای تنفسی در فصل سرما است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به شیوع بیماری آنفولانزا در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: براساس مشاهدات و گزارش های رسیده از سطح استان شاهد افزایش مراجعات هم استانی ها به مراکز درمانی به دلیل ابتلا شدن به بیماری آنفولانزا هستیم.

بیشتر بخوانید:

۲۳۳۲۷۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانش آموز IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    تهران چی کل مدرسه ما سرفه میکنند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    کاش کلا دوباره مجازی بشه بچه های من ۲۰ روزه مریضن اصلا خوب شدنی نیست دق کردم من ک مشهد هستم