۰ نفر
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
عکس | عجیب ترین اسلحه های ساخت بشر !

انسان‌ها به عنوان یک گونه همواره سعی در کشتن یکدیگر داشته اند و راه های بسیار هوشمندانه و احمقانه‌ای را برای رسیدن به این هدف توسعه داده‌اند. از رعد و برق گرفته تا دلفین، در اینجا لیستی از عجیب‌ترین سلاح‌های نظامی که تا به حال دیده شده است، آورده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که سگ ها به طور معمول در جنگ برای کارهایی مانند بو کردن استفاده می شوند، ارتش نیز از فیدو برای ساخت ربات ها الهام گرفته است. وارد "Big Dog" شوید، یک موجود رباتیک که توسط شرکت Boston Dynamics ساخته شده است. این ربات بزرگ در حالی که بارهای سنگین را حمل می کند به آرامی از زمین های صخره ای بالا می رود و در حال حاضر در افغانستان آزمایش می شود.

صدای این جانور رباتیک مانند دسته ای از زنبورها است و راه رفتن آن باعث می شود که بیشتر شبیه یک سگ پودل نمایشی به نظر برسد تا یک سگ واقعاً بزرگ، به این معنی که احتمالاً آنقدرها هم نامحسوس و یا سریع نیست.

عکس | اینها عجیب‌ترین سلاح‌های ساخته دست بشر هستند؛ از تفنگ جشم کورکن تا سلاحی که رعد و برق را شلیک می‌کند!

هدف از ساخت این سگ رباتی حمل بارهایی تا وزن 109 کیلوگرم بود که محقق نشد و این ربات قابلیت حمل بارهایی تا وزن 45 کیلوگرم را دارد اما به دلیل سر و صدای زیاد و لو دادن جای سربازان ارتش آمریکا از استفاده آن امتناع کرد.

تفنگ چشم کور کن

عکس | اینها عجیب‌ترین سلاح‌های ساخته دست بشر هستند؛ از تفنگ جشم کورکن تا سلاحی که رعد و برق را شلیک می‌کند!

این سلاح شما را نمی کشد. فقط با پرتو لیزر خیره کننده خود شما را کور می کند.

PHASR یا تفنگ پاسخ به تحریک و توقف پرسنل، اساساً معادل یک نشانگر لیزری است که به سمت چشم ها نشانه می رود و منجر به نابینایی موقت می‌شود. هدف این است که مجرمان یا دیگرانی را که برای مدت طولانی قصد آسیب دارند، کور کند.

با این حال، PHASR یک مشکل دارد: سازمان ملل متحد سلاح های کورکننده را در سال 1995 بر اساس الحاقیه ای به کنوانسیون ژنو ممنوع کرد.

کانال پلاسمایی لیزری

عکس | اینها عجیب‌ترین سلاح‌های ساخته دست بشر هستند؛ از تفنگ جشم کورکن تا سلاحی که رعد و برق را شلیک می‌کند!

مهندسان در Picatinny Arsenal در نیوجرسی راهی برای مهار قدرت رعد و برق ابداع کرده اند و سلاحی را طراحی کرده اند که رعد و برق را در امتداد پرتوهای لیزر شلیک می کند تا اهداف را بکشد.

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، کانال پلاسمایی القا شده با لیزر، همانطور که از آن نام برده می شود، اهدافی را هدف قرار می دهد که الکتریسیته را بهتر از هوا یا زمین هدایت می کنند. نور لیزر با شدت و انرژی بالا، صاعقه را متمرکز می کند تا آن را در یک مسیر مستقیم و باریک نگه دارد، بنابراین می توان آن را دقیقاً به سمت هدف نشانه رفت.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1690250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =