هنرمندان در راه انقلاب از نعمت خدادادی خود خرج کرده‌اند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در شب شعر «صحن سرخ» گفت: شاعران ما در مقابل ظلم جهاد علمی خواهند کرد و در مقابل این حملات ددمنشانه جهاد هنری و مجاهدانه پای این انقلاب خواهند ایستاد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، به مناسبت گرامی‌ داشت یاد شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ، شب شعر «صحن سرخ»، با حضور منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری استان، محمد کرم‌الهی، مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان، سیدغلام‌رضا نعمت‌پور، معاون هنری، اداره کل، اعظم روانشاد، معاون فرهنگی و مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،‌ و جمعی از شاعران و علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادب شامگاه شنبه (7 آبان ماه) در مسجد صاحب‌الزمان خرم‌آباد برگزار شد.

احمدی در این مراسم ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به سومین حرم اهل بیت در ایران گفت: حادثه‌ای بسیار عظیم و مصیبتی جانکاه در روزهای گذشته رخ داد که از خدا بی‌خبران، ظالمان و ددمنشان مردمان عادی و زائران شاهچراغ را به گلوله بستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دیدن این صحنه‌ها مصداق حدیث: «یا شیعه آل سفیان ان لَم یَکُن لَکُم دینٌ و کُنتُم لاتَخافونَ المَعادَ فَکونوا اَحراراً فِی دُنیاکُم » از ابا عبدالله است که می‌فرماید: «ای پیروان آل سفیان! اگر شما دین ندارید و از روز قیامت نمی‌ترسید، پس [لااقل] در زندگی خود آزاده باشید» افزود: ناجوانمردانه زن و بچه نمازگزان و زائران را به گلوله بستند چون بویی به مشامشان رسیده که به خیال باطل و ناقص خود خیال می‌کنند، شاید در ایران اسلامی خبری باشد که این‌گونه نیست و نخواهد بود.

احمدی با اشاره به اینکه شاعران و اصحاب فرهنگ لرستان در مقابل ددمنشان، رسالت و وظیفه‌ای را در این زمان احساس کردند افزود: آنان هدیه الهی، قریحه و طبع سرشار خود را در این راه خرج خواهند کرد و در این ایام ساکت نخواهند نشست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه هنرمند ما همیشه در راه انقلاب از نعمت خدادادی خود خرج کرده‌اند افزود: هنرمندان زکات علم خود را پرداخت کرده‌اند، شاعران ما ساکت نخواهند نشست در مقابل ظلم جهاد علمی خواهند کرد در مقابل این حملات ددمنشانه جهاد هنری و مجاهدانه پای این انقلاب خواهند ایستاد.

در این برنامه محمدتقی عزیزیان، محمدعلی ساکی، علی‌رضا حکیم، مهرداد ماسوریان، آذین یوسفوند، رضوان یوسفوند، مهران فلاح، رضا مختاری، امیرحسین کوهنورد به شعرخوانی پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =