نارضایتی یزدیها از وجود زندانیان غیربومی در زندان شهر یزد

سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به نارضایتی شهروندان یزدی از وجود زندانیان غیربومی در زندان این شهر، از بررسی درخواست دستگاه قضایی یزد برای تامین بخشی از هزینه‌های انتقال این زندانیان به زندان محل سکونتشان در شورا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» با اشاره به مصوبه‌ی شورا در رابطه با انتقال زندانیان غیر بومی به حوزه محل سکونت خود، در این باره تصریح کرد: با تأمین اعتبار لازم، می‌توان زمینه انتقال زندانیان غیر بومی به محل سکونت و زادگاه‌شان را فراهم کرد.

وی با تأکید بر این که بخشی عمده‌ای از زندانیان استان از دیگر مناطق هستند، خاطرنشان کرد: یکی از نارضایتی های شهروندان و دستگاه‌های دولتی، وجود زندانیان غیر بومی در زندان‌های یزد است.

به گفته وی، این موضوع در سفر ریاست محترم قوه قضائیه مطرح شد که اگر زندانی از شهر دیگر به یزد مهاجرت کرده و در این شهر منجر به جرم شده و اکنون در یزد زندانی است، به زندان محل سکونت خود منتقل شود.

سخنگوی شورای شهر افزود: با توجه به این که هزینه انتقال زندانیان مبلغ قابل توجهی را متحمل می‌شود، دستگاه قضایی یزد از شهرداری و شورا درخواست کرد که بخشی از هزینه‌های انتقال زندانی را برعهده بگیرد که این درخواست در کمیسیون بودجه مطرح و بعد از بررسی در صحن شورا برای تصویب ارائه می‌شود.

وی یکی دیگر از مصوبات اخیر شورا را با توجه به تجهیزات ناکافی به عنوان یکی از نقاط ضعف شهرداری در سیل گذشته یزد، خرید این تجهیزات خواند و گفت: اعضای شورا در فاز اول با خرید دو دستگاه بیل بکهو برای مدیریت بحران شهرداری در حوزه خدمات شهری شهرداری موافقت کردند.

حیدری در پایان نیز با اشاره به تسهیل تردد شهروندان با ایجاد بلوار آیت الله ابوترابی، از در دستور کار قرار گرفتن تملک و آزادسازی املاک در این مسیر خبر داد و گفت: تاکنون پلاک های زیادی در این بلوار تملک و آزادسازی شده و ادامه توافقات برای سایر تملکات به ویژه در موضوع زمین‌های موقفه رشتی در حال انجام است تا آزادسازی‌های این بلوار تکمیل و جهت سهولت در تردد در اختیار شهروندان قرار گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1691706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =